Bøger og Bolognese i Fuglebjerg

Fuglebjerg Bibliotek inviterer til en hyggelig aften med fællesspisning og godnatlæsning for børnefamilier med børn i alderen 6-10 år. Det foregår i Kulturladen i Fuglebjerg onsdag den 11. september kl. 17.30-19.00.

Billede af glad dreng, der spiser spaghetti
De fleste børn synes om spaghetti - og en god historie Canva

Mange børnefamilier er presset på tid. Det kan være svært at nå det hele. De fleste forældre vil kunne nikke genkendende til, at hverdagslivet hurtigt drejer sig om praktiske gøremål som madlavning, madpakker, lektier, fritidsaktiviteter og at putte børn. Når det er gjort, er der ikke meget overskud til andet. Det kan opleves som ensomt, stressende og udmattende. Det er svært at finde tiden til fællesskabet, fordybelsen og nærværet.

I en tid hvor både børn, unge og voksne rammes af stress, angst og ensomhed som aldrig før, er ”Fællesspisning og godnatlæsning” et forsøg på at stoppe den fortravlede tid et øjeblik og styrke fællesskabet. Sluk mobiltelefonen eller lad den blive hjemme og kom og mød andre familier fra Fuglebjerg og omegn.

Inspiration til højtlæsning

I samarbejde med Kulturladen tilbyder Fuglebjerg Bibliotek en hyggelig aften i selskab med din egen og andre familier. Børnekulturformidlerne Sille og Lars læser godnathistorier. Der vil også være en kort præsentation af forskellige nyere børnebøger, som er velegnet til højtlæsning. SuperBrugsen i Fuglebjerg tilbereder maden.

Vi glæder os til at se en masse familier fra Fuglebjerg og omegn.

Arrangementet finder sted onsdag den 11. september kl. 17.30-19.00 i Kulturladen i Fuglebjerg. Det koster 75 kr. at deltage. Billetter bestilles på www.naesbib.dk