Brøndby IF og hummel hylder mangfoldighed med specialdesignet trøje

I en ny kampagne går Brøndby IF og det danske sportsbrand hummel sammen om at sætte fokus på lighed, inklusion og mangfoldighed. Den vision bliver realiseret med en unik trøje, der skal sende et budskab om, at der er plads til alle - både på stadion og i byen.

Når Brøndby IF løber på banen til udebanekampen mod FC Nordsjælland den 30. september, vil spillerne være iført en specialdesignet opvarmningstrøje, designet i samarbejde med klubbens mangeårige tøjsponsor hummel.

Den specialdesignede trøje i regnbuefarver er en hyldest til mangfoldigheden og markerer klubbens og hummels fælles vision om at skabe en åben og inkluderende kultur, hvor alle er velkomne – både på stadion og i samfundet.

”Fodbold har altid handlet om mere end det, der sker på banen. Det handler om at skabe fællesskaber, hvor alle føler sig velkomne. Med lanceringen af den nye opvarmningstrøje ønsker vi at understrege, at Brøndby IF står for mangfoldighed og lighed – både som klub og som en del af det samfund, vi repræsenterer. Regnbuefarverne på trøjen sender et klart signal om, at Brøndby IF er for alle, uanset baggrund, tro eller hvem de elsker. Vi er en klub for hele lokalsamfundet, og trøjen afspejler, hvordan sport har evnen til at samle mennesker og skabe positiv forandring,” udtaler Brøndby IF’s administrerende direktør Ole Palmå.

Den nye kampagne, der også er en del af hummels globale initiativ, har til formål at sprede budskabet om enhed, mangfoldighed og inklusion over hele verden. Ved at anvende regnbuens farver som et centralt visuelt element ønsker hummel og Brøndby IF vise, hvordan sport kan fungere som en stærk platform for social forandring.

”Vi tror på, at ægte forandring starter i de lokale samfund. Ligesom bier i en sværm kan beskytte og ændre deres omgivelser, tror vi på, at fællesskabet har kraften til at skabe global forandring. Ved at starte i vores eget nabolag kan vi sammen ændre holdninger og samtidig bruge sporten til at skabe en mere inkluderende verden. Vi håber, at denne kampagne vil inspirere spillere, fans og lokalsamfund til at stå sammen om mangfoldighed,” udtaler hummels marketingdirektør, Morten Lund.

Trods utilfredsstillende resultat i 2023: hummel fastholder ambition om at blive top-10 sportsbrand i verden10.6.2024 10:00:18 CEST | Pressemeddelelse