Nyt formandskab i Copenhagen Fintech

Steen Lund Olsen, næstformand i Finansforbundet, er ny formand for Copenhagen Fintech, mens Kent Damsgaard, adm. direktør for F&P, næstformand i foreningens nye formandskab

Steen Lund Olsen, næstformand i Finansforbundet og formand for Copenhagen Fintech

Steen Lund Olsen er ny på formandsposten i Copenhagen Fintech, hvor Kent Damsgaard bliver næstformand. Formandsposten har hidtil har været besat af Ulrik Nødgaard, der har indtil for nylig var direktør i Finans Danmark, men som i forbindelse med jobskifte til Nationalbanken altså udtræder af bestyrelsen i Copenhagen Fintech.

Copenhagen Fintech blev stiftet i 2015 og arbejder for at udvikle København som et af de førende fintech-hubs i den globale, finansielle servicesektor. Det sker på forskellige fronter som bl.a. Copenhagen Fintech Lab, der huser en lang række startup-virksomheder, den årlige Nordic Fintech Week og Copenhagen Fintech Policy, der arbejder med politisk interessevaretagelse for fintech-miljøet i Danmark.

”Copenhagen Fintech har skabt store resultater i sin relativt korte levetid i et fokuseret arbejde for at skabe vækst og arbejdspladser inden for finans og teknologi i Danmark.  Det er i kraft et enormt stærkt samarbejde på tværs, at fintech-økosystemet har lagt grunden til en helt ny branche og styrkeposition for Danmark.  Det er jeg glad for og stolt over at stå i spidsen for, og jeg kommer til at arbejde målrettet for at vi i fællesskab yderligere styrker potentialet for fintech i Danmark”, siger Steen Lund Olsen.

Kent Damsgaard, adm. direktør i Forsikring & Pension indtræder som næstformand. Forsikring & Pension er ligesom Finansforbundet, Finans Danmark og Dansk Industri strategiske parterne i Copenhagen Fintech.

”Copenhagen Fintech er en vigtig katalysator for innovation og vækst og har skabt et stærkt fintech-økosystem i Danmark. Jeg ser frem til at fortsætte det fælles arbejde med at styrke vækst og rammevilkår for fintech i fremtiden”, siger Kent Damsgaard.

Steen Lund Olsen via Kristian Lind, 61204214

Kent Damsgaard via F&P’s pressetelefon: 41919101