’Knæk Cancer’: Her er årets værter

TV 2 og Kræftens Bekæmpelse sætter igen fokus på kræftsagen. Fire kendte værter står i spidsen for ’Knæk Cancer - et show for sagen’ - et underholdningsshow i tre afsnit, hvor alle medvirkende har en helt særlig grund til at stille op.

Foto: Jesper Grønnemark/Morten Bengtsson/Petra Kleis/TV 2

Igen i år vil talentfulde amatører og professionelle artister gå på scenen i den gode sags tjeneste, når hele Danmark i oktober samles om ’Knæk Cancer – et show for sagen’.

Søs Egelind, Pelle Emil Hebsgaard, Peter Frödin og Petra Nagel står som værter i spidsen for showet. Deres mission er at sammensætte et underholdningsshow fyldt med alt fra musik og komik til dans og akrobatik.

- Sidste år fik vi skabt et anderledes Knæk Cancer-indsamlingsshow, der var håbefuldt, samlende og underholdende, og som blev taget rigtig godt imod. Derfor gentager vi ’Knæk Cancer – et show for sagen’, hvor vi igen sammen med værterne, de medvirkende og resten af Danmark kan starte samtaler om kræft og gøre vores for, at ingen skal føle sig alene med sygdommen, fortæller Peter Toldberg Gamborg, TV 2-redaktør for ’Knæk Cancer - et show for sagen’.

Kræft rammer hårdt, men ingen står alene

Indsamlingsshowet er et underholdningsshow i tre afsnit, hvor alle medvirkende har en helt særlig grund til at stille op.

- Jeg ser frem til at opleve såvel værterne som de modige optrædende, der stiller op for det vigtige formål. De er knalddygtige. Og deres personlige fortællinger om kræft viser, at kræft rammer hårdt, men også, at man ikke står alene med den smertefulde erfaring, siger Jesper Fisker, administrerende direktør i Kræftens Bekæmpelse.

Det er i år 13. gang, at TV 2 og Kræftens Bekæmpelse sammen sætter fokus på kræftsagen med Knæk Cancer. Mere end 500 projekter er over årene sat i gang takket være befolkningens store opbakning. Igen i år vil indsamlingen støtte udvalgte projekter inden for kræftforskning, forebyggelse af kræft og støtte til mennesker ramt af kræft.

Detgårpengenetil.dk kan man se, hvilke projekter der får støtte af Knæk Cancer.

’Knæk Cancer – et show for sagen’ kan ses på TV 2 Play og TV 2. De første to programmer bliver sendt søndag 13. oktober og lørdag 19. oktober. Liveprogrammet sendes direkte fra Royal Stage i Hillerød lørdag 26. oktober. Der vil være mulighed for at købe publikumsbilletter til alle tre shows. Billetter er tilgængelige på ticketmaster.dk. Alt overskud fra billetsalget går til ’Knæk Cancer’.