SPAR åbner i Lind i slutningen af august

Når SPAR Lind, Herning, slår dørene op den 29. august, bliver det med et velkendt ansigt fra Dagrofa som købmand.

SPAR Lind åbner den 29. august med Rasmus Larsen (tv) ved roret. Her sammen med SPARs salgschef Martin Møller Korsholm.

Når SPAR Lind åbner den 29. august, bliver det med Rasmus Larsen, en erfaren detailhandelsekspert og bosat i Lind, som den nye købmand.

Rasmus Larsen har mange års erfaring fra detailhandlen, senest som udviklingskonsulent og teamleder for driftsrådgivning i SPAR og Min Købmand. Drømmen om at være selvstændig har aldrig helt sluppet ham, og nu tager han springet.

”Jeg har jo arbejdet tæt sammen med selvstændige købmænd i mange år. Det har givet mig mulighed for at få en masse vigtige indsigter i, hvad der er vigtigt, når man driver forretning – både som købmand, men også som kæde. Derfor føler jeg mig virkelig godt klædt på, når jeg tager springet og hopper om på den anden side af bordet som selvstændig købmand. Jeg har fået stor opbakning fra både min leder og øvrige kollegaer i Dagrofa, så det er med ro i maven, at jeg åbner mit eget supermarked,” siger Rasmus Larsen.

Supermarkedet åbner i samme lokaler, der tidligere har tilhørt en Rema1000. Butikken på 700 kvm vil tilbyde et bredt sortiment af økokologiske varer, og vil derudover have et stort udvalg af frisk frugt og grønt, kød og convenience-produkter, delikatessevarer som blandt andet inkluderer et stort udvalg af oste, pølser og lignende varer, der kan sammensættes til et lækkert tapasbord samt en velassorteret vin- og specialøl-afdeling. SPAR Lind bliver dermed et supermarked, hvor kunderne kan klare hele indkøbet under ét tag.

“Vi er meget glade for at kunne byde Rasmus Larsen velkommen som den nye købmand i SPAR Lind. Hans erfaring og lokale forankring gør ham til det perfekte valg til at lede vores nyrenoverede butik. Vi glæder os til at følge Rasmus’ rejse som købmand,” siger Esben Keller, kædedirektør i SPAR.

Der vil være stor åbningsfest, når SPAR Lind åbner officielt den 29. august, hvor der bl.a. vil være kaffe og morgenbrød til de fremmødte. Herudover vil der frem til og med weekenden være skarpe åbningstilbud, underholdning for de mindste og mange andre aktiviteter.

Dagrofa skruer op for ambitionerne med ændringer i topledelsen19.8.2024 11:30:06 CEST | Pressemeddelelse

Dagrofa, som er en af landets førende fødevarevirksomheder, har i dag udnævnt Michael Christensen til ny administrerende direktør i Dagrofa Foodservice og forfremmet Jesper Bjerring til kategoridirektør i koncernen. De interne forfremmelser sker som led i afrundingen af strategiperioden #FremgangSammen, hvor Dagrofa de seneste 3 år har skabt betydelig vækst, og i forbindelse med tilblivelsen af den kommende strategi.