OK's nye lynladepark i Ikast er åben

OK har netop sat strøm til en ny ladepark med 12 lynladepunkter på Jyllandsgade 30 i Ikast ved Herningmotorvejen. Det markeres med en åbningsfest fredag den 27. september fra klokken 10.00-17.00, hvor borgmester Ib Lauritsen fra Ikast-Brande Kommune kommer for at indvie ladeparken

Foto: OK.

Nu er der godt nyt til de mange elbilister, der bor i eller omkring Ikast, eller som færdes langs Herningmotorvejen. OK har nemlig etableret en ny ladepark på Jyllandsgade 30 i Ikast med seks lynladere af 400 kW, hvor der er 12 ladeudtag til rådighed.

"Det her er en af de lokationer, som vi har glædet os ekstra meget til at klarmelde. Ladeparken i Ikast er vores første lokation med et overdækket "drive-through" koncept, og det er med til at løfte brugeroplevelsen til et nyt niveau. Samtidig har vi haft fokus på at skabe et godt opholdsrum med bordbænkesæt, hvor man kan slappe af, mens bilen oplader," siger Kenneth Risborg Korsgaard, OK's markedsdirektør på e-mobilitet, og fremhæver, at bilisterne nu både kan oplade, tanke og vaske bilen på samme lokation.

Til den officielle åbningsfest vil borgmesteren i Ikast-Brande Kommune, Ib Lauritsen, være til stede for at holde en åbningstale og klippe snoren til den nye ladepark. Han er glad for at kunne byde OK's nye lynladere velkommen til kommunen.

”OK har valgt en ideel placering til den nye ladepark ved en af de vigtigste til- og frakørsler til Ikast. Ladeparken ved Jyllandsgade og motorvejen understøtter vores grønne ambitioner og gør det lettere for både lokale og besøgende at vælge elbil og dermed bidrage til et bedre miljø. Sammen styrker vi den grønne profil, som vores kommune allerede er kendt for," siger Ib Lauritsen, borgmester i Ikast-Brande Kommune.

Program for åbningsfesten

• Åbningsfesten finder sted fredag den 27. september klokken 10.00-17.00 på Jyllandsgade 30 i Ikast ved Herningmotorvejens afkørsel 37.

• Klokken 10.00-10.15: Velkomst ved OK's e-mobilitetschef Thor Folmann Krarup og åbningstale samt snoreklipning ved borgmester Ib Lauritsen fra Ikast-Brande Kommune.

• Klokken 10.00-17.00: Giveaways, gratis forplejning samt faglig sparring.

Til åbningsfesten kan man bl.a.:

• Oplade sin elbil for kun 1 kr. pr. kWh (normalpris: 3,49 kr. pr. kWh) og vaske bilen med en grundig vask for 1 kr. (normalpris: 99 kr.). Tilbuddet gælder hele åbningsweekenden, og i ugen efter vil der være halv pris på begge dele (fra den 27. september til og med søndag den 6. oktober).

• Få en gratis hotdog inklusiv drikkelse. Tilbuddet gælder de første 600 personer.

• Møde influencerne High On Cars  og få en snak om skiftet fra fossilbil til elbil.

Rikke Bue LaumarkKommunikationskonsulent

ribl@ok.dk
  • OK a.m.b.a. er et dansk andelsselskab og tæller udover moderselskabet OK datterselskaber som Kamstrup, EnergiData, OK Energiteknik og GodEnergi A/S.