Fem nye lærlinge hos Skou Gruppen

Rosa Busk Jørgensen, Emil Rytterfeldt, Magnus Graugaard, Emilie Lauge og Peter Thingstrup er alle i gang med at uddanne sig til tømrere. Og så har de fået læreplads hos Skou Gruppen hen over sommeren. Vi besøger sidstnævnte på byggepladsen i Gladsaxe.

Peter Thingstrup valgte tømrerfaget til, fordi han bl.a. kan se konkrete resultater af sit arbejde og bygge noget op. Foto må frit benyttes ved omtale af nyheden.

Peter Thingstrup er den af de fem nye lærlinge, der startede i lærepladsen først – nemlig den 1. juli i år. Han er kommet til at arbejde på den omfattende renovering, som Skou Gruppen er i fuld gang med at gennemføre i Arbejdernes Boligselskabs afdeling 1 i Gladsaxe.

Dette projekt startede i foråret 2024, og hen over de kommende to og et halvt år bliver afdelingens otte boligblokke gennemgribende energirenoveret, mens de 327 lejligheder gennemgår en omfattende modernisering.

”Efter folkeskolen har jeg arbejdet i Coop, først i Brugsen og senere i 365, fordi jeg gerne ville tjene penge til et kørekort og en bil,” siger Peter Thingstrup og forklarer, at han også overvejede, om en uddannelse i butikken måske var en karrierevej for ham.

Når han valgte en tømreruddannelse, skyldes det muligheden for at se konkrete resultater af sit arbejde og bygge noget op.

”Det tiltaler mig meget ved tømrerfaget, at jeg kan se resultatet af mit arbejde, og at jeg lærer at fremstille noget, som kan bruges. Med et svendebrev kan jeg måske senere bygge mit eget hus eller selv bygge en virksomhed op, når jeg har fået nok af viden og erfaring til det,” siger Peter Thingstrup.

Lige nu deltager han i udskiftningen af døre og vinduer i den første blok i Stationsparken 1, så Peter Thingstrup laver i øjeblikket blandt andet indfatninger omkring vinduerne.

”Min plan for fremtiden er at blive en rigtig god håndværker og tjene gode penge,” siger han.

Peter Thingstrup er 19 år gammel og bor i Smørumovre mellem Smørum og Roskilde, og i garagen har han nogle motocross knallerter, som skal repareres i fritiden og sælges videre.

Adm. direktør og partner

Foto må frit benyttes ved omtale af nyheden.

Om Skou Gruppen