Min Købmand åbner sin første butik på Bornholm

Den 12. september bliver en betydningsfuld dag for Østerlars, når byen byder velkommen til en ny dagligvarebutik, Min Købmand. Efter en gruppe engagerede borgere har sikret sig de tidligere Dagli' Brugsen-lokaler, får byen nu en ny købmand, der er en velkendt og respekteret del af Østerlars. Med en stærk tilknytning til lokalsamfundet og en passion for at skabe en god kundeoplevelse, vil den nye butik hurtigt blive en central del af byen.

Historisk åbning i Østerlars

Åbningen af Min Købmand i Østerlars markerer et historisk øjeblik, da det bliver den første Min Købmand-butik på Bornholm. Lokalbefolkningens engagement har gjort det muligt at genåbne de tidligere Dagli' Brugsen-lokaler, som nu vil få nyt liv med moderne faciliteter og et bredt sortiment, der afspejler både lokale behov og moderne indkøbsvaner.

"Vi ser frem til at åbne den første Min Købmand på Bornholm og håber, at det bliver starten på mange flere. Med en lokalkendt købmand i butikken er jeg sikker på, at Camilla hurtigere vil lykkes med at blive det sociale og lokale omdrejningspunkt. Hun kender byen og borgerne og kan meget hurtigt lave lokale tilpasninger – jeg glæder mig til at følge hendes købmandsrejse," udtaler Esben Keller, kædedirektør for Min Købmand, SPAR og Let-Køb.

Forud for åbningen er butikken blevet gennemrenoveret med nyt gulv, nymalede vægge og lofter, akustikpaneler, samt nye bake-off og vinreoler.

Camilla har også stort fokus på bæredygtighed og undersøger i øjeblikket mulighederne for at installere solceller på butikkens tag. Denne indsats er en høj prioritet for butikken, der ønsker at bidrage til en grønnere fremtid.

Ny købmand er en velkendt profil i lokalsamfundet

Camilla Koefoed, en ægte bornholmer, træder ind som den nye købmand. Med rødder i øens kultur og en solid baggrund inden for restaurationsbranchen, vil Camilla fokusere på at tilbyde et spændende udvalg af måltidsløsninger gennem konceptet Det Kolde Køkken, som vil inkludere friske salater og hjemmelavede sandwich. Derudover vil Camilla lægge særlig vægt på en varieret grøntafdeling, der kan inspirere til nye måltider.

"At kunne bringe Min Købmand til Bornholm er en stor ære for mig. Jeg ser det som en unik mulighed for at bidrage til lokalsamfundet ved at skabe en butik, der kombinerer et bredt udvalg af dagligvarer med bekvemme og lækre måltidsløsninger," siger Camilla Koefoed.

En butik tilpasset lokalsamfundets behov

Butikken ligger strategisk placeret ved en populær cykelsti, hvilket gør den til et oplagt stop for både cyklister og lokale, der kan handle ind og samtidig få stillet sulten.

Butikken vil også spille en aktiv rolle i byens liv og støtte lokale arrangementer, såsom det kommende Halloween-samarbejde.

"Borgerne kan forvente en butik, hvor vi virkelig værner om den enkelte kunde og tilbyder en kundeservice i særklasse. Som en, der har tilbragt sin barndom i byen, ved jeg, hvor vigtigt det er at kunne handle sine dagligvarer lokalt. Min Købmand i Østerlars bliver et samlingspunkt for både små og store begivenheder i hverdagen, hvor vi puster ny energi i byen med en købmand, der ser det som en stor ære at betjene byens borgere,” uddyber Camilla Koefoed, købmand i Min Købmand Østerlars.

Ved åbningen vil der allerede fra kl. 10 være kaffe og brød ude foran butikken, og kl. 11 vil båndet blive klippet og butikken åbner officielt. Der vil desuden være smagsprøver og underholdning for de mindste.

Ny Min Købmand Camilla Kofoed i Østerlars

Dagrofa skruer op for ambitionerne med ændringer i topledelsen19.8.2024 11:30:06 CEST | Pressemeddelelse

Dagrofa, som er en af landets førende fødevarevirksomheder, har i dag udnævnt Michael Christensen til ny administrerende direktør i Dagrofa Foodservice og forfremmet Jesper Bjerring til kategoridirektør i koncernen. De interne forfremmelser sker som led i afrundingen af strategiperioden #FremgangSammen, hvor Dagrofa de seneste 3 år har skabt betydelig vækst, og i forbindelse med tilblivelsen af den kommende strategi.