Digital udfordrer når milepæl på 100.000 kunder
Kun fire år efter eesy gik i luften, runder pioneren på lavprismobilmarkedet 100.000 kunder. Det er gået stærkt for den digitale frontløber, der har sat sig for at erobre et marked i benhård konkurrence om kunderne ved at gøre det så enkelt og nemt som overhovedet muligt at være kunde gennem en 100% digital brugeroplevelse.

Nuudays digitale lavprismobilselskab eesy, runder milepæl på 100.000 kunder kun fire år efter lanceringen. Et dedikeret fokus på at skabe Danmarks nemmeste mobiloplevelse, hvor kunderne kan klare alt selv gennem en fuldt ud digital kundeoplevelse, har givet eesy førertrøjen som Danmarks hurtigst voksende mobilselskab. Og det gør direktør for eesy, Lars Blach, stolt på hele teamets vegne:
”Det er en kæmpe milepæl, og jeg er enormt stolt og glad over, at vi er nået hertil. Med 100.000 kunder, der nu har valgt en eesy oplevelse, kan vi se, vi har ramt rigtigt i markedet. Men vi hviler ikke på laubærene og vil blive ved med at tage markedsandele frem mod målet om at blive markedslederen i lavprisdelen af mobilmarkedet,” siger Lars Blach, der satte sig i direktørstolen i december 2022.
100% digital kundeoplevelse hvor man kan komme online på to minutter
Det har været mantraet siden starten for fire år siden, at det skal være så nemt og enkelt som muligt både at blive og være kunde hos eesy. Eesy henvender sig dermed til den store målgruppe blandt danskerne, som bare gerne vil have tale og data i et supersimpelt produkt, og vil kunne klare tingene selv fremfor at hænge i en lang telefonkø. I et lavprismarked med intens konkurrence om kunderne har strategien derfor været at adskille sig fra konkurrenterne gennem en 100% digital kundeoplevelse til en konkurrencedygtig pris på Danmark bedste mobilnet fra TDC NET, og med en trustpilot-score på 4,3/5 kvitterer kunderne for den gode mobiloplevelse hos eesy.
”Pris er ikke længere det eneste konkurrenceparameter. Det handler om at skabe den absolut stærkeste kundeoplevelse, der er fri for friktion. Derfor lancerede vi sidste år vores app, hvor man kan få fuldt overblik over sit abonnement og nemt tilpasse det, hvis ens behov ændrer sig. Samtidig lancerede vi i efteråret eSIM, hvor du igennem et optimeret ordreflow, nu kan komme online på blot to minutter, efter du har besluttet dig for at blive eesy-kunde.” siger Lars Blach og fortsætter:
”Vi bruger feedback fra vores kunder til løbende at styrke den digitale kundeoplevelse, så de forbedringer, vi udvikler, reelt også er noget kunderne efterspørger. Vi har for eksempel udviklet vores ”Roaming World”-produkt baseret på input fra vores kunder. Her kunne vi se hvilke lande udenfor EU, der var størst efterspørgsel efter at kunne anvende data i. Det er vores datadrevne tilgang til at forbedre kundeoplevelsen på tværs af kunderejsen, der har gjort, at vi har opnået så meget på blot fire år.”
Vigtig vækstmotor for Nuuday
Eesy er en del af Nuuday-koncernen, hvor brandet har været en vigtig drivkraft for væksten i mobilabonnementer over de seneste år. Samtidig er eesy som digital frontløber en inspiration for de andre brands i koncernen på den gode kundeoplevelse i en digital tidsalder. Det mener EVP, Jens Grønlund, der er ansvarlig for Nuudays digitale brands, herunder eesy, og som var med til at starte mobilselskabet for fire år siden:
”Det gør mig glad, at den udfordrer på lavprismarkedet, jeg var med til at sætte i søen har vækstet helt fantastisk og nu har rundet 100.000 kunder. Eesy er og vil være afgørende for, at vi fortsat er den ubetingede danske markedsleder på mobilabonnementer i Nuuday, samtidig med at brandet viser vejen for, hvordan man i 2020’erne kan skabe stærke kundeoplevelser som mobilselskab,” slutter Jens Grønlund.
Kontakter
Mikkel Riis-JørgensenPressechef
Tlf:+45 30 44 22 44mikri@nuuday.dkBilleder
Om eesy
Eesy blev etableret i slutningen af 2020 og er en del af Nuuday, der også huser brands som bl.a. YouSee og Telmore. Eesy er et digitalt lavprismobilbrand, der tilbyder et simpelt og billigt mobilabonnement uden bøvl på Danmarks bedste mobilnet fra TDC NET. Hos eesy er visionen, at det skal være nemt, enkelt og ligetil både at blive og være mobilkunde. Ambitionen er at blive det førende digitale lavprisselskab, der giver den bedste kundeoplevelse helt uden friktion på tværs af hele kunderejsen. Det er derfor, vi hedder eesy.
Læs mere om eesy på eesy.dk
Følg pressemeddelelser fra Nuuday
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nuuday
Nuuday leverede fortsat øget serviceomsætning og kundetilfredshed i 202412.3.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med en tilgang på 14.000 mobilabonnenter i 4. kvartal øgede Nuuday sin mobilbase med i alt 69.000 abonnenter i løbet af 2024. Nuuday tilføjede også yderligere 20.000 fiberkunder til forretningen, hvilket bragte det samlede antal af nye fiberkunder op på 63.000 for hele året. Efter succesfuldt at have migreret størstedelen af YouSees kundebase til vores nye IT-platform, vil hele YouSee-kundebasen være migreret inden længe. Det markerer en kæmpe milepæl for Nuudays omfattende virksomhedstransformation.
Hiper er klar med ny CEO, der skal gøre kunderejsen endnu nemmere for fiberkunderne11.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Hiper får ny direktør, når Lars Blach pr. dags dato tiltræder som CEO efter Mads Hein, hvor han skal sikre stabilt og lynhurtigt bredbånd til danskerne ved at gøre det endnu lettere at blive fiberkunde. Lars Blach kommer fra en intern stilling som CEO for Nuudays digitale udfordrerbrand, eesy.
Relatel får ny CEO, der skal fortsætte væksten gennem øget digitalisering25.2.2025 11:30:00 CET | Pressemeddelelse
Den 1. marts tiltræder Mads Hein som ny CEO for Nuudays erhvervsbrand Relatel, der leverer mobiltelefoni, brugervenlige kommunikationsløsninger og 5G internet til Danmarks små og mellemstore virksomheder. Mads Hein tager over for Anders Kjær-Jensen, der er blevet headhuntet internt til en nyoprettet stilling som Chief Sales Officer i YouSee.
YouSee og rettighedshaverne har indgået midlertidige aftaler2.12.2024 12:00:00 CET | Pressemeddelelse
YouSee, som er tv-forretningen i Nuuday A/S, og rettighedshaverne (Koda, UBOD og Copydan Verdens TV) har indgået midlertidige aftaler, som vil gælde, mens sagerne behandles ved rette instans.
Mobilvækst for 17. kvartal i træk og stærke underliggende finansielle nøgletal8.11.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med en nettotilgang på 9.000 nye abonnenter voksede Nuuday på mobilområdet for 17. kvartal i træk. Samtidig fik Nuuday 15.000 nye fiberkunder i løbet af 3. kvartal. De forbedrede kommercielle resultater ses nu tydeligt i de finansielle nøgletal med vækst i underliggende EBITDA på 7,1% og vækst i underliggende Simple Cash Flow på 3,9%.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum