TEKNIQ Arbejdsgiverne: Store udfordringer i EU kalder på løsninger

Ny regeringsrokade giver flere muskler til at løse de store udfordringer EU står overfor i disse år, lyder det fra erhvervsorganisationen TEKNIQ Arbejdsgiverne.

Troels Blicher Danielsen, adm. direktør i TEKNIQ Arbejdsgiverne

Den netop offentliggjorte regeringsrokade får følgende kommentarer med på vejen fra TEKNIQ Arbejdsgiverne, der organiserer det tekniske erhvervsliv i Danmark:

- De seneste års kriser har vist værdien af at kunne stå sammen på tværs af EU. Det handler ikke kun om forsyningssikkerhed, men også om arbejdskraft. Hele Europa har samme udfordringer med den grønne omstilling: Der mangler kvalificerede medarbejdere til den bæredygtige omstilling af samfundet – hvor skal de komme fra? Det bliver en vigtig opgave at løse for den nye Europaminister og den nyudnævnte EU-kommissær, siger Troels Blicher Danielsen, adm. direktør i TEKNIQ Arbejdsgiverne.

- Vi står i udfordrende tider, hvor et hackerangreb kan lægge vores kritiske infrastruktur ned – for eksempel vores elnet. Det er nødvendigt, at alle er bevidste om den trussel, og derfor er det fornuftigt at få det gjort endnu tydeligere ved at oprettet et egentligt beredskabsministerium, siger Troels Blicher Danielsen.

Yderligere information, kontakt:

Troels Blicher Danielsen, adm. direktør i TEKNIQ Arbejdsgiverne: 77 42 42 32 / tbd@tekniq.dk

Om TEKNIQ Arbejdsgiverne

TEKNIQ Arbejdsgiverne – Industri & Installation repræsenterer det tekniske erhvervsliv, der er drivkraften i den bæredygtige og digitale vækst i Danmark. Virksomhederne beskæftiger cirka 55.000 medarbejdere.