Med entreprenant kultur lægger Dagrofa fundamentet til fremtiden
Dagrofa sætter en tyk streg under sin entreprenante kultur med stor selvstændighed blandt andet hos koncernens mere end 535 butikker og 14.000 medarbejdere.
Dagrofa har haft en række succesrige år med god fremgang i regnskaberne. For at nå skridtet videre, ser koncernen nu på de kendetegn, der gør Dagrofa forskellig fra konkurrenterne, og det er summen af mange ting.
Dagrofa har derfor lanceret ’vores måde’ som beskriver en klar holdning til hvordan man i koncernen ønsker at arbejde sammen og hvilke forventninger man har til hinanden. Det handler om også i fremtiden af have en arbejdsplads med frihed, fællesskab og fremdrift.
Dagrofa er nemlig ikke som de andre, og vil heller ikke være som de andre.
”Fødevarebranchen er dynamisk og ikke to dage er ens. Derfor er det helt naturligt, at vi kan have lyst til at gøre som alle andre. Men vores entreprenørånd og passion gør, at vi skiller os ud og tør gå imod strømmen. Det understreges blandt andet af vores selvstændige købmænds handlefrihed, vores engagement i de små lokale bysamfund, og vores prioritering af kvalitet frem for discount. Vi er en arbejdsplads med mange forskellige mennesker og individuelle kompetencer. Det skal vi udnytte til vores fordel ved at lære af hinanden på tværs af hele organisationen. På den måde kan vi fortsætte fremgangen, siger Tomas Pietrangeli, koncernchef i Dagrofa.”
Friheden til at tage egne beslutninger giver stor skabertrang og fører meget godt med sig. Den store grad af frihed kan dog også have en pris, og derfor er det vigtigt, at medarbejderne ser ens på kulturen og ved, at man arbejder mod samme mål.
'Vores måde' afspejler koncernens kultur og ambitioner og er udviklet på baggrund af en intern undersøgelse sidste år, hvor medarbejdere og ledere bidrog ved workshops og med mere end 1.000 kulturinputs. Det blev tydeligt, at Dagrofa allerede har en stærk kultur, men også at det er vigtigt at vedligeholde og udvikle den. Kulturen har nemlig stor betydning for den enkeltes arbejdsdag og de resultater, man kan skabe sammen.
I Dagrofa er størsteparten af købmændene selvstændige og entreprenante.
“Vi har lyttet til medarbejdere og lederes syn på vores kultur og fået inputs til, hvilken kultur de hver især mener vi har og vil styrke Dagrofa. Medarbejdere og ledere i hele koncernen er blevet involveret i arbejdet og har givet input enten ved interviews eller i workshops. Det har ført til “vores måde”. Det skal inspirere os alle til at arbejde aktivt med vores fælles kultur,” siger Tomas Pietrangeli.
I “vores måde” bliver det slået fast, at medarbejdere i Dagrofa deler en særlig entreprenørånd og passion. Den giver frihed til at tage ansvar, have egne meninger og tænke selv. På den måde står man aldrig stille, og der kommer konstant nye ideer på bordet.
Nøgleord
Kontakter
PRESSEKONTAKTDagrofa Koncernkommunikation
Tlf:72332323presse@dagrofa.dkBilleder
Om Dagrofa
Med mere end 530 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark, er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Den danske Spiseguide fremtidssikres: Stifter, Bent Christensen sælger til en erhvervsdrivende fond, som etableres af Dagrofa20.12.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Bent Christensen har overdraget rettighederne til Den danske Spiseguide fra den 1. januar 2025, til en erhvervsdrivende fond, der etableres af Dagrofa ApS, som vil administrere den fremover. Bent Christensen fortsætter som frontfigur for Den danske Spiseguide.
Masser af danskere får et lift hjem til jul19.12.2024 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
Den landsdækkende supermarkedskæde SPAR har traditionen tro tilbudt danskere et gratis hjem til jul. På lørdag får mere end 800 danskere et lift hjem, når 41 julepyntede busser kører på kryds og tværs af landet.
Fastfoodkæden Kylling & Co peger på Dagrofa Foodservice som ny fødevareleverandør17.12.2024 07:45:00 CET | Pressemeddelelse
I fremtiden er det fødevaregrossisten Dagrofa Foodservice, der skal levere råvarer til fastfoodkæden Kylling & Co, som har restauranter i en lang række byer i Midt- og Vestjylland. Den nye samarbejdsaftale har bl.a. fokus på produktudvikling og digital innovation.
Dagrofa køber Aarstiderne A/S - godkendt af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen10.12.2024 10:45:39 CET | Pressemeddelelse
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har i dag godkendt Dagrofas køb af Aarstiderne A/S.
Dagrofa vil gro sig større og stærkere for at vinde mere af markedet5.12.2024 11:30:03 CET | Pressemeddelelse
Dagrofa skruer op for ambitionerne med en ny offensiv strategi. Med øget fokus blandt andet på det lokale, på danske kvalitetsvarer og nemme måltidsløsninger har fødevarekoncernen Dagrofa skabt en strategi, der bygger på innovation og fællesskab. Strategien ”Gro’27 – vækst på vores måde” indebærer en investering på mere end 1,3 mia. kr. over de kommende tre år.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum