Erhvervshus MidtjyllandErhvervshus Midtjylland

Spil dig klogere på cybersikkerhed med Industriens Fond og Center for Cybersikkerhed hos Erhvervshus Midtjylland

Er der styr på cybersikkerheden i jeres virksomhed?

Det spørgsmål bør alle virksomheder stille sig selv. Med udgangspunkt i spillet ‘Under Angreb’ inviteres små- og mellemstore virksomheder til at prøve kræfter med risikostyring i praksis, reflektere over trusler og sårbarheder i egen virksomhed samt dele viden og erfaring med andre. Det sker når Industriens Fond og Center for Cybersikkerhed lægger vejen forbi Erhvervshus Midtjylland d. 17 september kl. 13.00-16.00.

Gennem spillet ‘Under Angreb’, som er udviklet af Center for Cybersikkerhed, vil virksomhederne blive klogere på, hvordan man omsætter det nuværende trusselsbillede til konkret handling, herunder vurdere sandsynlighed for og konsekvens ved cyberangreb samt vælge passende tiltag for at mindske risikoen.

Cybersikkerhed er et konkurrenceparameter

I en tid med hybride trusler, cyberkriminelle, der bliver mere avancerede i deres metoder og øget digitalisering i både samfund og virksomheder, er cybersikkerhed et helt afgørende konkurrenceparameter:

“Cybersikkerhed i virksomheder har aldrig været vigtigere, og derfor er det så vigtigt, at flere virksomheder kommer i gang med at bygge et stærkt og tidssvarende cyberværn. Vi ved dog også fra mange særligt små og mellemstore virksomheder, at det kan være et svært emne at få skovlen under. Spillet ’Under Angreb’ kan gøre det nemmere at implementere cybersikkerhed, da virksomheder via spillet får en masse læring og håndgribelige indsigter, som de derefter kan gå hjem og handle på”, siger Malene Stidsen, der er programchef for Cybersikkerhed i Industriens Fond.

Det får I ud af at være med:

Som deltager får virksomhederne:

• Indblik i hvordan cyberangreb kan foregå og konsekvenserne heraf
  • Praktisk forståelse for risikostyringsprocessen
  • Viden og konkrete cybersikkerhedsværktøjer, som kan bruges i egen virksomhed

Værktøjer til styrket cybersikkerhed

Når selve spillet er slut, fortsætter arrangementet med styrket fokus på den enkelte virksomhed. Her præsenterer Industriens Fond en række værktøjer og initiativer, som virksomhederne helt konkret kan bruge til at højne kompetenceniveauet og styrke cybersikkerheden i virksomheden og værdikæderne.

Industriens Fond
Anders Brandtoft, kommunikationschef