hummel i spansk dominans: Tre gange flere klubber end nærmeste konkurrent
Det danske sportsbrand hummel har de senere år styrket sin position som det førende teamsport brand i Spanien. Med den nyeste tilføjelse af Celta Vigo sponsorerer hummel nu 20 procent af alle professionelle spanske klubber inden for fodbold, håndbold, volleyball og basketball.

I de senere år har hummel oplevet stor vækst i Spanien ved at øge antallet af sponsorater på tværs af landets professionelle ligaer. I øjeblikket sponsorerer hummel 39 klubber ud af i alt 192 inden for fodbold, håndbold, volleyball og basketball, som svarer til 20 procent af alle professionelle klubber i landet.
Som resultat af den store vækst sponsorerer hummel nu tre gange så mange klubber som sin nærmeste konkurrent, Nike, som sponsorerer 13 professionelle klubber, efterfulgt af Adidas med 12.
"Vi er utrolig stolte af denne milepæl, der tydeligt afspejler vores fokus på teamsport og vores stærke position på det spanske marked. At kunne overgå globale giganter som Nike, Adidas og Puma gør bare præstationen endnu mere bemærkelsesværdig og er et klart signal om vores brands’ styrke og potentiale. Vi har en klar ambition om at bygge videre på vores positive momemtum og ikke mindst udvide vores tilstedeværelse på alle niveauer af professionel sport i Spanien," udtaler hummels CEO, Lars Stentebjerg.
Udover at være førende inden for professionelle sponsorater, har hummel også oplevet en samlet vækstrate på mere end 30 procent i sin spanske forretning til trods for udfordrende markedsforhold.
Med stigende efterspørgsel og øget anerkendelse af brandet forventer hummel, at 2024 bliver et rekordår i Spanien med historisk høje resultater på både top- og bundlinjen.
"Det spanske marked er en vigtig del af vores globale strategi, og vi har høje forventninger til de kommende år. Vores stærke tilstedeværelse i teamsport har været med til at løfte vores brand, og det har også haft en positivt effekt på vores øvrige kategorier. I takt med vores globale ekspansion har Spanien vist sig som et af vores nøglemarkeder, og vi sigter nu efter at ramme en omsætning på 400 millioner DKK inden udgangen af 2028," slutter Lars Stentebjerg.
Foruden Celta Vigo sponsorerer hummel også store klubber som Real Betis, Las Palmas, Tenerife, Malaga og Eibar, der er med til at styrke hummels position som det førende teamsport brand i Spanien.
Kontakter
Nicolai JohansenPR & Communication Manager
Tlf:20743751nijo@hummel.dkOm Hummel
hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, der rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de fire produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.
Følg pressemeddelelser fra Hummel
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Hummel
Herrelandsholdet spiller i kvindernes EM-trøje som hyldest i Parken6.6.2025 11:00:07 CEST | Pressemeddelelse
Når Danmark i morgen møder Nordirland i Parken, vil det danske herrelandshold træde på banen iført en helt særlig spillertrøje – nemlig Kvindelandsholdets nye EM-trøje. Initiativet er en hyldest og lykønskning til Kvindelandsholdet, der denne sommer deltager i EM-slutrunden i Schweiz.
hummel leverer stærkt comeback og forbedrer bundlinjen med over 100 millioner kroner2.6.2025 10:00:17 CEST | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel afslutter 2024 med en ny omsætningsrekord på 2,433 mia. kr. og en stærk forbedring af bundlinjen. Et skærpet fokus på kerneforretningen har været afgørende for, at resultatet før skat er forbedret med 109 millioner kroner sammenlignet med 2023.
EN HYLDEST TIL DEN DANSKE ARV: HER ER KVINDELANDSHOLDETS NYE EM-TRØJE6.5.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Når det danske kvindelandshold løber på banen til sommerens EM-slurunde i Schweiz, bliver det iført en ny, stilren landsholdstrøje fra hummel, der hylder den danske designarv, fodboldkultur og nationale stolthed.
hummel og DBU relancerer ikonisk landsholdstrøje efter 37 år13.3.2025 10:00:13 CET | Pressemeddelelse
For første gang i 37 år genoptrykker hummel og DBU den ikoniske landsholdstrøje fra EM 1988 i Tyskland. En trøje, der ikke blot vækker nostalgi, men også symboliserer begyndelsen på en ny æra for dansk landsholdsfodbold.
Dansk modebrand designer ny spillertrøje til kvindelandsholdet6.3.2025 09:59:57 CET | Pressemeddelelse
Det københavnske modebrand ROTATE har indgået et eksklusivt partnerskab med sportsbrandet hummel og Dansk Boldspil-Union (DBU) for at skabe en ny, moderne fortolkning af kvindelandsholdets spillertrøje. Partnerskabet forener mode og sport med en fælles vision om at fremme kvindefodboldens position i både Danmark og på den internationale scene.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum