Hverdagens golfhelte hyldet af GF Forsikring og DGU

ILDSJÆLE: GF Forsikring hylder de frivillige ildsjæle landet over. Et godt eksempel på det er prisen ”Hverdagens Golfhelte”, som GF Forsikring netop har uddelt i samarbejde med sin samarbejdspartner   Dansk Golf Union (DGU).

I alt 12 personer modtog prisen "Hverdagens Golfhelte". Her ses de sammen med et par af landsholdsspillerne samt arrangørerne fra Dansk Golf Union og GF Forsikring (Foto: GF Forsikring/Anders Boe)

12 frivillige ildsjæle har netop fået prisen ”Hverdagens Golfhelte” for det frivillige arbejde, de hver især har lagt i lige netop deres lokale golfklub. De 12 prismodtagere er udvalgt blandt mere end 125 nominerede. Det er tredje år i træk, at GF Forsikring og DGU uddeler prisen.

God stemning til Golfdagen
En del af ”præmien” for de 12 prismodtagere er en billet til at deltage i ”Golfdagen”, som er en dag med undervisning af en landsholdstræner, golfrunde med landsholdsspillere, konkurrencer og forkælelse i form af god mad. Det er landstræner Martin Raal Kold, der står for dagens undervisning, og han beskriver golfdagen som en dag med god stemning og masser af god energi.

- Der er en helt særlig stemning på en dag som i dag, hvor GF og Dansk Golf Union samler de frivillige og deres ledsagere. Det er en meget hyggelig dag, hvor det er tydeligt at mærke glæden hos de frivillige, når de deler erfaringer på kryds og tværs – og når de får tips og tricks af de landsholdsspillere, der er med på dagen, siger han.

Golfdagen er sponsoreret af GF Forsikring. Det er en jury bestående af tre medlemmer fra DGU og to medlemmer fra GF Forsikring, der blandt de nominerede har udvalgt de 12 ildsjæle med en særlig god historie.

De frivillige er afgørende for driften
Martin Raal Kold understreger, at de frivillige ildsjæle skaber sammenhold, gode stunder – og at de er med til at få det hele til at løbe rundt i den lokale golfklub.

- De frivillige betyder meget for banedriften og i det hele taget de mange aktiviteter i de lokale golfklubber rundt omkring i landet. Men tit er deres arbejde ikke ofte nok værdsat – derfor er jeg utrolig glad for, at vi får chancen for at hylde dem her i dag, siger han.

De frivillige ildsjæle spænder bredt: Ofte er det selv golfspillere, som bruger alt fra få timer til en fuld arbejdsuge på frivilligt arbejde. Opgaverne kan være alt lige fra at være frivillig dommer til turneringer til juniorarbejde og vedligehold af klubhus og baner.