Stor nyhed for værkstedet, folk kører langt for
Kunderne kører gerne mange kilometer for at få bilen serviceret eller repareret hos den lokale AutoMester i Hørning. Værkstedsejer Steen Overgaard har taget de næste skridt for at sikre, at det også kan lade sig gøre i mange år fremover. Han er blandt andet blevet AutoMester E+

Steen Overgaard er netop fyldt 60 og til næste år har han haft værkstedet, Hørning Autohandel ApS, i hele 20 år. Han blev udlært mekaniker for 42 år siden og har aldrig lavet andet. Når han ser tilbage, er det på en branche i stor udvikling - især inden for de seneste år.
“Der er masser af fremskridt. Alt bliver elektronisk i dag, og vi investerer massivt i både udstyr og kurser. Men det er netop de nye biler og udfordringer, der gør, at det bliver ved med at være spændende.”
E+-mærket handler ikke blot om at kunne håndtere alle typer biler men også om at sikre en omstilling til det lidt grønnere, digitalisering og generel bekvemmelighed for kunden.
Familieforretning for fremtiden?
Hørning Autohandel er ikke kun kendt for sit høje serviceniveau, men også for at være en rigtig familievirksomhed. Steen Overgaard oplyser, at han står for det administrative, mens sønnen Steffen, der også er udlært mekaniker og har haft 15 år på gulvet, styrer værkstedet:
“Min søn har været med på værkstedet siden han var barn. Han har styr på det hele derude. Det fungerer super fint, og kunderne er glade for ham,” bemærker værkstedsejeren og fortsætter: “De roser ham, og det er der også god grund til med hans overblik, engagement og store interesse i at styrke forretningen.”
At blive AutoMester E+ er et af de tiltag, der skal være med til at fremtidssikre forretningen - også selvom det ifølge Steen Overgaard mest af alt bliver den samme gode service, som kunderne kender:
“Vi har allerede arbejdet på en hel masse el- og hybridbiler. Eftersyn, bremser og lignende – vi har gjort det et stykke tid, og vi har været på kurser for at sikre, at vi kan servicere dem, ligesom vi gør med alle andre biler. Så nu gør vi det bare officielt.”
Kunderne kan også se frem til at få vejhjælp med, når bilen har været til service, ligesom at det stadig er muligt at gøre brug af gratis lånebiler.
Kunderne kommer langvejs fra
Hørning Autohandel har altid været kendt for sin høje kundetilfredshed, og det er noget, Steen Overgaard er stolt af.
“To tredjedele af vores kunder kommer faktisk udefra,” fortæller han og afslører: “Folk planlægger deres ture hertil, fordi de ved, de kan få en god service. Vi har kunder, der er flyttet fra byen, men som stadig kører langt for at komme til os. Det betyder meget. Og der er selvfølgelig stadig plads til flere glade kunder her hos os.”
Nøgleord
Kontakter
Lena Britt PedersenMarketing ManagerAutoMester ApS
Tlf:+ 45 63 41 89 88lena.pedersen@automester.dkBilleder
Om AutoMester
AutoMester er Danmarks største værkstedskæde med næsten 400 værksteder. Den prisvindende kæde investerer i grønnere tiltag og nye teknologier, mens de tilbyder service og reparation af alle slags biler - uanset mærke, model og årgang. Fordi det skal være enkelt at være bilejer.
Følg pressemeddelelser fra AutoMester Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra AutoMester Danmark
Mangel på mekanikere kræver handling: AutoMester satser på de unge20.5.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Over 110 lærlinge samles d. 20. maj i Horsens, når AutoMester inviterer deres lærlinge til en hel dag i fællesskabets tegn. “Med vores lærlingenetværk sikrer vi, at vores unge mekanikere får en følelse af, at de aldrig står alene,” lyder det fra AutoMesters kædechef
Tredje generation er grøn: Løgstrup Auto er AutoMester E+12.5.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Når man er tredje generation, kan man let få en berøringsangst af frygt for at ændre ved noget, der er mange følelser omkring. Rasmus Slej Mikkelsen, der ejer Løgstrup Auto, har det lige modsat, nu hvor han er blevet AutoMester E+: “Man skylder næsten at udvikle værkstedet, så det også har en plads i fremtiden”
Blev AutoMester E+ i april - nu strømmer det til med kunder5.5.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Der er flere ting, der er med til at sikre succes for Taha Nema og hans værksted TS Autoteknik. Det gælder både hans høje karakterer, hans tommelfingerregler for god service - og sidst men ikke mindst, at han er blevet AutoMester E+. “Jeg kan tydeligt se forskel,” fortæller han
Fra millionordrer til motorhjelm: “Ibo” er stolt værkstedsejer31.3.2025 07:05:00 CEST | Pressemeddelelse
Det kan umiddelbart være svært for de fleste at forstå, hvorfor man skifter en velbetalt stilling i Novo Nordisk ud med at blive værkstedsejer. Men for 35-årige Ibrahim Ittaouil fra Glostrup handler det om et behov for at skabe med hænderne, kærligheden til det gode håndværk og ikke mindst relationen med de lokale kunder. Det lærte han for alvor, da livet slog fra sig
Fra hobbyværksted til prisvindende kæde: BCN Autocenter er AutoMester17.3.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Det startede i et lille hobbyværksted, hvor en ung Mustafa Bicen rodede med biler sammen med sin far. I dag, i en alder af 33, står han som ejer af BCN Autocenter i Taastrup – nu som en del af den prisvindende AutoMester-kæde, kendt for sit høje serviceniveau og tillid fra kunderne
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum