For andet år i træk: Werder Bremen og hummel sætter ny salgsrekord af hjemmebanetrøjer

Del

Det danske sportsbrand hummel og Bundesliga-klubben Werder Bremen kan for andet år i træk fejre en milepæl i deres partnerskab. Efter sidste års succes med hjemmebanetrøjen har den nye 2024/25-trøje sat nye rekorder og opnået de højeste salgstal i klubbens historie.

Mens Werder Bremen gør sig klar til den kommende Bundesliga-sæson, stiger spændingen både på og uden for banen. Den massive opbakning fra klubbens fans har skabt en enorm efterspørgsel efter den nye hjemmebanetrøje, som for andet år i træk har resulteret i et rekordhøjt trøjesalg.

Sidste år vendte hummel tilbage som tøjsponsor for Werder Bremen efter 45 års fravær, og her blev hjemmebanetrøjen klubbens bedst sælgende trøje i et årti. I år har trøjesalget opnået nye højder med en imponerende stigning på 15 procent sammenlignet med samme periode sidste år.

"Vi er utrolig glade og stolte over fansenes modtagelse af trøjen. At overgå sidste års rekord er en fantastisk måde at fejre vores comeback med en af Tysklands mest traditionsrige fodboldklubber på - og det bekræfter endnu engang det stærke bånd mellem klubben, fansene og hele byen. Vores fælles succes har overgået alle forventninger, og vi er stolte af at være en del af denne rejse sammen med Werder Bremen," udtaler hummels marketingdirektør, Morten Lund.

Hjemmebanetrøjen for 2024/25 bærer det ikoniske mønster fra Bremens flag "Speckflagge," der repræsenterer byen. Et design, der hylder Bremens rige historie og samtidig symboliserer den ånd og passion, der fylder Weserstadion uge efter uge.

"Vi er overvældede over den fantastiske støtte fra vores fans. De rekordhøje salgstal for 2024/25 hjemmebanetrøjen understreger fansenes passion for klubben og styrken i vores samarbejde med hummel. Sammen har vi skabt en trøje, der virkelig resonerer med hele Werder-familien. Vi ser frem til at bygge videre på det positive momentum ind i den nye sæson," siger Klaus Filbry, CEO for Werder Bremen.

Werder Bremen og hummel har valgt ikke at offentliggøre de specifikke salgstal for hjemmebanetrøjen.

Kontakter

Billeder

Om Hummel

hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, der rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de fire produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.

Følg pressemeddelelser fra Hummel

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Hummel

Trods utilfredsstillende resultat i 2023: hummel fastholder ambition om at blive top-10 sportsbrand i verden10.6.2024 10:00:18 CEST | Pressemeddelelse

Det danske sportsbrand hummel kommer ud af 2023 med en ny omsætningsrekord på 2,225 mia. kr., mens en realisering af varelageret, udfordrende kundeforhold og en stigende rente giver røde tal på bundlinjen. Et utilfredsstillende resultat, mener hummels CEO, Lars Stentebjerg, der dog forventer at være tilbage i sorte tal i 2024. Ambitionen på sigt er fortsat at blive blandt de 10 største sportsbrands i verden.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye