Hvem skal bestemme, hvordan kagen skal skæres?
AURA er et andelsselskab, og hvert fjerde år vælger den østjyske energi- og fiberkoncerns andelshavere et nyt repræsentantskab, selskabets øverste myndighed. Den proces har AURA netop taget hul på, og selvom man kun er en uge inde i opstillingsperioden, er der allerede meget stor interesse for at komme på stemmesedlen.
”Vi er kun tidligt i opstillingsfasen, men allerede nu kan vi konstatere, at vi har væsentligt mere end halvdelen af det antal kandidater, vi havde samlet set ved sidste valg for fire år siden,” siger Carsten Höegh Christiansen, administrerende direktør i AURA.
Erfaringer fra tidligere repræsentantskabsvalg siger, at en stor del af dem, der stiller op, først gør det mod slutningen af opstillingsperioden, så noget kunne tyde på et rekordstort antal navne på stemmesedlen, når valget går i gang den 11. oktober.
”Det er rigtig glædeligt, at interessen for vores selskab er så stor. Vi havde naturligvis håbet på det, for vi kan jo konstatere, at der generelt har været en øget interesse for energi, forsyningssikkerhed, grøn omstilling og bæredygtighed de seneste år. Samtidig er lokalt andelsejerskab igen kommet positivt i fokus, hvilket også er med til at skabe øget interesse for vores slags virksomhed,” siger Carsten Höegh Christiansen.
Ønske om mere diversitet
AURAs valgledelse, der har medlemmer fra repræsentantskabet, bestyrelsen og ledelsen, har sat en række offensive forventninger op frem mod repræsentantskabsvalget. Blandt andet et ønske om at skabe mere diversitet i repræsentantskabet for i endnu højere grad at afspejle ejerskabet og det samfund man er en del af.
Ved sidste valg fik AURA rekordmange kvinder valgt ind, og målet denne gang er endnu flere.
”Alle skal have mulighed for at stille op og blive valgt, men set fra min side vil det bestemt ikke gøre noget, hvis vi i endnu højere grad får et bredere sæt af kompetencer og holdninger ind i vores repræsentantskab, hvorfra vi jo også vælger koncernens bestyrelse. Derfor har valgledelsen sat nogle milepæle op for at nå det,” pointerer Carsten Höegh Christiansen.
113.000 østjyder har muligheden
Kampagnen for at gøre de mere end 113.000 andelshavere opmærksomme på muligheden for at stille op og få indflydelse på udviklingen af AURA har fået overskriften ”Vær med til at bestemme, hvordan kagen skal skæres”, og kører meget bredt på en lang række platforme, digitalt såvel som analogt.
Valget til AURAs repræsentantskab er inddelt i syv lokale valgområder, og målsætningen er at få kampvalg i alle områder, samt en væsentlig forøgelse af stemmeprocenten, som i forvejen er blandt de allerhøjeste i branchen.
Man kan læse mere om valget til AURAs repræsentantskab på www.aura.dk/valg, hvor det også er muligt at finde link til opstillingsmodulet.
Kontakter
Claus Blem JensenKommunikationschefAURA
Tlf:87 92 53 27Tlf:23 20 23 23cbj@aura.dkBilleder
Vedhæftede filer
Om AURA
AURA er en østjysk energi- og fiberkoncern med ca. 350 medarbejdere. Vi beskæftiger os med e-mobility, elinstallation, fibernet, el-handel, vedligehold og udbygning af el-nettet samt innovative aktiviteter inden for vedvarende energi, mobilitet og grøn omstilling.
Vi ønsker at være drivkraft for bæredygtighed og grøn omstilling i Østjylland, og vi investerer massivt i vedvarende energi.
Flere end 113.000 andelshavere ejer AURA, og vi har mere end 100 års erfaring med at opbygge og levere kritisk infrastruktur til vores kunder.
Koncernen omsætter for omkring 1,9 mia. kr. om året.
Følg pressemeddelelser fra AURA
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra AURA
Ny koncernmarketingchef i AURA7.11.2024 09:16:22 CET | Pressemeddelelse
Den østjyske energi- og fiberkoncern AURA har omstruktureret marketingfunktionen og samlet alle aktiviteter indenfor brandingstrategi, CVI, e-commerce og digital marketing i én afdeling og i samme forbindelse ansat Line Bering Larsen som ny koncernmarketingschef (CMO).
Test af elselskaber giver flere kunder hos AURA1.11.2024 12:54:49 CET | Pressemeddelelse
Forbrugerrådet Tænk dumper 20 ud af 55 danske elselskaber i en ny, stor undersøgelse. Det lokale elselskab AURA står klar til at hjælpe de forbrugere, der flygter fra dårlige oplevelser
AURA har nået en vigtig milepæl23.8.2024 08:50:05 CEST | Pressemeddelelse
Ann-Sofie Faaborg fra Hørning blev fiberkunde nr. 50.000 hos AURA, da familien den 21. august 2024 blev koblet på AURAs fibernetværk. Dermed får de ligesom en lang række andre østjyder mulighed for at benytte sig af de mange muligheder fibernettet giver for lynhurtig og stort set ubegrænset brug af internettet, streaming af TV, gaming og alt muligt andet, der i dag er en del af de digitale tilbud, danskerne kan benytte sig af.
40 lokale foreninger og klubber deler 350.000 kr.2.7.2024 14:24:55 CEST | Pressemeddelelse
Den lokale energi- og fiberkoncern AURA har uddelt forårets Lokalværdipulje med støtte til lokale foreninger og klubber. Støtten går til sociale, kulturelle og sportslige aktiviteter blandt selskabets andelshavere.
Mange ved ikke, at det er blevet nemmere at være elbilist1.7.2024 11:09:41 CEST | Pressemeddelelse
Vi triller bilen ind på benzintanken. Sætter pistolen i, fylder benzin på, betaler med vores betalingskort og kører videre. Så hvorfor gør vi ikke det samme, når vi skal tanke elbilen op med strøm? Fordi der i Danmark hersker en udbredt misforståelse om, at man skal have abonnement hos et ladenetværk for at kunne få strøm på elbilen, lyder det fra det lokale energiselskab AURA.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum