Virksomheden bag restauranterne Jagger og Otto peger på Dagrofa Foodservice som ny leverandør
De næste tre år er det fødevaregrossisten Dagrofa Foodservice, der skal levere råvarer til restauranterne Jagger, Otto og Ritta, som Buzz CPH står bag. Den nye samarbejdsaftale har særligt fokus på kvalitetsråvarer, vækstambitioner og grøn omstilling.

Fødevaregrossisten Dagrofa Foodservice og restaurantgruppen Buzz CPH har pr. 1. august taget hul på et nyt partnerskab, der repræsenterer en årlig værdi på et større to-cifret millionbeløb.
Samarbejdsaftalen betyder, at det nu er Dagrofa Foodservice, som leverer råvarer til Buzz CPHs kendte restaurantkoncepter Jagger, Otto og Ritta, der specialiserer sig i hhv. burgere, pizzaer og indiske retter.
Christian Brandt, direktør i Buzz CPH, sætter disse ord på aftalen:
- Vores tætte dialog i forhandlingsforløbet med Dagrofa Foodservice har bekræftet os i, at deres indstilling til markedet er på linje med vores. Her tænker jeg særligt på at udvikle, udfordre og forbedre fødevarebranchen i forhold til emner som bæredygtighed, dyrevelfærd og kvalitet. Vi deler de samme værdier, og det betyder meget for os.
Han uddyber:
- Dagrofa Foodservice hjælper os med en direkte kontakt til industrien. Vi får lov til at tale direkte med producenterne af eksempelvis økologisk oksekød - og det gør, at der opstår en større fleksibilitet og forhåbentlig også nogle udviklingsmuligheder på længere sigt.
Christian Brandt understreger i samme ombæring, at virksomhedens egenproducerede varer fortsat finder vej til menukortet:
- Et af kerneelementerne i vores forretning er vores egenproducerede varer, som for eksempel vores økologiske burgerboller. Vi er glade for, at man hos Dagrofa Foodservice ser positivt på vores egenproduktion og vil hjælpe os med den del af forretningen også.
Dagrofa Foodservice er klar til at hjælpe med både vækst og grøn omstilling
Buzz CPH står i øjeblikket bag 31 lokationer i Københavnsområdet, men der er ambitioner om at åbne flere enheder i de kommende år.
Adm. direktør hos Dagrofa Foodservice, Niels Miles Frandsen, glæder sig over den nye samarbejdsaftale og melder sig klar til at understøtte Buzz CPH på deres vækstrejse:
- Vi er meget stolte over, at Buzz CPH har valgt os som virksomhedens fødevareleverandør. Buzz CPH står bag nogle af de meste kendte og fremadstormende koncepter på den danske madscene, og de har en klar profil, når det gælder at bruge gode råvarer med masser af smag. Samtidig lægger Buzz CPH ikke skjul på, at de gerne vil udvide antallet af restauranter, og den udvikling er vi gearet til at understøtte.
Et centralt element i samarbejdsaftalen omhandler, at Dagrofa Foodservice skal understøtte Buzz CPH i med virksomhedens grønne omstilling.
F.eks. har Dagrofa Foodservice i de senere år investeret investeret i at blive dygtigere mht. dataindsamling og digitalisering, som gør det nemmere at arbejde med bæredygtighed og at imødekomme de stigende afrapporteringskrav.
Niels Miles Frandsen, adm. direktør i Dagrofa Foodservice, fortæller:
”Vi har brugt mange ressourcer på at blive bedre til at kunne hjælpe og rådgive vores kunder med deres bæredygtighedsarbejde, hvor vi bl.a. tager udgangspunkt i data, der f.eks. beskriver de enkelte varers CO2-udledning. Jeg er helt sikker på, at vi med vores kompetencer er i stand til at understøtte Buzz CPH i deres bestræbelser på at sætte ekstra turbo på den grønne omstilling, som de har meget fokus på.”
Buzz CPH har også planer om at udvide antallet af restauranter ved at etablere restauranter i Norge, og også her kan Dagrofa Foodservice bistå med rådgivning om det norske marked, da NorgesGruppen er en del af ejerkredsen i Dagrofa.
Fakta:
- Buzz CPH repræsenterer koncepterne Jagger, Otto og Ritta, som pt. har 31 lokationer fordelt på Sjælland. Samtidig står virksomheden også bag en populær app med navnet Buzz CPH, der har 100.000 brugere. Virksomheden er stiftet af den tidligere Michelin-kok Rasmus Oubæk, og der er stort fokus på at bruge råvarer af god kvalitet og med god smag: ’Never compromise on quality’. Læs mere på https://www.buzzcph.com/.
Dagrofa Foodservice er en af landets største totalleverandører til foodservicesektoren og en del af Dagrofa-koncernen. Virksomheden leverer til mange forskellige kundesegmenter – fra den lokale café til Michelin-restauranter. Dagrofa Foodservice står også bag 30 Cash & Carry-butikker på tværs af landet og specialistselskaberne Grambogård, Grøn Fokus, HKI Ost og Prima Frugt. Læs mere på www.dgfs.dk.
Billeder:
- Vedhæftet er en række billeder, hvor man fra venstre til højre ser Niels Miles Frandsen (adm. direktør i Dagrofa Foodservice), Christian Brandt (direktør i Buzz CPH) og Nabil Habhabi (markedschef hos Dagrofa Foodservice).
Kontaktinformation:
- Anna Katrine Sibbersen, Head of Brand Strategy & Communication i Buzz CPH: ak@buzzcph.dk / 21141441
- Carsten Ritter, Presse- og kommunikationsrådgiver i Dagrofa: carsten.ritter@dagrofa.dk / 5151 5183
Nøgleord
Kontakter
PRESSEKONTAKTDagrofa Koncernkommunikation
Tlf:72332323presse@dagrofa.dkBilleder




Om Dagrofa
Med over 500 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Lagkagehuset indgår omfattende partnerskab med Dagrofa: trecifret millionaftale med Dagrofa Foodservice og 10 nye butikker i MENY8.5.2025 09:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Lagkagehuset har underskrevet deres hidtil største samarbejdsaftale. Valget er faldet på fødevarekoncernen Dagrofa. Fremover skal Dagrofa Foodservice levere fødevarer til bagerkædens 108 danske butikker, og bagerkæden udbygger MENY-samarbejdet med yderligere 10 shop-in-shop-butikker og en fælles ambition om at løfte den danske madscene.
SPAR styrker lokal indsats for en renere natur – nu kan kunderne også være med29.4.2025 07:15:00 CEST | Pressemeddelelse
For syvende år i træk støtter supermarkedskæden SPAR op om Ren Natur, hvor lokale borgere indsamler affald i naturen. Foreninger henter penge til klubkassen ved at deltage, og som noget nyt kan private også låne indsamlingskit i butikken og hjælpe med at holde Danmark rent.
Aarstiderne er flyttet ind i de første MENY-butikker25.4.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Aarstidernes lækre økologiske produkter har været at finde i de første MENY-butikker siden dagene op til påske. Salget oversteg forventningerne, og senere på året kommer alle MENY-butikker til at føre en lang række af Aarstidernes egne varer samt selvfølgelig frugt og grønt.
Dagrofa: Danskerne skruede op for både lam og kylling i påsken24.4.2025 11:24:10 CEST | Pressemeddelelse
En ny opgørelse fra fødevarekoncernen Dagrofa viser, at klassikere som lam og kylling fortsat i høj grad finder vej til danskernes påskebord – uanset om påskefrokosten er blevet indtaget derhjemme eller på restaurant.
Aarstiderne er flyttet ind i MENY Nærum24.4.2025 07:10:00 CEST | Pressemeddelelse
I dagene op til påske kunne kunderne i MENY Nærum møde Aarstidernes lækre økologiske produkter i deres supermarked. Butikken er blandt de første MENY-butikker, som kan præsentere disse lækre kvalitetsvarer for sine kunder. Senere på året flytter Aarstiderne ind i alle landets 116 MENY-butikker.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum