Aborted - Slashing Europe Tour rammer Pumpehuset fredag 16. maj 2025 – Death metal-aften med Crypta, The Zenith Passage og Organectomy som support!

Aborted, dannet i Belgien i 1995, er et af death metal-genrens mest brutale og teknisk dygtige bands. Med en kompromisløs blanding af rå kraft og teknisk finesse har de markeret sig som en af de mest banebrydende bands inden for ekstrem metal. Tidlige udgivelser som ''The Purity of Perversion'' og ''Goremageddon'' etablerede dem som pionerer inden for deathgrind, mens nyere albums som ''TerrorVision'' og ''ManiaCult'' har raffineret deres lyd.

I marts 2024 udgav bandet deres 12. album, ''Vault of Horrors'', som hylder klassiske horrorfilm som The Texas Chainsaw Massacre, Halloween og The Mist. Hvert nummer trækker inspiration fra ikoniske film og er spækket med lynhurtige riffs, tunge trommer og gæstevokalister som Alex Erian (Despised Icon) og Francesco Paoli (Fleshgod Apocalypse).

Live er Aborted kendt for deres intense og teknisk præcise optrædener, der trækker publikum dybt ind i deres mørke univers. Med ''Vault of Horrors'' bekræfter Aborted deres status som en af death metal-scenens mest dominerende og innovative kræfter.

Oplev Aborted sammen med Crypta, The Zenith Passage og Organectomy, når de kommer forbi Pumpehuset 16. maj 2025.

Billetsalget starter 20. september kl. 11.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

Lenny Kravitz kommer til Danmark på sin 'Blue Electric Light Tour' til marts18.10.2024 08:30:00 CEST | Pressemeddelelse

I dag annoncerer den fire gange GRAMMY® Award-vindende forfatter, producer, multi-instrumentalist og alsidige ikon, Lenny Kravitz, de nyeste datoer for sin roste Blue Electric Light Tour. Fra den 22. februar til den 14. april vil Kravitz og hans band besøge nogle af de største arenaer i Vesteuropa, herunder Wembley Arena i London, O2 Arena i Prag og La Defense Arena i Paris. Se den fulde tourplan nedenfor.