Brøndby IF og hummel hylder mangfoldighed med specialdesignet trøje
I en ny kampagne går Brøndby IF og det danske sportsbrand hummel sammen om at sætte fokus på lighed, inklusion og mangfoldighed. Den vision bliver realiseret med en unik trøje, der skal sende et budskab om, at der er plads til alle - både på stadion og i byen.
Når Brøndby IF løber på banen til udebanekampen mod FC Nordsjælland den 30. september, vil spillerne være iført en specialdesignet opvarmningstrøje, designet i samarbejde med klubbens mangeårige tøjsponsor hummel.
Den specialdesignede trøje i regnbuefarver er en hyldest til mangfoldigheden og markerer klubbens og hummels fælles vision om at skabe en åben og inkluderende kultur, hvor alle er velkomne – både på stadion og i samfundet.
”Fodbold har altid handlet om mere end det, der sker på banen. Det handler om at skabe fællesskaber, hvor alle føler sig velkomne. Med lanceringen af den nye opvarmningstrøje ønsker vi at understrege, at Brøndby IF står for mangfoldighed og lighed – både som klub og som en del af det samfund, vi repræsenterer. Regnbuefarverne på trøjen sender et klart signal om, at Brøndby IF er for alle, uanset baggrund, tro eller hvem de elsker. Vi er en klub for hele lokalsamfundet, og trøjen afspejler, hvordan sport har evnen til at samle mennesker og skabe positiv forandring,” udtaler Brøndby IF’s administrerende direktør Ole Palmå.
Den nye kampagne, der også er en del af hummels globale initiativ, har til formål at sprede budskabet om enhed, mangfoldighed og inklusion over hele verden. Ved at anvende regnbuens farver som et centralt visuelt element ønsker hummel og Brøndby IF vise, hvordan sport kan fungere som en stærk platform for social forandring.
”Vi tror på, at ægte forandring starter i de lokale samfund. Ligesom bier i en sværm kan beskytte og ændre deres omgivelser, tror vi på, at fællesskabet har kraften til at skabe global forandring. Ved at starte i vores eget nabolag kan vi sammen ændre holdninger og samtidig bruge sporten til at skabe en mere inkluderende verden. Vi håber, at denne kampagne vil inspirere spillere, fans og lokalsamfund til at stå sammen om mangfoldighed,” udtaler hummels marketingdirektør, Morten Lund.
Kontakter
Nicolai JohansenPR & Communication Manager
Tlf:20743751nijo@hummel.dkBilleder
Om Hummel
hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, der rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de fire produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.
Følg pressemeddelelser fra Hummel
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Hummel
Dansk modebrand designer unik landsholdstrøje som hyldest til fællesskabet23.10.2024 15:00:11 CEST | Pressemeddelelse
Det danske modebrand HALO har i samarbejde med hummel og DBU designet en ny landsholdstrøje, som herrelandsholdet skal bære i Nations League-kampen mod Spanien den 15. november i Parken. Trøjen er en hyldest til fællesskabets styrke og taler samtidig ind i en stigende trend, hvor fodbold og mode smelter sammen.
Isbrydende aftale: hummel indgår unikt samarbejde med fodboldforbundet på verdens største ø30.8.2024 09:58:46 CEST | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel har netop offentligjort en ny fireårig aftale med det grønlandske fodboldforbund, Kalaallit Arsaattartut Kattuffiat (KAK). Aftalen træder i kraft med øjeblikkelig virkning og har til formål at hylde Grønlands kulturelle arv og unikke identitet.
hummel i spansk dominans: Tre gange flere klubber end nærmeste konkurrent28.8.2024 09:33:34 CEST | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel har de senere år styrket sin position som det førende teamsport brand i Spanien. Med den nyeste tilføjelse af Celta Vigo sponsorerer hummel nu 20 procent af alle professionelle spanske klubber inden for fodbold, håndbold, volleyball og basketball.
For andet år i træk: Werder Bremen og hummel sætter ny salgsrekord af hjemmebanetrøjer23.8.2024 09:01:29 CEST | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel og Bundesliga-klubben Werder Bremen kan for andet år i træk fejre en milepæl i deres partnerskab. Efter sidste års succes med hjemmebanetrøjen har den nye 2024/25-trøje sat nye rekorder og opnået de højeste salgstal i klubbens historie.
EM-feberen raser: Salget af danske landsholdstrøjer slår alle rekorder12.6.2024 10:02:35 CEST | Pressemeddelelse
Med kun få dage til EM-slutrunden i Tyskland oplever hummel og DBU en historisk høj efterspørgsel på de danske landsholdstrøjer. Salget har nu oversteget den tidligere rekord med over 70 procent, og hummel forventer at melde udsolgt på den officielle landsholdsshop inden for de kommende uger.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum