Ny direktør i PrimaCare: Digitalisering og høj sundhedsfaglighed er nøglen til en sundere hverdag for 600.000 kunder

"Mange tror, at sundhed er at træne en time i træningscenteret før arbejde hver dag. Men en sund livsstil kan også opnås med mere bevægelse i ens dagligdag på jobbet og i hjemmet." Sådan lyder beskeden fra Kristoffer Schaumann, ny direktør i PrimaCare, Danmarks førende behandlernetværk, der leverer sundhedsfaglig behandling til forsikringsselskabet Dansk Sundhedssikrings mange kunder i Danmark.

Kristoffer Schaumann bliver direktør i PrimaCare, som leverer Danmarks førende behandlernetværk til Danmarks største leverandør af sundhedsforsikringer Dansk Sundhedssikring
Kristoffer Schaumann bliver direktør i PrimaCare, der leverer Danmarks førende behandlernetværk til Danmarks største sundhedsforsikringsselskab Dansk Sundhedssikring. Maja Korshin Dansk Sundhedssikring

Kristoffer Schaumann skal med reference til Gustav Dahlberg CPO hos PrimaCares største kunde Dansk Sundhedssikring, stå i spidsen for at give konkurrenterne baghjul, når det gælder kvalitetsbehandling i den private del af Danmarks sundhedssektor.

”Kristoffer Schaumann har sine rødder i fysioterapien. Han har 10 års erfaring med at opbygge store netværk af kvalitetsbehandlere til forsikringsselskaber i Norden. Han har de helt rette forudsætninger for at styrke PrimaCares brand udadtil både over for vores behandlere og vores kunder. Samtidig kan han skubbe på for at digitalisere og kvalitetsudvikle vores unikke sundhedsfaglige DNA på markedet ikke bare i Danmark, men også i Norden,” siger Gustav Dahlberg, der er CPO hos Dansk Sundhedssikring, der med sine 600.000 cpr-kunder er PrimaCares største kunde og den største leverandør af sundhedsforsikringer i Danmark.

Sundhedsfaglig kvalitet i særklasse

Kristoffer Schaumann har de seneste 10 år som landechef haft ansvaret for at opbygge et af Nordens anerkendte behandlernetværk Nordic Netcare med fokus på Norge og Sverige. Hans arbejde har fokuseret på kvalitetssikring og diversitet i behandlingsformer herunder bl.a. fysioterapi, naprapati og osteopati.

"Jeg har altid været drevet af at sikre høj kvalitet i behandlingen og endnu bedre patientuddannelse. Mange tror, at sundhed handler om at træne en time i træningscenteret før arbejde hver dag. Men faktisk viser evidensen, at en sund livsstil kan opnås ved, at vi som behandlere lærer vores patienter og kunder at inkorporere mere bevægelse i deres hverdag på jobbet og i hjemmet. Den behandlingstilgang gør sundhed mere overskuelig for mange og kan derfor bidrage til at højne helbredet hos mange flere," siger Kristoffer Schaumann.

Drivkraften til at påvirke mange

Han ser med sin nye position en unik mulighed for at hjælpe flere med at integrere sundhedsfremmende aktiviteter i deres hverdag på et bredere plan, fordi PrimaCares største kunde Dansk Sundhedssikring har mange kunder. De har alle en sundhedsforsikring, der kan hjælpe dem med at styrke deres egen sundhed i dagligdagen.

”Vi kommer til at arbejde med, at patienter bliver mere uafhængige af behandling, ved at behandlerne i vores netværk fokuserer på at uddanne vores kunder til at inkorporere effektive, sunde tiltag i deres dagligdag i hjemmet og på jobbet. Det kan forbedre manges helbred markant og have stor samfundsgavnlig effekt og værdi," siger Kristoffer Schaumann.

Effektiv sundhedsfaglig behandling

I sin nye rolle hos PrimaCare vil Kristoffer Schaumann have sit fokus på kvalitet og patientcentrerede løsninger, både når det gælder den mentale og den fysiske sundhed.

”Patienterne skal mødes med forståelse og tryghed fra første kontakt. Det er de små, daglige tiltag og ændringer i hverdagen, som kan gøre den store forskel for mange menneskers sundhed. Jeg ser frem til at bidrage til at styrke og videreudvikle PrimaCares behandlernetværk i Danmark,” siger han.

Med Kristoffer Schaumann ved roret vil PrimaCare fortsat sikre, at kunderne får den sundhedsfaglige behandling, som de har behov for, så de effektivt kan komme tilbage til et liv i balance, når sundheden skranter eller uheldet rammer.

Maja Korshin Dansk Sundhedssikring

Nye tal: Bevægelse og tid hjælper bedst på folkesygdommen rygsmerter - også på lang sigt16.6.2024 09:49:19 CEST | Pressemeddelelse

RETTELSE af meddelelse fra 14/6-2024. Ryg- og nakkesmerter er en af danskernes store folkesygdomme, som godt 900.000 personer lever med ifølge Sygdomsbyrderapporten 2022. Men øvelser, bevægelse og tid er den bedste medicin mod smerter i ryg og nakke - også på lang sigt, viser nye tal. (Vedr. RETTELSE: Der var fejl i oprindelig meddelelse. Denne meddelelse er korrigeret.)

Nye tal: Bevægelse og tid hjælper bedst på folkesygdommen rygsmerter - også på lang sigt14.6.2024 09:52:19 CEST | Pressemeddelelse