Min Købmand åbner sin første butik på Bornholm
Den 12. september bliver en betydningsfuld dag for Østerlars, når byen byder velkommen til en ny dagligvarebutik, Min Købmand. Efter en gruppe engagerede borgere har sikret sig de tidligere Dagli' Brugsen-lokaler, får byen nu en ny købmand, der er en velkendt og respekteret del af Østerlars. Med en stærk tilknytning til lokalsamfundet og en passion for at skabe en god kundeoplevelse, vil den nye butik hurtigt blive en central del af byen.

Historisk åbning i Østerlars
Åbningen af Min Købmand i Østerlars markerer et historisk øjeblik, da det bliver den første Min Købmand-butik på Bornholm. Lokalbefolkningens engagement har gjort det muligt at genåbne de tidligere Dagli' Brugsen-lokaler, som nu vil få nyt liv med moderne faciliteter og et bredt sortiment, der afspejler både lokale behov og moderne indkøbsvaner.
"Vi ser frem til at åbne den første Min Købmand på Bornholm og håber, at det bliver starten på mange flere. Med en lokalkendt købmand i butikken er jeg sikker på, at Camilla hurtigere vil lykkes med at blive det sociale og lokale omdrejningspunkt. Hun kender byen og borgerne og kan meget hurtigt lave lokale tilpasninger – jeg glæder mig til at følge hendes købmandsrejse," udtaler Esben Keller, kædedirektør for Min Købmand, SPAR og Let-Køb.
Forud for åbningen er butikken blevet gennemrenoveret med nyt gulv, nymalede vægge og lofter, akustikpaneler, samt nye bake-off og vinreoler.
Camilla har også stort fokus på bæredygtighed og undersøger i øjeblikket mulighederne for at installere solceller på butikkens tag. Denne indsats er en høj prioritet for butikken, der ønsker at bidrage til en grønnere fremtid.
Ny købmand er en velkendt profil i lokalsamfundet
Camilla Koefoed, en ægte bornholmer, træder ind som den nye købmand. Med rødder i øens kultur og en solid baggrund inden for restaurationsbranchen, vil Camilla fokusere på at tilbyde et spændende udvalg af måltidsløsninger gennem konceptet Det Kolde Køkken, som vil inkludere friske salater og hjemmelavede sandwich. Derudover vil Camilla lægge særlig vægt på en varieret grøntafdeling, der kan inspirere til nye måltider.
"At kunne bringe Min Købmand til Bornholm er en stor ære for mig. Jeg ser det som en unik mulighed for at bidrage til lokalsamfundet ved at skabe en butik, der kombinerer et bredt udvalg af dagligvarer med bekvemme og lækre måltidsløsninger," siger Camilla Koefoed.
En butik tilpasset lokalsamfundets behov
Butikken ligger strategisk placeret ved en populær cykelsti, hvilket gør den til et oplagt stop for både cyklister og lokale, der kan handle ind og samtidig få stillet sulten.
Butikken vil også spille en aktiv rolle i byens liv og støtte lokale arrangementer, såsom det kommende Halloween-samarbejde.
"Borgerne kan forvente en butik, hvor vi virkelig værner om den enkelte kunde og tilbyder en kundeservice i særklasse. Som en, der har tilbragt sin barndom i byen, ved jeg, hvor vigtigt det er at kunne handle sine dagligvarer lokalt. Min Købmand i Østerlars bliver et samlingspunkt for både små og store begivenheder i hverdagen, hvor vi puster ny energi i byen med en købmand, der ser det som en stor ære at betjene byens borgere,” uddyber Camilla Koefoed, købmand i Min Købmand Østerlars.
Ved åbningen vil der allerede fra kl. 10 være kaffe og brød ude foran butikken, og kl. 11 vil båndet blive klippet og butikken åbner officielt. Der vil desuden være smagsprøver og underholdning for de mindste.
Kontakter
PRESSEKONTAKTDagrofa Koncernkommunikation
Tlf:72332323presse@dagrofa.dkBilleder

Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Hård kamp om de unge: Dagrofa tager nye skridt for at hente talenterne15.9.2025 10:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Med mere end 112.000 fuldtidsansatte i detailhandlen, er der konstant brug for nye talenter. Årgangene bliver mindre og mange andre brancher kæmper om de samme unge. Derfor skruer Dagrofa op for jagten på talenter med en række tiltag.
Ny undersøgelse: MENY kåres som Danmarks stærkeste dagligvarebrand13.9.2025 07:30:04 CEST | Pressemeddelelse
Efter næsten et årti år med konstante forbedringer, indtager MENY nu førstepladsen, som danskernes stærkeste supermarkedsbrand. MENY skubber dermed Rema 1000 ned fra den trone, som kæden ellers har haft nærmest patent på 9 år i træk.
Skærbæks nye SPAR får lokale kræfter i front12.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Når dørene senere på året åbner til byens nye SPAR, bliver det med en købmand, der både kender byen og kunderne. Bag supermarkedet står et lokalsamfund med et imponerende sammenhold.
Rekordstor opbakning til inspirationsmessen ’Madscenen - for professionelle’11.9.2025 10:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 10. september var fødevareleverandøren Dagrofa Foodservice værter for inspirationsmessen ’Madscenen – for professionelle’ i TAP1 i København. Der var i år rekordstor opbakning til arrangementet med over 160 udstillere og 1.700 deltagere.
Dagrofa reagerer på efterspørgsel: Mere end 40 nye varer i eget brand10.9.2025 10:57:54 CEST | Pressemeddelelse
Dagrofa har stigende salg af kædernes egne mærker. Nu kan kunderne møde mere end 40 nye produkter i premium-mærket OMHU.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum