Se listen: Top 3 skader på sommerrejsen

Rigtig mange danskere holdt sommerferie i juni og juli måned. Det har helt sikkert betydet både afslapning, hygge og spændende aktiviteter for mange. Det har desværre også været nogle, der har være uheldige på deres rejse i sommeren.

Det sker hvert år, at nogle bliver syge eller deres bagage bliver forsinket på deres udlandsrejse. Det er selvfølgelig en ærgerlig oplevelse. Men hvilke skader har påvirket flere danskeres sommerrejse i 2024?

Tal fra Europæiske ERV skadestatistik viser, at sygdom er den skade, som flest har anmeldt på deres rejse. Her har kunderne oplevet alt fra maveproblemer i form af diarré til forkølelser.

Listen over top 3 skader, der er meldt til Europæiske ERV:

1. Sygdom
  2. Bagageforsinkelse
  3. Skade/Kvæstelse

For dem, der har fået sig en skade/kvæstelse på deres rejse, har nogle været uheldige og slået deres ankel, mens andre har fået en tandskade, viser skadestatistikken fra Europæiske ERV.

- Det er selvfølgelig rigtig ærgerligt at blive syg eller komme til skade på sin rejse. Det kan betyde, at ens rejse ligefrem bliver ødelagt. Vi kan se, at flere har haft ’turistmave’, og det kan man i nogle tilfælde forebygge. Buffeter og mad fra små ’vejside-køkkener’ kan give rejsediarré. Generelt kan man forsøge at forebygge risikoen ved at undgå landets postevand samt undgå at spise rå frugt og grønt, der ikke er skrællet eller kogt, siger Peter Steen Olsen, økonomidirektør og talsmand for Europæiske ERV.

Om tallene
Data er fra Europæiske ERV’s egen skadestatisk fra juni til juli 2024.

Om Europæiske ERV

Europæiske ERV er Danmarks største og ældste rejseforsikringsselskab. Vi er del af den tyske forsikringsgruppe ERGO, som har mere end 37.000 ansatte på verdensplan. Vi har stået for tryggere rejser i mere end 100 år til en stor del af alle danske turister, erhvervsrejsende og deres arbejdsgivere, som har betroet os at stå for deres rejseforsikringer. Takket være mange års erfaring og specialudviklede rejseforsikringer kan vores kunder roligt tage af sted – og være trygge før, under og efter deres rejse. Sammen med vores svenske afdeling har vi mere end 1,2 millioner kunder og 7 millioner kortkunder. Læs mere på erv.dk.