Columbus udnævner Beatrice Silow som ny Chief Marketing Officer
Den 1. oktober 2024 tiltræder Beatrice Silow som ny Chief Marketing Officer (CMO) med globalt ansvar for Columbus’ marketing- & brandstrategi. Udnævnelsen markerer en vigtig milepæl i Columbus’ fortsatte indsats for at styrke virksomhedens markedsposition som digital rådgiver.

Med mere end 25 års erfaring inden for ledelse og forretningsudvikling i internationale teknologivirksomheder bringer Beatrice Silow en imponerende track record i implementering af transformative marketingstrategier, visionært lederskab og strategiske indsigter. Beatrice kommer fra en stilling som Director of Communication and Culture hos Nexer Group i Sverige, hvor hun har opbygget Nexers strategiske marketingfunktion.
”Med ansættelsen af Beatrice byder vi velkommen til en erfaren leder, der både har omfattende erfaring fra teknologibranchen og en stærk strategisk tilgang til at drive transformative marketing strategier i en global virksomhed. Vores marketingteam har gjort et fremragende arbejde med at opbygge et solidt fundament, og med Beatrice ombord vil vi yderligere styrke arbejdet med kundeengagement og salg gennem stærke kundeforhold”, udtaler COO i Columbus, Ole Fritze.
Udnævnelsen af Beatrice kommer i forlængelse af Columbus’ nye vækststrategi, New Heights. Strategien skal styrke konsulentvirksomhedens position som strategisk og digital rådgiver for større virksomheder. Beatrice vil fokusere på at øge kendskabet til Columbus’ brand, drive effektiv storytelling, og støtte Columbus’ vækstambitioner.
Beatrice ser frem til at udvikle Columbus’ globale marketingfunktion og støtte virksomhedens transformation:
”Jeg glæder mig til at starte i Columbus og bidrage til virksomhedens spændende rejse. Jeg vil have et stærkt fokus på forretningsudvikling og styrke vores brand som strategiske rådgivere. Jeg er begejstret for værdierne og kulturen hos Columbus, og jeg ser frem til at arbejde sammen med det talentfulde marketingteam og bygge videre på vores stærke fundament. Sammen vil vi udvikle effektive strategier , der stemmer overens med vores kerneværdier og driver os mod nye højder,” siger Beatrice Silow.
Beatrice har en MSc i Mechanical Engineering fra Chalmers University of Technology i Sverige. I 2023 modtog hun Microsoft’s Power Women in Tech Award, som sætter fokus på kvindelige tech-ledere, der har skabt ekstraordinære karrierer og aktivt bidrager til at fremme kvinder og piger indenfor STEM-områderne (Science, Technology, Engineering, and Mathematics).
Beatrice bliver en del af Columbus’ Group Management team med reference til COO Ole Fritze. Hendes primære arbejdsplads vil være i Göteborg.
Billeder
Følg pressemeddelelser fra Columbus
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Columbus
Katrine Fleron Qvant tiltræder som ny People Director for Columbus i Danmark8.9.2025 09:29:42 CEST | Pressemeddelelse
Katrine Fleron Qvant er tiltrådt som ny People Director for Columbus i Danmark. Katrine bringer solid erfaring inden for strategisk HR-ledelse, organisationsudvikling og kulturopbygning.
Den succesfulde britiske leder Chris Mean udnævnt til ny CEO for Columbus i USA3.9.2025 08:50:54 CEST | Pressemeddelelse
Med over 20 års erfaring i virksomheden vil Chris Mean, CEO for Columbus’ britiske datterselskab, nu påtage sig den ekstra rolle som CEO for Columbus i USA. Dette strategiske tiltag fra selskabet skal styrke samarbejdet mellem Europa og USA yderligere.
Columbus er medlem af Microsoft Inner Circle for 20. år i træk2.9.2025 13:43:07 CEST | Pressemeddelelse
Microsoft har for nylig annonceret medlemmerne af Microsoft Inner Circle for AI Business Solutions for 2025/2026, og endnu en gang er Columbus blandt de udvalgte partnere. Det placerer virksomheden blandt de øverste 1 % af Microsofts mest strategiske partnere på verdensniveau.
Columbus rekrutterer senior PR-profil som ny ansvarlig for Corporate Communication1.9.2025 14:13:15 CEST | Pressemeddelelse
Columbus har udnævnt Marthina Elmqvist som ny Corporate Communication Lead og styrker dermed virksomhedens ambition om at øge brandets synlighed globalt.
2. kvartal præget af markedsforsigtighed – strategieksekvering styrker robustheden21.8.2025 09:23:15 CEST | Pressemeddelelse
I 2. kvartal 2025 oplevede Columbus en fortsat tilbageholdenhed i markedet med længere beslutningsprocesser - især i Norden. Omsætningen faldt med 4% til DKK 410 mio., og EBITDA-marginen endte på 4,0%, hvilket var lavere end forventet. Forventningerne til 2025 er blevet tilpasset den aktuelle markedssituation med forventet vækst i anden halvdel af året.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum