POWER oplever kæmpe salgsboom i tablets op til studiestart: ”Vi solgte 500 Lenovo-tablets på 30 minutter”
Tablets i alle prisklasser bliver revet ned af hylderne hos POWER, der nu sælger hver tredje tablet i Danmark.

Hver tredje tablet i Danmark købes nu hos POWER. På pinsedag solgte kæden over 500 Lenovo-tablets på bare 30 minutter via Click & Collect, og det samlede salg af tablets er steget med hele 60% i både enheder og værdi sammenlignet med sidste år. "Vi er blæst fuldstændigt bagover af efterspørgslen. Studerende har virkelig fået øjnene op for, hvor afgørende tablets kan være for deres studieliv," siger Jonas Lindquist, salgschef hos POWER.
Med en tablet i hånden kan studerende nemt tage noter i undervisningen, deltage i onlinekurser og holde styr på deres opgaver og deadlines via diverse studieapps. Det gør det muligt at studere effektivt og fleksibelt, uanset hvor man befinder sig. Jonas Lindquist understreger: "For studerende er en tablet blevet et uundværligt værktøj, der kombinerer mobilitet med kraftfuld funktionalitet. De studerende har forstået, hvor meget tabletten kan hjælpe dem, og det kan ses direkte i vores salgstal."
En væsentlig årsag til den øgede efterspørgsel er de faldende priser på high-end tablets. Modeller som Apples iPad og Samsungs Galaxy-serie er blevet langt mere overkommelige, hvilket gør det muligt for flere forbrugere – især studerende – at investere i de kraftfulde enheder. Men det er ikke kun modeller fra de største tech-giganter, der hitter. Tablets i det lavere prissegment oplever også massiv fremgang. Lenovo har markeret sig som en stærk spiller med deres prisvenlige modeller, som tilbyder pålidelig ydeevne og alle nødvendige funktioner til en brøkdel af prisen. Det brede marked gør det muligt for endnu flere studerende at finde en tablet, der passer til både deres behov og budget. "Vi ser en stor efterspørgsel på tablets i alle prisklasser. For studerende er det særligt vigtigt, at der er noget for enhver pengepung, og det så vi blandt andet, da vi solgte 500 Lenovo-tablets på 30 minutter i pinsen," siger Jonas Lindquist, salgschef hos POWER.
Det dårlige vejr i Danmark denne sommer har også haft en betydelig indflydelse på det stigende tabletsalg. Flere danskere har valgt at rejse for at finde bedre vejr, og her er tabletten blevet en uundværlig rejsemakker. For både børn og voksne er tabletten et let og praktisk alternativ til den tunge bærbare computer, og dens alsidighed gør den ideel til underholdning på farten.
Med den teknologiske udvikling og de stadig faldende priser forventes det, at efterspørgslen efter tablets vil fortsætte med at stige.
Kontakter
PressekontaktPresseansvarligPower Danmark
Journalister, redaktører, bloggere og andet godtfolk glæder vi os til at få i telefonen. Ring til vores presseansvarlige på tlf. 2133 8088, eller send os en mail på presse@power.dk.
Om POWER
POWER-eventyret startede i Danmark i 2015. Senere åbnede vi butikker i Finland, e-handel i Sverige, og i 2017 kom POWER til Norge. I dag er POWER Nordens nye elektronikgigant og nærmer sig 200 butikker, fordel på 4 lande og 4400 medarbejdere – og vi vokser stadig. Hos POWER ønsker vi altid at være et skridt foran, fordi vi ved, at velovervejede, effektive løsninger holder priserne lave, samtidig med at det giver den bedste handelsoplevelse for kunderne.
POWER er et selskab, som ejes af POWER International. POWER International ejes af AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS ved Øivind Tidemandsen. Den norske koncern driver også POWER i Norge, Finland og Sverige.
Vores mål er at skabe en sund og rentabel virksomhed, som sikrer trygge arbejdspladser for nuværende og kommende medarbejdere. Dette skal vi gøre gennem effektive løsninger, som kommer vores kunder til gode – og med mindst mulig negativ effekt på samfund og miljø.
Følg pressemeddelelser fra Power
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Power
Jan Toftegaard vender tilbage til Punkt1-kæden: “Det giver bare 100% mening”8.12.2025 08:17:24 CET | Pressemeddelelse
Der skal nye skilte på hvidevarebutikken på Vestergade 33 i Nyborg. Her har Jan Toftegaard nemlig besluttet, at butikken fra nytår bliver en del af Punkt1-kæden i stedet for Hvidt & Frit. Han er ikke i tvivl om, at det i høj grad vil komme alle butikkens kunder til gode.
Punkt1 optager butik nr. to inden for to uger: “Det giver bare 100% mening”8.12.2025 07:46:41 CET | Pressemeddelelse
For knap to uger siden fortalte ejerne af Køle-Møller, at de slutter sig til Punkt1-kæden, og nu melder en ny butik ud, at den også træder ind i kæden ved årsskiftet. Det er hvidevarebutikken på Vestergade 33 i Nyborg, hvor den nuværende ejer Jan Toftegaard har besluttet, at butikken skal være en del af Punkt1 i stedet for Hvidt & Frit-kæden.
POWER sprænger alle rekorder: Største Black Friday nogensinde med over 30% vækst28.11.2025 18:50:44 CET | Pressemeddelelse
Elektronik- og hvidevarekæden POWER sætter Black Friday-rekord med en omsætning, der klokken 18 var over 30% bedre end i 2024. Samtidig har ”power” det seneste døgn været det mest googlede ord i Danmark. ”Det er ikke tit, jeg er tom for ord – men det her er virkelig, virkelig overvældende”, siger POWERs direktør, Jesper Boysen.
25 millioner forespørgsler på to minutter: Russiske hackere angriber POWER forud for Black Friday27.11.2025 08:10:00 CET | Pressemeddelelse
For danske forbrugere er Black Friday lig med årets bedste shopping-mulighed, men for de cyber-kriminelle hackere fra især Rusland minder Black Friday mest af alt om juleaften. Elektronik- og hvidevarekæden POWER har i år været under større pres fra udenlandske hackere end nogensinde før. Målet er at lægge kædens website og it-systemer ned midt i Black Friday-sæsonen, men POWER holder indtil videre stand med øget overvågning og digital oprustning.
Køle-Møller bliver en del af Punkt1: ”Det er jo en af de helt store, der har valgt os til”25.11.2025 07:45:00 CET | Pressemeddelelse
Den succesfulde hvidevarevirksomhed Køle-Møller får nye ejere og bliver fra 1. januar 2026 en del af Punkt1-kæden. Det nye ejerteam bag Køle-Møller ser frem til at blive del af en stærk og fremsynet kæde, imens Punkt1 glæder sig over at få en meget veldrevet virksomhed ind i folden. ”Det er jo en af de helt store, der har valgt os til”, siger Simon Frølich, direktør i Punkt1.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum