Historisk stor DHL Stafetten Kbh melder udsolgt

For andet år i træk melder Sparta Atletik & Løb ny deltagerrekord og udsolgt til DHL Stafetten Kbh i Fælledparken.

Sparta Atletik & Løb

Når årets DHL Stafetten Kbh rykker ind i Fælledparken den 26. august, bliver det en komplet udsolgt udgave med 150.000 deltagere.

Udsolgt-skiltet kommer op til trods for, at deltagerantallet i år er hævet fra 135.000 til 150.000. Dermed bliver det den største DHL Stafetten Kbh nogensinde.

”Interessen for DHL Stafetten Kbh har været historisk stor i år. Det er blevet en fast tradition for stadig flere virksomheder at deltage, og vi kan se, at de kommer med flere og flere deltagere år for år. Nu har vi travlt med igen at lave en uforglemmelig uge i Fælledparken, der giver oplevelser og gode minder for de rekordmange deltagere,” siger Dorte Vibjerg, adm. direktør i Sparta Atletik & Løb.

I år er ca. 2.800 virksomheder tilmeldt stafetten, og walk-distancen er med sine 50.000 deltagere igen uhyre populær. 100.000 deltager på et løbehold.

Grønt fokus i Fælledparken
Stafetten, der har vokset sig stor siden den spæde start i 1981 med 700 deltagere, følger med tiden. Når op mod 30.000 deltagere i år hver aften i en uge hygger sig og spiser sammen i forbindelse med stafetten, opfordres de til at tage gode grønne vaner med i Fælledparken.

"I år skruer vi yderligere op for de seneste års fokus på affaldssortering med mere end 30 bemandede Recycling Spots i parken, så det er nemt for deltagerne at affaldssortere og genanvende mest muligt," siger Dorte Vibjerg, adm. direktør i Sparta Atletik & Løb.

Konceptet med Recycling Spots ved DHL Stafetten Kbh blev testet sidste år i Fælledparken. Når det i år opskaleres i stor skala, er det helt i tråd med de forventninger, de deltagende virksomheder stiller om ansvarlighed og klimavenlighed til eventet.

Den udsolgte stafet føjer sig til Sparta Atletik & Løbs perlerække af udsolgte løb, der på det seneste tæller Copenhagen Marathon 2024, Copenhagen Half Marathon 2024 og Broløbet 2025.

DHL Stafetten Kbh afvikles i Fælledparken mandag-fredag den 26.-30. august 2024 af Sparta, der er en nonprofit idrætsforening.

Overskuddet går til Spartas arbejde med at udvikle løbeevents samt sikre gode betingelser for både børn, unge og eliten, der dyrker løb og atletik i foreningen.

Fakta

• Sparta Atletik & Løb afviklede stafetten i København første gang i 1981 med ca. 700 deltagere. Da transport- og logistikvirksomheden DHL kom til som hovedsponsor i 1991, blev løbet døbt DHL Stafetten Kbh.

• I år organiseres stafetten sådan, at der hver aften bydes velkommen til max 6.000 hold, så det bliver en lige stor løbe- og walkfest alle ugens dage. Dermed er den samlede kapacitet i alt 150.000 deltagere.

• DHL Stafetten Kbh er for alle, der kan stille med et hold på fem personer til enten et løbe- eller walkhold. Distancen er 5 km for hver deltager.

• DHL Stafetten Kbh er det eneste og største motionsevent af sin art i verden, og er en fejring af den korte afstand mellem ansatte og chefer, som er særegent for Danmark.

• Se mere på stafettens hjemmeside: https://sparta.dk/dhl-stafetten/

Foto: Sparta Atletik & Løb

Sparta Atletik & Løb er Danmarks førende løbe- og atletikklub med 1800 medlemmer og en af Europas største løbsarrangører af events som CPH Half, CPH Marathon, DHL Stafetten København og Copenhagen Athletics Games.