TV 2 Danmark

'Streaming i Danmark': Danskerne streamer sport til den helt store guldmedalje

Del

Store sportsbegivenheder som OL, EM og Tour de France sætter præg på hele streamingmarkedet i løbet af sommeren. Siden EM’s start har hver dansker i gennemsnit set 48 timers sport på tværs af broadcast og streaming.

Foto: TV 2
Foto: TV 2

Streamingrapportens vigtigste pointer

  • Danskerne bruger i gennemsnit 48 timer på at se sport fra EM’s start til OL’s afslutning på tværs af broadcast og streaming  
  • I perioden fra 14. juni til 11. august har hver dansker i gennemsnit brugt fem minutter mere om dagen på at streame indhold på tværs af genrer og tjenester i forhold til samme periode sidste år
  • Hver dansker bruger 19 timer og 38 min på at se OL på tværs af DR og TV 2 

14. juni vandt Tyskland 5-1 over Skotland på hjemmebane, og kampen satte gang i en ekstraordinær sportssommer med blandt andet EM i Tyskland, OL i Paris, Tour de France og Wimbledon. Frem til OL’s afslutning har sport sat et markant præg på streamingmarkedet, hvor danskerne har streamet alt fra fodbold til atletik. 

I perioden fra 14. juni til 11. august har hver dansker i gennemsnit brugt en time og 16 minutter om dagen på at streame indhold på tværs af genrer og tjenester, og det er fem minutter mere end samme periode sidste år. TV 2 Play, hvor danskerne har fulgt både EM, OL og Tour de France, er i perioden den største tjeneste med 14 daglige minutter, mens DRTV følger lige efter med 13 minutter om dagen. Forbruget er lidt mere end et minut højere end den tilsvarende periode i 2023 på TV 2 Play, mens DRTV vokser hele fire minutter blandt andet på grund af rettighederne til EM, Wimbledon og OL. 

Danskerne bruger 48 timer på sport foran skærmen  

Danskerne bruger i gennemsnit 48 timer på at se sport fra EM’s start til OL’s afslutning på tværs af broadcast og streaming (ex stream only formater). Heraf foregår 11 timer på DRTV og TV 2 Play. En stor sportssommer bidrager dermed med markant lineært tidsforbrug både på broadcast og streaming. 

De største tidsrøvere er OL, EM og Tour de France. Danskerne bruger lidt mere end 19,5 timer på at se OL og lidt under 13 timer på at se EM via DR og TV 2s dækning på tværs af broadcast og streaming. Samtidig bruger danskerne næsten 8,5 timer på at følge årets Tour de France.

Se tallene og læs mere i rapporten 'Streaming i Danmark' her.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Foto: TV 2
Foto: TV 2
Download

TV 2 Danmark er en medievirksomhed med store digitale ambitioner og en mangeårig stærk position på det danske tv-marked. Vi arbejder hver dag for, at alle danskere via TV 2 Play, tv2.dk og alle vores kanaler kan holde sig opdateret og underholdt eller tage del i den offentlige debat. TV 2 Danmark er ejet af den danske stat, og vi driver public servicevirksomhed på kommercielle vilkår. På tværs af alle vores platforme er vi i kontakt med over 80 procent af danskerne i løbet af en uge. Vi bor på Kvægtorvet i Odense og på Teglholmen i København.

Følg pressemeddelelser fra TV 2 Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra TV 2 Danmark

'Streaming i Danmark': Danskernes streamingforbrug er igen tårnhøjt i første kvartal10.4.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Streamingrapportens vigtigste pointer Danskernes streamingforbrug tangerer rekorden for det højeste gennemsnitlige antal minutter for et kvartal På tværs af distributionsformer når 34 programmer fra TV 2 og DR over 1 million seere i første kvartal 2025 og opnår status som såkaldte millionprogrammer De store nyhedsdagsordener sætter et tydeligt aftryk i streamingforbruget - forbruget af streamede nyheder på tværs af TV 2 og DR vokser med seks procent. På TV 2 Play er forbruget af nyheder vokset med otte procent siden første kvartal 2024, ligesom der ses et løft på TV2.dk og TV 2s apps, som i gennemsnit bruges dagligt af 1,35 millioner danskere Flere nye indholdskort blandt kvartalets mest sete programmer Foruden herrernes håndbold-EM, der er en af kvartalets helt store seermagneter, samles danskerne blandt andet om dokumentarer, boligprogrammer, underholdning og fiktion. På tværs af distributionsformer når 34 programmer fra TV 2 og DR over 1 million seere i første kvartal 2025 og opnår

Dagsordensættende indhold og digitalt drevet vækst: TV 2 Danmark leverer solidt i 202426.3.2025 14:45:10 CET | Pressemeddelelse

I 2024 var 9 ud af 10 danskere hver uge i kontakt med TV 2 Danmark og delte de store begivenheder med hinanden, der har præget verdensbilledet og hverdagen: Året blev skudt i gang med et tronskifte, da Dronningen abdicerede. Dokumentarserien ’Den sorte svane’ afslørede samfundsundergravende kriminalitet og en tæt forbindelse mellem den danske under- og oververden. De danske håndboldherrer vandt OL-guld. Europa var fortsat præget af krigen mellem Ukraine og Rusland, og Trump genvandt præsidentembedet i USA.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye