Nye udbudstal: Fald i flere boligtyper

Antallet af oprettede boligannoncer er faldet med syv procent i september 2023 sammenlignet med september 2024.

Foto: AdobeStock

I september 2023 blev der oprettet 10.270 boligannoncer, mens tallet i september 2024 er faldet til 9.524.

Det viser nye udbudstal fra Boliga, der tager udgangspunkt i antallet af oprettede boligannoncer fra 1. til 30. september i både 2023 og 2024.

Fald i ejerlejligheder og andelsboliger
De største fald ses inden for ejerlejligheder og andelsboliger. Antallet af nye boligannoncer for ejerlejligheder er faldet med hele 23 procent, fra 2.026 i september sidste år til 1.562 i år. Andelsboliger har oplevet et fald på 15 procent, fra 215 til 183 oprettede annoncer.

Helårsgrunde tager stort dyk
Oprettede boligannoncer for helårsgrunde er faldet markant med hele 39 procent, fra 314 i 2023 til 190 i 2024. Også villalejligheder har oplevet et stort fald på 24 procent.

Mindre stigning i fritidshuse
Oprettelsen af nye boligannoncer for fritidshuse er steget med fem procent, fra 952 til 999, hvilket gør denne kategori til en af de få, der har oplevet en stigning.

Stabilt for villaer og rækkehuse
For villaer har der været et minimalt fald på en procent, mens rækkehuse har oplevet et fald på 10 procent. Villaer er stadig den mest udbudte boligtype, med 5.436 oprettede annoncer.

Foto: Boliga
For at se dette indhold fra datawrapper.dwcdn.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.