Alm. Brand Group

Alm. Brand Group og Bygma i nyt samarbejde

Danmarks næststørste forsikringskoncern Alm. Brand Group indgår nyt strategisk samarbejde med byggecenterkæden Bygma. Fælles ambition om at inspirere til fremtidens byggeri og skubbe til den grønne omstilling har været afgørende for begge parter.

Fra 1. november vil Alm. Brand Group henvise alle håndværkere i deres håndværkernetværk til Bygma, når berørte kunder skal have udbedret skader på deres boliger og bygninger.

Hos Alm. Brand Group, der omfatter Codan, Alm. Brand, Privatsikring og Erhvervssikring, hjælper man hvert år typisk mere end 60.000 privat- og erhvervskunder, når der har været skader på bolig eller bygning. Forsikringskoncernen har derfor aftaler med et netværk af håndværkere, der står klar til at rykke ud og hjælpe kunderne, når skader skal udbedres.

I dag indkøber håndværkerne selv byggematerialerne, men med en ny leverandøraftale vil forsikringskoncernen fremover kræve, at håndværkernetværket anvender Bygma til indkøb af materialer. Det sikrer både bedre priser på udbedring af byggeskader og en mere bæredygtig tilgang til materialebrug.

”Vi er meget tilfredse med aftalen med Bygma. Det er en central del af Alm. Brand Groups strategi at tage ansvar for mere end os selv og konstant arbejde for en mere bæredygtig fremtid. Ultimativt ved at forebygge skader før de overhovedet opstår, men samtidig sikre den mest bæredygtige udbedring af skaderne, når de opstår,” siger Lis Katz Krefeld, skadedirektør i Alm. Brand Group.

Bygma er den største danskejede leverandør af byggematerialer og er med 62 byggecentre i Danmark bredt til stede landet over. Bæredygtighed er desuden et vigtigt strategisk område for Bygma, hvilket havde stor betydning for Alm. Brand Groups valg af leverandør, lyder det fra Lis Katz Krefeld:

”Vores kunder efterspørger i stadig stigende grad mere bæredygtige løsninger, og her har Bygma en stærk profil, som vores kunder kommer til at nyde godt af. Samtidig er kravene til indrapportering på ESG skærpet, hvilket Bygma virkelig har forstået, så det bliver markant nemmere for os at rapportere på den del.”

Nu bliver det nemmere at træffe det bæredygtige valg
Hos Bygma oplever man, at der blandt de almindelige forbrugere og håndværkere er usikkerhed om, hvilke produkter der er mindre miljøbelastende. Derfor har byggekæden dedikerede bæredygtighedsambassadører til stede i hver eneste filial, der kan rådgive kunderne, inden byggeriet sættes i gang.

Derudover har Bygma udviklet mærkatet ”Det grønne valg”, der let giver et overblik over, hvilke produkter der er indeklima- eller miljøcertificeret og kan indgå i et certificeret byggeri. Det gør det nemt for kunderne at træffe et mere bevidst materialevalg.

”Vi ser et rigtig godt match med Alm. Brand Group, som er en af de største forsikringskoncerner i Danmark med 700.000 private- og erhvervskunder. Vi deler samtidig en fælles ambition om at inspirere til fremtidens byggeri og skubbe til den grønne omstilling,” siger Klaus Hadsbjerg, adm. direktør hos Bygma A/S.

Han fortsætter: ”Vi har derfor rigtig store forventninger til det nye samarbejde, som vil komme begge parter og kunderne til gode.”

Med den nye aftale bliver det også muligt at få historisk dataindsigt i materialeanvendelse med dertilhørende ESG-data for leverancerne til skadeudbedring samt mulighed for interne forecast af materialeanvendelse ved forventet vejrlig mm.

Aftalen træder i kraft 1. november 2024 og vil være fuldt udrullet til alle håndværkere inden udgangen af 2024. På sigt er ambitionen desuden at udvikle samarbejdet yderligere, så man sammen kan skabe endnu mere værdi for deres fælles kunder.

For yderligere oplysninger kontakt gerne:
Alm. Brand Group: Mikkel Luplau Schmidt, pressechef på tlf. 35 47 35 01

Bygma: Lasse Weien Svendsen, Marketingdirektør på tlf. 27885783

Alm. Brand Group er med flere end 700.000 kunder Danmarks næststørste forsikringskoncern, der omfatter Codan, Alm. Brand og Privatsikring. Koncernen tilbyder en bred vifte af forsikringsydelser til private, virksomheder og landbrug.

Bygma Gruppen er en solid international koncern placeret blandt Top100 virksomhederne i Danmark. Godt købmandskab, troværdighed og evnen til at tænke nyt har været omdrejningspunktet for Bygma Gruppens virke siden grundlæggelsen. De har en ambition om vækst og lønsomhed, men også om at drive en ansvarlig virksomhed der bidrager positivt til samfundet.

Bygma Gruppen beskæftiger ca. 3.100 ansatte fordelt på mere end 125 forretningsenheder i Norden og omkringliggende lande. Koncernen er den største danskejede leverandør til byggeriet med aktiviteter inden for salg og distribution af byggematerialer.

Om Alm. Brand Group

Alm. Brand Group er landets næststørste forsikringskoncern. Vi har flere end 700.000 kunder og består af de fire brands Alm. Brand, Codan, Privatsikring og Erhvervssikring.

Sammen har vi flere hundrede års erfaring med at tage vare på danskerne og deres behov for at være godt og ordentligt forsikrede, og vi leverer forsikringer til privatkunder, landbrug og virksomheder i alle størrelser.

Se Alm. Brand Forsikrings nyhedsrum

Se Codan Forsikrings nyhedsrum

Følg pressemeddelelser fra Alm. Brand Group

Flere pressemeddelelser fra Alm. Brand Group

JunkFood opruster – indgår partnerskab med Alm. Brand Group12.9.2023 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Endnu flere af gadens folk skal have et ordentligt måltid mad. Det er ambitionen for konceptet JunkFood, der tilbereder og uddeler mad fra overskudsvarer, og som derfor ønsker at indgå flere partnerskabsaftaler med erhvervsvirksomheder. Som JunkFoods første finansielle virksomhedspartner ønsker Alm. Brand Group at være med til at understøtte den ambition til gavn for nogle af samfundets svageste.