Største i årevis: Kæmpe førstepræmie i Lotto er på spil i aften

Førstepræmiepuljen i Lotto er lige nu på sit højeste niveau i mere end to et halvt år: I aften er der hele 20.000.000 kroner til en heldig vinder.

I aften er der mulighed for at vinde hele 20 mio. kr. i Lotto.

Der er usædvanligt meget på spil, når der på lørdag skal trækkes lod i det traditionsrige Lotto: Den heldige vinder, som på lørdag kan sige ‘Jeg har syv rigtige i Lotto’: Kan se frem til at få 20.000.000 skattefrie kroner ind på kontoen.

Årsagen til den ekstraordinært store førstepræmie er, at det efterhånden er seks uger siden, at der senest var en heldig dansker, der havde syv rigtige i Lotto, og lige siden er førstepræmiepuljen vokset støt og roligt uge for uge - til et usædvanligt højt niveau.

“Det hører bestemt til sjældenhederne, at der går så længe uden en vinder af førstepræmiepuljen, og derfor er det da også en usædvanligt stor førstepræmie, der er på spil i denne uge. Sidste gang puljen var helt oppe i de samme luftlag var i december 2021, hvor en heldig dansker vandt 22 millioner kroner,” fortæller Malene Mølgaard, der er adm. direktør for Danske Lotteri Spil, som står bag Lotto.

Dengang for over to et halvt år siden blev førstepræmien vundet af en heldig sønderjyde, som havde spillet Lotto i Meny i Haderslev. Det indbragte kuponens ejer helt utrolige 22 millioner kroner – på lørdag er der ‘kun’ 20.000.000 kroner at spille om, men det er bestemt også værd at tage med.

Om Lotto

Lotto tallene trækkes hver lørdag aften, og det er de blevet uden afbrydelse siden 7. oktober 1989. Førstepræmiepuljen er altid på mindst 8.000.000 kroner. Den højeste Lotto gevinst nogensinde blev vundet i 2008, hvor en heldig spiller fra København vandt 38.564,007 kroner.

PresseafdelingenKontakt vores presseafdeling

Ring til vores pressetelefon for mere information eller flere kommentarer på tlf.: 3085 1785

Tlf:30851785kommunikation@danskespil.dk