Spirii gaat uitgebreide samenwerking aan met Circle K in vier Europese landen

• De samenwerking omvat Duitsland, Nederland, België en Luxemburg.

• 600 DC-laadpunten op snelweglocaties zullen worden gemigreerd naar het EV-laadplatform van Spirii. Tegelijkertijd zal Circle K een nieuw, uitgebreid thuis- en werkplekaanbod lanceren in samenwerking met Spirii.

• Spirii zal het netwerk van laadstations van Circle K in alle vier de markten beheren en ondersteunen, met als doel het bedrijf te positioneren bij de toonaangevende aanbieders van laadpunten in Europa.

Foto: Circle K laadpunten

Kopenhagen, Denemarken - Spirii, een wereldwijde leverancier van EV-laadoplossingen, kondigt vandaag een belangrijke overeenkomst aan met Circle K, een wereldwijde leider in gemak en mobiliteit.

De overeenkomst heeft betrekking op Duitsland, Nederland, België en Luxemburg, na de overname door Circle K van de retail-activa van TotalEnergies in deze markten.

Als onderdeel van de samenwerking zal Spirii een end-to-end laadoplossing bieden voor alle EV-gerelateerde activiteiten. In totaal zullen meer dan 600 DC laadpunten worden gemigreerd naar Spirii's EV laadplatform. Daarnaast zal Spirii de komende twee jaar AC-laders installeren voor het laden thuis en op het werk.

Spirii zal fungeren als Charge Point Operator (CPO), die het netwerk van Circle K zal beheren en ondersteunen met als doel Circle K te positioneren als een van de toonaangevende aanbieders van laadpunten in alle markten.

Tore Harritshøj, CEO en medeoprichter van Spirii, merkt op: “We zijn bijzonder trots op deze samenwerking met Circle K, omdat het niet alleen ons vermogen om uitgebreide software en kant-en-klare oplossingen te leveren laat zien, maar ook onze toewijding aan het bevorderen van de EV-infrastructuur in heel Europa. Circle K wil toetreden tot de Europese elite op het gebied van opladen en we zijn blij hen te kunnen ondersteunen bij het realiseren van deze visie.”

Håkon Stiksrud, Circle K's Global Head of eMobility, voegt hieraan toe: “We zijn zeer verheugd om een samenwerking aan te gaan met Spirii, die de groei van onze oplaadservice in deze markten mogelijk zal maken. Het is onze missie om de reis van de EV-klant gemakkelijk te maken en we kijken ernaar uit om met Spirii samen te werken aan die reis.”

De samenwerking wordt gelijktijdig gelanceerd in alle vier de landen. In de toekomst zal Circle K profiteren van de voortdurende ontwikkelingen van Spirii op het gebied van toekomstige technologie om nieuwe marktstandaarden te zetten met diensten zoals Plug&Charge en netbalancering, waardoor de laadervaring nog efficiënter en gebruiksvriendelijker wordt.

Tanja Møller Andersen
PR & Public Affairs Director
tanja.andersen@spirii.com

Circle K
Sinead Moriarty
Director Global Strategic Communications
Sinead.moriarty@circlekeurope.com

Foto: Circle K laadpunten

About Spirii

Spirii was founded in 2019 in Copenhagen. Spirii is present in 18 markets and boasts offices in Copenhagen, Barcelona, Hamburg, Nice, and London. With a team of 130 dedicated professionals driving the future of electric mobility forward, Spirii offers a market-leading charge point management system and customized charging solutions for companies, fleets and charge point operators.

Spirii also provides a charging app for EV drivers to access a public roaming network across Europe. With an extensive partner network spanning two continents and more than 400,000 charge points through roaming agreements, Spirii serves a diverse clientele across various sectors, including logistics, fleet, real estate, retail, and energy and utility companies.

About Circle K

Circle K is part of Alimentation Couche-Tard, a global leader in convenience and mobility. Operating in 31 countries and territories, the company has more than 16,700 stores, of which approximately 13,100 offer road transportation fuel. With its well-known Couche-Tard and Circle K banners, it is one of the largest independent convenience store operators in the United States and it is a leader in the convenience store industry and road transportation fuel retail in Canada, Scandinavia, the Baltics, Belgium, as well as in Ireland. It also has an important presence in Luxembourg, Germany, the Netherlands, Poland, as well as in Hong Kong Special Administrative Region of People’s Republic of China. Approximately 149,000 people are employed throughout its network.

Spirii s'associe à Circle K pour fournir une solution de recharge dans quatre pays européens18.9.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

L’accord concerne l'Allemagne, les Pays-Bas, la Belgique et le Luxembourg. 600 bornes de recharge DC situées le long des autoroutes seront reliées à la plateforme de recharge de Spirii. De plus, Circle K lancera une nouvelle offre intégrée pour les domiciles et les lieux de travail en partenariat avec Spirii. Spirii gérera et supportera le réseau de recharge de Circle K dans les quatre marchés, dans le but de positionner la société parmi les principaux fournisseurs de recharge en Europe.

Spirii und Circle K kooperieren um Ladelösungen in vier europäischen Ländern anzubieten18.9.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Die Vereinbarung umfasst Deutschland, die Niederlande, Belgien und Luxemburg. 600 DC-Ladestationen an den Tankstellen werden auf die Ladeplattform von Spirii umgestellt. Gleichzeitig wird Circle K in Zusammenarbeit mit Spirii ein neues umfassendes Angebot für zuhause und am Arbeitsplatz einführen. Spirii übernimmt die Verwaltung und Unterstützung des Circle K-Ladenetzes in allen vier Ländern; mit dem Ziel, das Unternehmen als einen der führenden Ladeanbieter in Europa zu etablieren.

Spirii partners with Circle K to provide charging solutions across four European countries18.9.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

The agreement encompasses Germany, the Netherlands, Belgium, and Luxembourg. 600 DC charge points will be migrated to Spirii’s EV charging platform. In parallel, Circle K will launch a new comprehensive home and workplace offering in partnership with Spirii. Spirii will manage and support Circle K’s charging network in all four markets, aiming to position the company among the leading charging providers in Europe.

Voltoss and Spirii join forces to introduce ultrafast chargers on Scandinavian harbours4.9.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Ultrafast charging stations, compatible with both electric vehicles and vessels, are set to be deployed at Scandinavian harbours and industries. All chargers will utilize advanced battery systems, allowing for revenue generation through charging and grid services. The initiative by Voltoss enables harbour and commercial real estate owners to have the option to operate chargers at no cost.