Krifa ændrer ledelsesstruktur

Den faglige organisation skal have ny administrerende direktør, mens den nuværende fortsætter i nyoprettet stilling

Krifa ændrer i dag sammensætningen af deres øverste ledelse.

Helt konkret betyder det, at administrerende direktør Preben R. Jørgensen skifter til en nyoprettet stilling for Krifa Holding, der blandt andet tæller Fri Forsikring og Trinity Hotel- og Konferencecenter.

Helene Riis Lindholm stopper som direktør for Krifa.

- Krifa har igennem det seneste års tid været i gang med en større reorganiseringsproces, og en ændring i ledelsesstrukturen er en naturlig konsekvens heraf, siger Jane Heitmann, der er formand for Krifa.

- Vi vil også gerne sige Helene en stor tak for hendes værdifulde indsats for Krifa igennem de seneste fire år, blandt andet med at løfte dagsordenen om trivsel og god arbejdslyst på danske arbejdspladser, fortsætter Krifa-formanden.

Der går nu en proces i gang i Krifas hovedbestyrelse, som skal finde en ny administrerende direktør. I mellemtiden vil Preben R. Jørgensen fortsætte på posten, samtidig med at han passer sit nye job som direktør i Krifa Holding.

Krifa har for nuværende ikke yderligere kommentarer.

Om Kristelig Fagbevægelse

Ekspertgruppe overser de største gevinster på beskæftigelsesområdet24.6.2024 13:23:55 CEST | Pressemeddelelse

Regeringens ekspertgruppe på beskæftigelsesområdet kommer slet ikke i mål, når det gælder forenkling, frisættelse og digitalisering af verdens dyreste beskæftigelsesindsats, mener Krifas formand Jane Heitmann, der nu sætter sin lid til, at Folketingets politikere er mere visionære end regeringens ekspertgruppe, når det gælder beskæftigelsessystemets fremtid og indsatsen for de over to millioner forsikrede arbejdstagere i a-kasserne.