’Hjertegalla 2024’ indsamler 35.018.276 kroner til Hjerteforeningen

Årets ’Hjertegalla’ var en underholdende og rørende aften, hvor der blev samlet et stort beløb ind til den gode sag.

Værter og quiz-panelet til ’Hjertegalla’ på TV 2 Charlie.
Værter og quiz-panelet til ’Hjertegalla’ på TV 2 Charlie. Per Arnesen/TV 2

Lørdag 14. september afholdt TV 2 Charlie og Hjerteforeningen indsamlingsshowet 'Hjertegalla 2024', hvor der blev indsamlet penge i den gode sags tjeneste. Endnu en gang viste danskerne deres generøsitet og donerede 35.018.276 kroner, som går til hjerteforskning, forebyggelse og støtte til hjertepatienter.

Værterne Louise Wolff og Jacob Riising tog seerne gennem en hjertevarm aften, hvor danskere, der selv har hjertesygdomme helt inde på livet, fortalte deres rørende og gribende historier. Showet introducerede også en ny quizsektion, hvor ni kendte danskere heriblandt Merete Mærkedahl, Julia Sofia, Micki Cheng med flere konkurrerede om at vinde store pengepræmier til indsamlingen.

null
12-årige Alma bliver kåret som årets hjerteredder ved ’Hjertegalla’ på TV 2 Charlie. Per Arnesen/ TV 2

Alma på 12 blev ’Årets Hjerteredder’

’Årets Hjerteredder' blev også hyldet, og i år gik prisen til den 12-årige Alma Poulsen fra Ålsgårde. Da Almas far, Henrik, faldt om med hjertestop, udviste hun i nødens stund stort mod og handlekraft og var dermed med til at redde sin fars liv.

Få mere info om Alma her

null
Et veloplagt quiz-panel indsamlede penge til ’Hjertegalla’ på TV 2 Charlie. Per Arnesen/TV 2

Kæmpestor opbakning

Det er 13. gang, at der blev afholdt 'Hjertegalla' på TV 2 Charlie, og indsamlingsshowet er nu en fast tradition hos seerne, der gavmildt støtter den vigtige sag

- Det er opløftende at mærke, at vi fortsat kan samle så mange danskere om den gode sag på TV 2 Charlie. Vi var i forvejen meget spændte på, hvordan seerne ville tage imod den nye store quizdrevne indsamling i showet, men det, synes vi, lykkedes over alt forventning. Det var et super veloplagt panel af kendte danskere, der sammen med vores to skønne værter Louise Wolff og Jacob Riising fik gjort aftenen både festlig og rørende, siger Mads Volck, TV 2-redaktør på 'Hjertegalla'. Han fortsætter:

- Og at vi ender med at kunne samle så stort et millionbeløb ind igen, vidner jo bare om, at seerne fortsat har hjertet på det rigtige sted, og at vi sammen kan gøre en forskel og hjælpe de mange danskere, der har hjertesagen inde på livet, slutter Mads Volck.

Også hos Hjerteforeningen er der stor glæde over det flotte indsamlingsresultat:

- Det rører mig dybt, at danskerne i så stort tal bakker op om hjertesagen og sammen med os vil kæmpe for et liv uden hjertesygdom. Vi er meget taknemlige for de mange flotte donationer - store som små, siger Anne Kaltoft, adm. direktør i Hjerteforeningen.

'Hjertegalla 2024' blev sendt direkte på TV 2 Play og TV 2 Charlie lørdag 14. september. Så du ikke showet, kan du se det på TV 2 Play.

Værter og quiz-panelet til ’Hjertegalla’ på TV 2 Charlie.
Per Arnesen/TV 2
Et veloplagt quiz-panel indsamlede penge til ’Hjertegalla’ på TV 2 Charlie.
Per Arnesen/TV 2

Thomas Vinterberg og Zentropas TV 2-dramaserie, 'Familier som vores', får fantastisk modtagelse til gallapremieren i Venedig1.9.2024 17:46:42 CEST | Pressemeddelelse

Verdenspremieren på Thomas Vinterberg og Zentropas TV 2-dramaserie, 'Familier som vores', fandt i går sted på filmfestivalen i Venedig, hvor de første fire afsnit blev vist for en begejstret og rørt verdenspresse samt festivalgæster i biografen Palazzo del Casinò. Det endte i et stående bifald på fire minutter i salen Sala Casinò.