Klejnsmed på Haarslev Industries A/S hædres med fornem DI pris

Der var ikke bare hæder men kæmpe klapsalver, da den unge klejnsmed fra Haarslev Industries A/S i Søndersø  Magnus Arne Asmussen onsdag morgen fik overrakt DI Fyns Lærlingepris 2024. Ikke mindre end 250 kolleger var mødt op for at fejre deres kollega, som fik mange flotte ord og diplom med på vejen.

Poul Strandmark, Bestyrelsesleder DI Fyn, klejnsmed Magnus Arne Asmussen, Haarslev Industries A/S, årets lærling,  COO Anders Svehag, Haarslev og borgmester Mette Langtved-Holm, Nordfyns Kommune.
Poul Strandmark, Bestyrelsesleder DI Fyn, klejnsmed Magnus Arne Asmussen, Haarslev Industries A/S, årets lærling, COO Anders Svehag, Haarslev og borgmester Mette Langtved-Holm, Nordfyns Kommune.

Siden Magnus kom i lære som klejnsmed hos Haarslev Industries A/S for fire år siden, har han været sådan en kollega, som alle kan lide at arbejde sammen med. I dag er han udlært og fastansat.

Magnus er ikke bare en super god og opmærksom kollega. De opgaver, han kaster sig over, bliver altid udført grundigt og i bedste kvalitet. Og med sit rolige væsen har han indtaget en naturlig rolle som mentor for mange af virksomhedens andre lærlinge både på det faglige område men også socialt og menneskeligt.

- Feltet af dygtige kandidater til årets lærlingepris var særdeles stærkt i år, og de fynske virksomheder står i kø efter dem. Jeg er stolt over at uddele prisen til Magnus Arne Asmussen, der med sin måde at gå til uddannelsen, arbejdet og kunderne på, er et forbillede for andre. Jeg håber, at det vil være med til at få flere unges øjne op for alle de muligheder, en faglært uddannelse giver, siger DI Fyns bestyrelsesleder Poul Strandmark.

Hos Haarslev Industries A/S fremhæver de, at Magnus til fulde lever op til virksomhedens værdier: samarbejde og fokus på resultater og kunder.

- Magnus bidrager hver dag til det gode arbejdsmiljø og den måde, han tager hånd om andre, afspejler en ordentlighed ud over det sædvanlige. Da Magnus startede i lære på Haarslev Industries A/S, havde han ikke kørekort. Men det skulle ikke være en hindring, så kollegaer i nærområdet fik etableret en kørselsordning, indtil Magnus fik kørekort og bil. I dag deltager han selv aktivt i kørselsordning for lærlinge i sit nærområde siger Kurt Andersen, Apprentice Coordinator fra Haarslev Industries A/S.

I Nordfyns Kommune søgte hver tredje elev fra 9. og 10. klasse en erhvervsuddannelse i år. Det er en af de højeste andele i Danmark, og Lærlingeprisvinderen er blevet bemærket på kommunekontoret i Bogense.

- Det er dejligt at se, at interessen for at blive faglært er så stor blandt de dygtige unge, som vi jo skal leve af i fremtiden. Sammen med de lokale virksomheder gør vi meget for at motivere de unge til også at søge den vej, og det er blandt andet den indsats, der giver pote, siger Nordfyns Kommunes borgmester Mette Landtved-Holm, der var med til at overrække prisen.

Under sin læretid vandt Magnus Arne Asmussen Lokal SKILLS for smede og gik videre til Regional SKILLS, og svendebrevet kom i land med et flot 10-tal i januar i år

Seniorchefkonsulent Helen Jensen, DI, hje@di.dk , 21 24 47 02, HR Coordinator Gitte Kristensen, Haarslev Industries A/S, gikr@haarslev.com, 20 83 88 16

Stort fremmøde på Haarslev til overrækkelse af årets lærlingepris
Download