POWER oplever kæmpe salgsboom i tablets op til studiestart: ”Vi solgte 500 Lenovo-tablets på 30 minutter”
Tablets i alle prisklasser bliver revet ned af hylderne hos POWER, der nu sælger hver tredje tablet i Danmark.
Hver tredje tablet i Danmark købes nu hos POWER. På pinsedag solgte kæden over 500 Lenovo-tablets på bare 30 minutter via Click & Collect, og det samlede salg af tablets er steget med hele 60% i både enheder og værdi sammenlignet med sidste år. "Vi er blæst fuldstændigt bagover af efterspørgslen. Studerende har virkelig fået øjnene op for, hvor afgørende tablets kan være for deres studieliv," siger Jonas Lindquist, salgschef hos POWER.
Med en tablet i hånden kan studerende nemt tage noter i undervisningen, deltage i onlinekurser og holde styr på deres opgaver og deadlines via diverse studieapps. Det gør det muligt at studere effektivt og fleksibelt, uanset hvor man befinder sig. Jonas Lindquist understreger: "For studerende er en tablet blevet et uundværligt værktøj, der kombinerer mobilitet med kraftfuld funktionalitet. De studerende har forstået, hvor meget tabletten kan hjælpe dem, og det kan ses direkte i vores salgstal."
En væsentlig årsag til den øgede efterspørgsel er de faldende priser på high-end tablets. Modeller som Apples iPad og Samsungs Galaxy-serie er blevet langt mere overkommelige, hvilket gør det muligt for flere forbrugere – især studerende – at investere i de kraftfulde enheder. Men det er ikke kun modeller fra de største tech-giganter, der hitter. Tablets i det lavere prissegment oplever også massiv fremgang. Lenovo har markeret sig som en stærk spiller med deres prisvenlige modeller, som tilbyder pålidelig ydeevne og alle nødvendige funktioner til en brøkdel af prisen. Det brede marked gør det muligt for endnu flere studerende at finde en tablet, der passer til både deres behov og budget. "Vi ser en stor efterspørgsel på tablets i alle prisklasser. For studerende er det særligt vigtigt, at der er noget for enhver pengepung, og det så vi blandt andet, da vi solgte 500 Lenovo-tablets på 30 minutter i pinsen," siger Jonas Lindquist, salgschef hos POWER.
Det dårlige vejr i Danmark denne sommer har også haft en betydelig indflydelse på det stigende tabletsalg. Flere danskere har valgt at rejse for at finde bedre vejr, og her er tabletten blevet en uundværlig rejsemakker. For både børn og voksne er tabletten et let og praktisk alternativ til den tunge bærbare computer, og dens alsidighed gør den ideel til underholdning på farten.
Med den teknologiske udvikling og de stadig faldende priser forventes det, at efterspørgslen efter tablets vil fortsætte med at stige.
Kontakter
PressekontaktPresseansvarligPower Danmark
Journalister, redaktører, bloggere og andet godtfolk glæder vi os til at få i telefonen. Ring til vores presseansvarlige på tlf. 2133 8088, eller send os en mail på presse@power.dk.
Om POWER
POWER-eventyret startede i Danmark i 2015. Senere åbnede vi butikker i Finland, e-handel i Sverige, og i 2017 kom POWER til Norge. I dag er POWER Nordens nye elektronikgigant og nærmer sig 200 butikker, fordel på 4 lande og 4400 medarbejdere – og vi vokser stadig. Hos POWER ønsker vi altid at være et skridt foran, fordi vi ved, at velovervejede, effektive løsninger holder priserne lave, samtidig med at det giver den bedste handelsoplevelse for kunderne.
POWER er et selskab, som ejes af POWER International. POWER International ejes af AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS ved Øivind Tidemandsen. Den norske koncern driver også POWER i Norge, Finland og Sverige.
Vores mål er at skabe en sund og rentabel virksomhed, som sikrer trygge arbejdspladser for nuværende og kommende medarbejdere. Dette skal vi gøre gennem effektive løsninger, som kommer vores kunder til gode – og med mindst mulig negativ effekt på samfund og miljø.
Følg pressemeddelelser fra Power
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Power
2 kilometer kø ved POWERs rekordåbning af ny butik i Odense4.10.2024 11:32:50 CEST | Pressemeddelelse
Flere end 3.000 købeklare kunder stod klar, da POWER her til morgen slog dørene op for Danmarks største elektronik- og hvidevarehus i Rosengårdcentret i Odense. Præcis klokken 08.38 – godt 2,5 time efter åbningen - var der allerede rekordomsat for 10 millioner kroner.
POWER politianmelder Elgiganten for omfattende fusk med førpriser3.10.2024 17:17:30 CEST | Pressemeddelelse
Elektronik- og hvidevarekæden POWER har i dag politianmeldt konkurrenten Elgiganten for det, som POWERs direktør Jesper Boysen betegner som ”omfattende fusk med førpriser”. POWER har tidligere rettet henvendelse til konkurrenten omkring urent trav i markedsføringen, men denne gang er omfanget så stort, at POWER har vurderet, det er en sag for politiet. ”Deres fremgangsmetode er jo en regulær vildledning af de danske forbrugere”, siger Jesper Boysen.
POWER afslører åbningsdato for Danmarks største elektronikbutik23.9.2024 10:24:43 CEST | Pressemeddelelse
POWER har annonceret, at kæden fredag den 4. oktober åbner POWER Odense, der bliver den største butik, som den danske elektronik- og hvidevarebranche endnu har set. Annonceringen er sket via en storstilet reklamekampagne på TV2 og på tværs af alle tænkelige sociale medier – og målet for åbningen er skyhøjt. ”Jeg er fuldstændig overbevist om, at det her er den største satsning nogensinde i Danmark for en enkelt butiksåbning”, siger POWERs direktør.
POWER-direktør udsat for identitetstyveri19.9.2024 12:03:41 CEST | Pressemeddelelse
Tre kinesiske forretningsfolk troppede tirsdag op på POWERs hovedkontor i Glostrup, hvor de troede, at de havde et møde med elektronikkædens direktør, Jesper Boysen. Det var blot den foreløbige kulmination på et omfattende identitetstyveri, hvor en mand har udgivet sig for at være POWERs direktør og har bestilt tusindvis af varer i Kina. Sagen er nu meldt til politiet.
Salg af powerbanks eksploderer: Stigning på 500% den seneste måned25.7.2024 10:26:21 CEST | Pressemeddelelse
Det danske sommervejr har sjældent været så ustadigt, som det er i disse uger. Det mærker de tydeligt hos elektronikkæden POWER, der i løbet af den seneste måned har solgt 2.000 powerbanks om ugen – en stigning på hele 500% sammenlignet med resten af året.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum