De svenske proglegender Opeth annoncerer nyt album og koncert i Danmark

I dag offentliggør Opeth ikke alene detaljerne om deres kommende nye album The last WILL and TESTAMENT, men annoncerer også Europa tour i 2025 med samme navn. Touren bringer dem til København fredag den 14. februar.

Opeth - The Last WILL and TESTAMENT – European Tour - DR Koncerthuset, Koncertsalen 14. februar 2025

OPETH

Annoncerer nyt album, 'The Last Will & Testament' og deler første single "§1" 'The Last Will & Testament' udkommer 11. oktober 2024 via Reigning Phoenix Music. De annoncerer også Europa Tour fra 9.-23. februar 2025 + er på tour i Nordamerika fra 11.-31. oktober 2024.

Opeth – The last WILL and TESTAMENT– European Tour med special guest Grand Magus

Vedhæftet er official Pressemeddelelse med album og tourdetaljer.

Sommeren er knap ovre efter bandets totalt udsolgte og anmelderroste koncert i Amager Bio den 26. juni, før de svenske proglegender i Opeth igen annoncerer koncert på dansk jord. Denne gang vil DR Koncerthuset lægge scene til, og det bliver med nyt album i bagagen, og det første siden 2019, med samme titel som tournavnet ”The Last Will and Testament” som udkommer 11. oktober 2024.

Opeth er en foranderlig størrelse. Ved dannelsen i 1990 havde de ellers som ambition at blive verdens ondeste band, men udviklede sig fra at være et regulært dødsmetalband til at få en helt unik position på metalscenen, hvor de henter inspiration fra forskellige andre genrer. De fik i 2003, efter 13 år i undergrunden, det store kommercielle gennembrud med albummet ’Damnation’. Udover at levere et efterhånden verdensklasse bagkatalog af albums, har Opeth også positioneret sig som et af de bedste live bands i Skandinavien.

Lineup:

Mikael Åkerfeldt – Vocals, guitars

Fredrik Åkesson – Guitars, backing vocals

Martin Mendez – Bass guitar

Waltteri Väyrynen – Drums and percussion

Joakim Svalberg – Keyboards, backing vocals

Følg Opeth her: Website| Facebook | Instagram | X | YouTube | Spotify

Billetpris: 460 kr. gebyr.

Det officielle billetsalg starter fredag 9. august kl. 10.00 via livenation.dk og drkoncerthuset.dk

Forudbestil albummet HER og få adgang til billet presale.

OPETH European Tour DatesDatoer 2025:

9 Feb: Helsinki (FI) @ Ice Hall

11 Feb: Stockholm (SE) @ Cirkus

12 Feb: Oslo (NO) @ Sentrum Scene

14 Feb: Copenhagen (DK) @ DR Koncerthuset

15 Feb: Hamburg (DE) @ Docks

17 Feb: Cologne (DE) @ Palladium

18 Feb: Berlin (DE) @ Tempodrom

19 Feb: Munich (DE) @ Muffathalle

21 Feb: Paris (DR) @ L'Olympia

22 Feb: Amsterdam (NL) @ AFAS Live

23 Feb: Brussels (BE) @ Ancienne Belgique

Det australske punkrockband, Trophy Eyes, spiller i Pumpehuset torsdag d. 3. oktober 2024. De tager Split Chain med som support.18.7.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Trophy Eyes er et australsk punkrockband, der består af John Floreani (vokal), Jeremy Winchester (bas og vokal), Blake Caruso (trommer) og Josh Campiao (guitar). Trophy Eyes brød igennem med deres debutalbum "Mend, Move On" i 2014, som blev rost for dets ærlighed og energi. Herefter begyndte bandet at turnere internationalt og opbygge en dedikeret fanbase. Deres efterfølgende udgivelser, herunder albummet "Chemical Miracle" fra 2016 og "The American Dream" fra 2018, cementerede deres position som en betydningsfuld stemme inden for moderne punkrock.

Den energiske glamrock stjerne, Michael Monroe, spiller i Pumpehuset 10. september 202410.7.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Michael Monroe, født Matti Fagerholm, er en markant figur inden for rockmusikken, kendt som forsanger i det finske glamband Hanoi Rocks. Bandet, som blev dannet i 1979, fik hurtigt international anerkendelse for deres unikke glam rock-stil og blev en vigtig del af rockscenen i 1980'erne. Efter Hanoi Rocks' opløsning i midten af 1980'erne begyndte Monroe en succesfuld solo-karriere, hvor han udgav flere album og fortsatte med at turnere og udgive ny musik.