Andelskassen er ny hovedsponsor for SIK

Formand for SIK Håndbold, Laila Christensen, kalder Liseborgcentret for et moderne forsamlingshus, som skal danne rammen om fællesskaber på tværs af sportsgrene og generationer. Det perspektiv matcher værdierne hos Andelskassen, der tror på, at alle har brug for gode relationer.

Formand for SIK Håndbold, Laila Christensen (tv) sammen med centerdirektør for Andelskassen i Viborg, Lisbeth Dalum Hansen

Når du næste gang sætter dig på tribunen eller løber ind på gulvet i håndboldhallen i Liseborgcentret, vil du se, at hallen har fået et navn – Andelskassen Arena. Årsagen er, at Andelskassen i Viborg er blevet hovedsponsor for SIK.

- Det betyder selvfølgelig meget økonomisk, at Andelskassen har valgt at bakke op, og det er vi i foreningen meget taknemmelige for. Lige så vigtigt er, at vi har fælles værdier. At Andelskassen har fokus på relationer, matcher det, jeg mener, når jeg taler om fællesskaber og forsamlingshus, siger Laila Christensen.

Selv har hun været aktiv i foreningslivet, siden hun var helt lille.

- Det har givet mig noget i hele mit liv. Jeg har fået gode relationer for resten af livet – mennesker, som jeg har kendt, fra jeg var helt lille, fortæller hun.

For Lisbeth Dalum Hansen, der er centerdirektør i Andelskassen i Viborg og selv tidligere håndboldspiller, er opbakningen af SIK ikke tilfældig.

- Jeg er helt på linje med Laila, når hun siger moderne forsamlingshus. Jeg er selv vokset op med masser af sport, og det har gjort, at jeg altid har hørt til i et fællesskab. Som relationsbank vil vi gerne bakke op om fællesskaber. Det er vigtigt både for børn, unge og voksne – og særligt i en tid, hvor vi oftere og oftere hører ordet ensomhed, siger hun og fortsætter

- Derfor er vi også glade for at give en økonomisk håndsrækning, der kan skabe endnu flere muligheder i Liseborgcentret, hvor der er aktiviteter inden for imponerende mange sportsgrene. Og så er det også værd at huske, at SIK er fødekæde til andre klubber i Viborg som fx VHK og VFF.

SIK har omkring 1.600 medlemmer inden for fodbold, håndbold, badminton, e-sport og volleyball og favner derfor bredt. Indendørs og udendørs danner kvadratmeter efter kvadratmeter rammen om, at mennesker mødes i fællesskaber og får dyrket motion.

- Selvom vi ikke er de største, rummer vi både bredden og eliten og ja, er fødekæde til andre klubber. Det, at forældre og børn kan komme her og dyrke sport på samme tid – også inden for andre sportsgrene end dem, der hører under SIK – det bidrager til fællesskabet, lyder det fra Laila Christensen.

Hallen i Liseborgcentret blev indviet som Andelskassen Arena ved sæsonstart lørdag den 21. september. I løbet af sæsonen vil Andelskassen, som har et hold af rådgivere i Toldboden i hjertet af Viborg, deltage ved flere aktiviteter.

- Vi har et ønske om at samle centret på tværs af de forskellige idrætsforeninger, der benytter faciliteterne og som tilsammen også tæller mere end 100 frivillige. Det kan vi bl.a. gøre gennem events, hvor vi mødes, og her vil Andelskassen helt naturligt også være med som sponsor, siger Laila Christensen.

Danske Andelskassers Bank – i daglig tale Andelskassen – er en børsnoteret bank med hovedkontor i Hammershøj og 19 afdelinger rundt i landet. I hele organisationen tager vi afsæt i, at vi tror på, at alle har brug for gode relationer. Det er det, der får os til at sige højt, at vi er mere end bare en bank. Vi er mennesker, der interesserer os for andre mennesker. Det præger vores rådgivning af både privat- og erhvervskunder.