Væksten for Danske Madskatte fortsætter med fuld styrke
MENYs Danske Madskatte vokser i omfang og salget har også kurs opad for de danske producenter af madskatte.
Da MENY i begyndelsen af året introducerede konceptet Danske Madskatte med varer produceret i Danmark med danske råvarer, var der 200 varer på hylderne.
Nu er konceptet vokset til næsten 700 varer fra 50 forskellige leverandører.
“Kunderne har virkelig taget de danske varer til sig. Vi hører fra leverandørerne, at de har fart på for at følge med vores efterspørgsel på rigtigt mange varer, og det er lidt af en eventyrfortælling, hvordan de er kommet ud til en bredere kundeskare,” siger Anette Christensen, sortimentschef i MENY.
Hun bliver suppleret af Rikke Bangild, der er marketingchef i MENY:
“Mange af disse produkter har en relevant og interessant historie, og det kan vi som forbrugere godt lide. Nu har vi lanceret fire nye tætte samarbejdspartnere, og de har alle en god historie, som er værd at fortælle på tværs af platforme. De er innovative, de sætter bæredygtighed højt på agendaen, de er stærkt forankrede i lokalsamfundet og de har styr på deres håndværk.”
I første omgang præsenterede MENY fire tætte samarbejdspartnere. Nu støder yderligere fire til.
-
Mejnerts Mølle - korn, mel, kartofler, honning. Fra muld til mund. Omtanke og kvalitet.
-
Oles Gård - håndlavede pizzaer til din fryser. Egne marker og dyr. Lokale råvarer.
-
Rosborg Krydderurter – ansvarlig produktion, rendyrket dansk, med big data, omtanke og kærlighed.
-
Engdigegaard – gamle traditioner krydret med innovation, super food.
Alle fire er danske fødevareproducenter, som har fokus på innovation, bæredygtighed og godt håndværk. Det samme som de fire første tætte samarbejdspartnere, som kom til i foråret.
Inspirationen til Danske Madskatte har MENY hentet i Norge, hvor det tilsvarende koncept med norske varer, har kørt med stor succes i en årrække. Nu mærker MENY, hvordan danskerne også har interesse for egne varer.
“Det er ikke nyt, at vi danskere er glade for danske varer. Med Danske Madskatte har vi alligevel givet det en ny dimension, fordi man kun bliver en madskat, når man har fokus på innovation, madkultur, bæredygtighed og godt håndværk. Derfor har kunderne både set og smagt, at en dansk madskat er lig med høj kvalitet,” siger Anette Christensen.
MENY består i dag af 116 butikker over hele landet. MENY er en del af Dagrofa, der også står bag SPAR, Min Købmand og Let-Køb samt Dagrofa Foodservice og Dagrofa Logistik.
Nøgleord
Kontakter
PRESSEKONTAKTDagrofa Koncernkommunikation
Tlf:72332323presse@dagrofa.dkOm Dagrofa
Med mere end 535 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Den danske Spiseguide fremtidssikres: Stifter, Bent Christensen sælger til en erhvervsdrivende fond, som etableres af Dagrofa20.12.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Bent Christensen har overdraget rettighederne til Den danske Spiseguide fra den 1. januar 2025, til en erhvervsdrivende fond, der etableres af Dagrofa ApS, som vil administrere den fremover. Bent Christensen fortsætter som frontfigur for Den danske Spiseguide.
Masser af danskere får et lift hjem til jul19.12.2024 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
Den landsdækkende supermarkedskæde SPAR har traditionen tro tilbudt danskere et gratis hjem til jul. På lørdag får mere end 800 danskere et lift hjem, når 41 julepyntede busser kører på kryds og tværs af landet.
Fastfoodkæden Kylling & Co peger på Dagrofa Foodservice som ny fødevareleverandør17.12.2024 07:45:00 CET | Pressemeddelelse
I fremtiden er det fødevaregrossisten Dagrofa Foodservice, der skal levere råvarer til fastfoodkæden Kylling & Co, som har restauranter i en lang række byer i Midt- og Vestjylland. Den nye samarbejdsaftale har bl.a. fokus på produktudvikling og digital innovation.
Dagrofa køber Aarstiderne A/S - godkendt af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen10.12.2024 10:45:39 CET | Pressemeddelelse
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har i dag godkendt Dagrofas køb af Aarstiderne A/S.
Dagrofa vil gro sig større og stærkere for at vinde mere af markedet5.12.2024 11:30:03 CET | Pressemeddelelse
Dagrofa skruer op for ambitionerne med en ny offensiv strategi. Med øget fokus blandt andet på det lokale, på danske kvalitetsvarer og nemme måltidsløsninger har fødevarekoncernen Dagrofa skabt en strategi, der bygger på innovation og fællesskab. Strategien ”Gro’27 – vækst på vores måde” indebærer en investering på mere end 1,3 mia. kr. over de kommende tre år.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum