Kron Kommunikation

Danskernes egne tips skal inspirere til Gøteborg-getaway

Del

Når vi rejser, vil vi helst have de gode tips fra familie, venner og bekendte til den destination, vi rejser til. Det tager Gøteborgs turistorganisation nu konsekvensen af og lancerer en kampagne, hvor danskere, der har besøgt byen, giver deres fif til alle deres landsmænd. 70 danskere har indtil videre givet deres bedste bud på, hvad man skal opleve. Det er udgangspunktet for en varieret liste af personlige favoritter.

Et af Gøteborgs seneste tilskud til oplevelser i byen er World of Volvo.
Et af Gøteborgs seneste tilskud til oplevelser i byen er World of Volvo. Foto: Elvira Sandell

Sveriges næststørste by, Gøteborg - kun tre timer fra Danmark, har mange danske gæster, men der er plads til endnu flere. 

- Vi vil gerne inspirere endnu flere danskere til at opdage og vælge Gøteborg med udgangspunkt i danskernes egne tips og oplevelser. Vi kan se en stor og vedvarende interesse fra Danmark. I 2023 steg antallet af danske besøgende i Gøteborg med hele 45 procent sammenlignet med året før. Og antallet af danske besøgende forsætter med at stige, også i år. Valutaforskellen spiller selvfølgelig en rolle, men frem for alt har danskerne opdaget, at byen har rigtig meget at byde på, siger Louise Parra Karlander, Head of Marketing & Communication hos Göteborg & Co og ansvarlig for efterårskampagnen.

Kendte danskere besøger byen

Initiativet er særligt rettet mod Danmark, og det er første gang, der bliver lavet en kampagne, som tager udgangspunkt i direkte input fra de besøgende. Og flere anbefalinger er på vej fra fire forskellige kendte danskere, som skal opleve Gøteborg de næste par uger. Thomas Evers Poulsen, kendt fra ’Vild med dans’, tager på opdagelse i Gøteborg, ligesom tidligere fodboldspiller og podcastvært, Kasper Fisker, rejser på en inspirationstur. Christina Tokking og Malene Severinsen, influencers kendt fra TikTok, skal også besøge byen og give deres bud på, hvad danskerne skal opleve i byen dette efterår. 

Byens turistorganisation har fundet ud af, hvilke perler i Gøteborg, danskere, der har besøgt byen, vil anbefale til deres landsmænd, ved at indsamle tips fra almindelige turister, som har besøgt byen tidligere. Der er både velkendte steder og nye opdagelser blandt anbefalingerne. 

Se hele listen her: https://www.goteborg.com/en/guides/top-50-autumn-treats-in-gothenburg

Om Gøteborg

Gøteborg blev grundlagt i 1621, og er Sveriges andenstørste by. Byen ligger ud til den svenske vestkyst – kun få timer fra Danmark. Gøteborg byder på små specialbutikker, gallerier, restauranter, caféer og hyggelige konditorier og er omgivet af en smuk skærgårdsnatur. Byen er Volvos hjemby og er blandt andet kendt for Liseberg – Nordens største forlystelsespark – samt sit meget rigt kulturliv. Byen er ofte vært for større arrangementer som koncerter, store sportsbegivenheder og festivaler. 
Se mere: https://www.goteborg.com.

Om Göteborg & Co.

Göteborg & Co's mission er at få flere til at opdage og vælge Gøteborg som turistdestination. Det gøres gennem et bredt samarbejde på tværs af kommunens turistaktører ved at lede og fremme udviklingen af ​​Gøteborg som en bæredygtig destination, så alle, der bor og arbejder i byen, drager fordel af en voksende turistindustri. Se mere: https://goteborgco.se.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Et af Gøteborgs seneste tilskud til oplevelser i byen er World of Volvo.
Et af Gøteborgs seneste tilskud til oplevelser i byen er World of Volvo.
Foto: Elvira Sandell
Download
Konditori Kampanilen i Gøteborg, er et af danskernes tips Foto: Peter Kvarnström
Konditori Kampanilen i Gøteborg, er et af danskernes tips Foto: Peter Kvarnström
Foto: Peter Kvarnström
Download
Saluhallen i Göteborg er en dejlig klassiker som danskerne tipser hinanden om.  Foto: Happy Visuals
Saluhallen i Göteborg er en dejlig klassiker som danskerne tipser hinanden om. Foto: Happy Visuals
Foto: Happy Visuals
Download
På Andra Långgatan i Gøteborg summer det med restauranter og barer.  Foto: Peter Kvarnström
På Andra Långgatan i Gøteborg summer det med restauranter og barer. Foto: Peter Kvarnström
Foto: Peter Kvarnström
Download
Hovedstrøget Avenyen i Gøteborg, hvor man finder flere af de steder som danskerne tipser hinadnen om. Foto: Jonas Ingman
Hovedstrøget Avenyen i Gøteborg, hvor man finder flere af de steder som danskerne tipser hinadnen om. Foto: Jonas Ingman
Foto: Jonas Ingman
Download
Halloween i Lisebergsparken er en stor attraktion i efteråret. Foto: Liseberg
Halloween i Lisebergsparken er en stor attraktion i efteråret. Foto: Liseberg
Foto: Liseberg
Download
Danskerne vil gerne shoppe når de besøger Gøteborg, her i butikken Ragtime. Foto: Peter Kvarnström
Danskerne vil gerne shoppe når de besøger Gøteborg, her i butikken Ragtime. Foto: Peter Kvarnström
Foto: Peter Kvarnström
Download

Velkommen til Kron Kommunikation!

Kron Kommunikation er et PR- og kommunikationsbureau med base i København. Bureauet er specialiseret i PR og kommunikation for kunder i turist- og rejsebranchen - særligt med fokus på de skandinaviske turistdestinationer.

Følg pressemeddelelser fra Kron Kommunikation

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Kron Kommunikation

Visit Valencia satser på Danmark – flere flylinjer servicerer ruterne fra både København og Billund28.10.2024 15:05:08 CET | Pressemeddelelse

Flere turistdestinationer oplever modstand mod flere turister, men i spanske Valencia ser man gerne endnu flere danske besøgende. Med flylinjer fra både København og Billund til Valencia er det nemt at besøge Spaniens tredje største by. Visit Valencia påbegynder nu en indsats for at gøre danskerne opmærksomme på byen og de mange attraktive oplevelser, den byder på. Der er allerede en positiv udvikling i gang med en stabil stigning i antallet af danske besøgende.

Avatar-stjerner i kunstudstilling for havmiljøet i Vestsverige12.6.2024 09:56:32 CEST | Pressemeddelelse

Boutiquehotellet Pater Noster har siden åbningen i 2020 været en destination, der skiller sig ud i Vestsveriges skærgård. Det eksklusive hotel ligger på en lille, vejrbidt fyrpasserø, længst ude i den vestsvenske skærgård. Denne sommer finder kunstudstillingen "MUSES OF AVATAR" sted på øen. Den anerkendte undervandsfotograf Christy Lee Rogers har på opfordring fra filminstruktøren James Cameron og Disney skabt kunstfotografier til ære for verdenshavene. Kunstværkerne portrætterer filmstjernerne fra Avatar-filmene Zoe Saldaña, Sigourney Weaver og Kate Winslet under vandet. Hele fortjenesten fra kunstsalget vil gå til The Nature Conservancy - en organisation, der arbejder for at bevare havene.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye