”Det er bare en bank, der er helt nede på jorden”

Sådan oplevede 29-årige Lærke Feldbak sit første møde med Andelskassen i Skjern. Og det var netop det, der fik hende til at sige ja til jobbet som privatrådgiver. Et job, hun fik øje på i et opslag på Facebook.

Lærke Feldbak er ansat som kunderådgiver i Andelskassen i Skjern

Da Lærke gik fra jobsamtalen i Andelskassen, tænkte hun, at hvis chefen er så meget nede på jorden, er resten af holdet det nok også. Den 2. september blev holdet hendes nye kolleger. Førstehåndsindtrykket er godt, og lige nu glæder hun sig til at lære dem bedre at kende.

Oprindeligt er Lærke uddannet som revisorassistent og har i den forbindelse arbejdet i Vestjysk Landboforening. Herefter gik karrierevejen til Handelsbanken, hvor hun gennemførte et traineeforløb, inden hun gik på barsel med sit andet barn. Arbejdspladsen har tidligere været i Kibæk, og at den i dag er i Skjern, er Lærke glad for.

”Jeg bor i Bølling fem minutter uden for Skjern, så da jeg kunne se, at det var i Skjern, at Andelskassen søgte en rådgiver, var det oplagt at søge,” siger hun.

Det var dog ikke afstanden, men den uformelle tone, der gjorde forskellen for Lærke.

”Jeg synes, det er træls, det der med at blive mødt af noget næsten robotagtigt. At være rådgiver handler om relationer, og jeg tror, at den personlige relation betyder meget for kunderne. At de ved, hvem der er deres rådgiver. Sådan er det i Andelskassen, og det tiltaler mig meget,” fortæller hun.

Netop det med de gode relationer betyder meget for Lærke. Ikke alene over for kunderne, men også over for kollegerne i hverdagen. I hendes tidligere job arbejdede hun i en meget lille afdeling i Kibæk. At de er 11 på holdet i Andelskassen i Skjern, ser Lærke, passer godt sammen med Andelskassens slogan: Sammen kan vi mere.

”For mig siger det, at vi også står sammen som kolleger og hjælper hinanden,” siger hun og uddyber, hvad en god relation er for hende.

”Det er mennesker, som er der, hvis jeg har brug for hjælp. Mennesker, der lytter til hinanden og interesserer sig for hinanden. Og så er det bare vigtigt, at man ikke føler sig forkert, når man fx spørger om noget,” siger Lærke og tilføjer, at det er sådanne relationer, hun ønsker at have både i forhold til kolleger og kunder.

For at skabe den relation oplever Lærke, at det er vigtigt, at det ikke blot handler om tal, når kunderne har brug for rådgivning.

”Jeg ser mig selv som en, der netop er nede på jorden. Det er vigtigt, at kunderne også får mulighed for at fortælle, hvordan det går privat. Hvad de drømmer om, og hvad der gør dem trygge,” siger hun.

Privat bor Lærke på et nedlagt landbrug sammen med sin kæreste, der er ansat som landmand på en nærliggende gård. Sammen har de en søn på 2,5 år og en datter på knap 8 måneder. Fritiden bruger Lærke sammen med familien, og så har hun altid været en hestepige og nyder at have sine heste stående lige uden for døren derhjemme.

Danske Andelskassers Bank – i daglig tale Andelskassen – er en børsnoteret bank med hovedkontor i Hammershøj og 19 afdelinger rundt i landet. I hele organisationen tager vi afsæt i, at vi tror på, at alle har brug for gode relationer. Det er det, der får os til at sige højt, at vi er mere end bare en bank. Vi er mennesker, der interesserer os for andre mennesker. Det præger vores rådgivning af både privat- og erhvervskunder.