Demokraterne - hele Danmark skal leve

Stevnsbo stiller borgerforslag om dansk anerkendelse af Palæstina

Alle hovedbestyrelsesmedlemmerne i det nye parti ”Demokraterne - hele Danmark skal leve”, heriblandt Elisabeth Bergsøe bosiddende på Stevns, har sammen med andre forslagsstillere taget initiativ til et borgerforslag for dansk anerkendelse af Palæstina.

"En anerkendelse af Palæstina vil være et skridt på vejen til en fredsproces, der på sigt kan skabe en retfærdig og sikker tostats-løsning efter generationers konflikt mellem Israel og Palæstina. Herved øges chancerne for på den ene side at stoppe belejring af Gaza, de af FN fordømte israelske bosættelser på Vestbredden og i Østjerusalem, den EU-støttede våbeneksport til Israel, terrorhandlingerne mod civile i Israel og ydermere konfliktens spredning til Mellemøsten og hele verden." udtaler Elisabeth Bergsøe fra Stevns, der er medstifter af det nye parti "Demokraterne - hele Danmark skal leve".

"Stevns Kommune har ca. 23.700 indbyggere og arealet er 250 km2. Gazastriben har 2,2 millioner indbyggere, der lever på ca. 360 km², knap halvanden gange Stevns kommunes areal. Indtil sidste år kaldtes området verdens største fængsel. I dag er fængslet en humanitær katastrofe med over 40.000 dræbte palæstinensere og mange flere sårede" tilføjer Elisabeth Betgsøe fra Demokraterne.

For at få borgerforslaget fremsat som beslutningsforslag i Folketinget skal 50.000 borgere med stemmeret til Folketingsvalg støtte forslaget. Her vil forslaget blive behandlet og sendt til afstemning. I enkelte tilfælde afgives og afsluttes behandlingen af borgerforslaget som politisk rapport, en beretning.

Kilder: https://www.information.dk/debat/2024/07/tre-tidligere-udenrigsministre-stoetter-soegsmaalet-dansk-vaabeneksport-israel

og https://da.wikipedia.org/wiki/Gazastriben

For yderligere information kontakt venligst:

Elisabeth Bergsøe

Barupvejen 13, Arnøje

4660 Store Heddinge

Tel.: 26198885.

Om "Demokraterne - hele Danmark skal leve"

Danmark har fået et nyt parti: "Demokraterne - hele Danmark skal leve".
Vi er et parti mellem fløjene, der bl.a. arbejder for mere demokrati, et nordisk forbund, grøn omstilling, at intet område i Danmark skal være et såkaldt udkantsområde - og at vores forsvarspolitik skal inkludere en indsats for fredsmægling. Vi vil også, at Danmark skal anerkende Palæstina og arbejde for fred og sikkerhed til både israelere og palæstinensere. Derudover vil vi genindføre Store Bededag og indføre skattefinansieret tandpleje - og selv om vi elsker Europa og verden, så vender vi os imod EU´s udemokratiske opbygning og centralisering af magt.

Demokraterne er også begyndt at samle vælgererklæringer for opstilling til Folketinget. Her kan du læse mere om partiet: www.demokraterne.nu