POWER oplever kæmpe salgsboom i tablets op til studiestart: ”Vi solgte 500 Lenovo-tablets på 30 minutter”
Tablets i alle prisklasser bliver revet ned af hylderne hos POWER, der nu sælger hver tredje tablet i Danmark.

Hver tredje tablet i Danmark købes nu hos POWER. På pinsedag solgte kæden over 500 Lenovo-tablets på bare 30 minutter via Click & Collect, og det samlede salg af tablets er steget med hele 60% i både enheder og værdi sammenlignet med sidste år. "Vi er blæst fuldstændigt bagover af efterspørgslen. Studerende har virkelig fået øjnene op for, hvor afgørende tablets kan være for deres studieliv," siger Jonas Lindquist, salgschef hos POWER.
Med en tablet i hånden kan studerende nemt tage noter i undervisningen, deltage i onlinekurser og holde styr på deres opgaver og deadlines via diverse studieapps. Det gør det muligt at studere effektivt og fleksibelt, uanset hvor man befinder sig. Jonas Lindquist understreger: "For studerende er en tablet blevet et uundværligt værktøj, der kombinerer mobilitet med kraftfuld funktionalitet. De studerende har forstået, hvor meget tabletten kan hjælpe dem, og det kan ses direkte i vores salgstal."
En væsentlig årsag til den øgede efterspørgsel er de faldende priser på high-end tablets. Modeller som Apples iPad og Samsungs Galaxy-serie er blevet langt mere overkommelige, hvilket gør det muligt for flere forbrugere – især studerende – at investere i de kraftfulde enheder. Men det er ikke kun modeller fra de største tech-giganter, der hitter. Tablets i det lavere prissegment oplever også massiv fremgang. Lenovo har markeret sig som en stærk spiller med deres prisvenlige modeller, som tilbyder pålidelig ydeevne og alle nødvendige funktioner til en brøkdel af prisen. Det brede marked gør det muligt for endnu flere studerende at finde en tablet, der passer til både deres behov og budget. "Vi ser en stor efterspørgsel på tablets i alle prisklasser. For studerende er det særligt vigtigt, at der er noget for enhver pengepung, og det så vi blandt andet, da vi solgte 500 Lenovo-tablets på 30 minutter i pinsen," siger Jonas Lindquist, salgschef hos POWER.
Det dårlige vejr i Danmark denne sommer har også haft en betydelig indflydelse på det stigende tabletsalg. Flere danskere har valgt at rejse for at finde bedre vejr, og her er tabletten blevet en uundværlig rejsemakker. For både børn og voksne er tabletten et let og praktisk alternativ til den tunge bærbare computer, og dens alsidighed gør den ideel til underholdning på farten.
Med den teknologiske udvikling og de stadig faldende priser forventes det, at efterspørgslen efter tablets vil fortsætte med at stige.
Kontakter
PressekontaktPresseansvarligPower Danmark
Journalister, redaktører, bloggere og andet godtfolk glæder vi os til at få i telefonen. Ring til vores presseansvarlige på tlf. 2133 8088, eller send os en mail på presse@power.dk.
Om POWER
POWER-eventyret startede i Danmark i 2015. Senere åbnede vi butikker i Finland, e-handel i Sverige, og i 2017 kom POWER til Norge. I dag er POWER Nordens nye elektronikgigant og nærmer sig 200 butikker, fordel på 4 lande og 4400 medarbejdere – og vi vokser stadig. Hos POWER ønsker vi altid at være et skridt foran, fordi vi ved, at velovervejede, effektive løsninger holder priserne lave, samtidig med at det giver den bedste handelsoplevelse for kunderne.
POWER er et selskab, som ejes af POWER International. POWER International ejes af AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS ved Øivind Tidemandsen. Den norske koncern driver også POWER i Norge, Finland og Sverige.
Vores mål er at skabe en sund og rentabel virksomhed, som sikrer trygge arbejdspladser for nuværende og kommende medarbejdere. Dette skal vi gøre gennem effektive løsninger, som kommer vores kunder til gode – og med mindst mulig negativ effekt på samfund og miljø.
Følg pressemeddelelser fra Power
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Power
POWER vender identitetstyveri til succes: "Vi havde aldrig fået de kreditter uden ham"15.9.2025 08:25:58 CEST | Pressemeddelelse
I efteråret 2024 begyndte en kedelig sag om identitetstyveri, som nu er vendt på hovedet og har udviklet sig til en succeshistorie for elektronik- og hvidevarekæden POWER. En svindler udgav sig dengang for at være den danske kædes administrerende direktør og bestilte varer i øst og vest. I dag er svindlen dog utilsigtet endt i et samarbejde mellem POWER og en meget kompetent kinesisk producent af hvidevarer. ”Jeg lægger mig fladt ned. Vi havde aldrig fået den her kontakt og de kreditter uden svindleren”, siger direktør Jesper Boysen.
Nu sker det: Expert bliver til Punkt18.9.2025 12:58:25 CEST | Pressemeddelelse
Fra den 1. september er Expert blevet til Punkt1 over hele landet. De to kæder er lagt sammen under Punkt1-brandet, så kunderne fremover kan handle eller bestille hvidevarer, el-apparater og forbrugerelektronik i alle Punkt1-butikker. Formålet er at styrke kædens vækst og brandposition i det danske marked.
POWER oplever historisk boom i studiesalget: ”Vi har aldrig oplevet noget lignende”6.8.2025 13:39:11 CEST | Pressemeddelelse
De danske studerende dropper i stor stil de tunge bøger og rykker studielivet over på skærmen - og det kan mærkes på salget af elektronisk studieudstyr. Allerede på første dag af studiesalget hos POWER steg salget af computere med over 300 procent, imens tablets er buldret frem med over 250 procent. ”En god computer er lige så vigtig som dit studiekort,” siger salgschef Jonas Lindquist.
Succes efter jubilæumskampagne: POWER solgte for 10 millioner kroner på 10 minutter1.8.2025 11:46:45 CEST | Pressemeddelelse
Der stod kunder i kø foran samtlige 27 POWER-butikker, da elektronik- og hvidevarekæden i dag skød sit 10-årsjubilæum i gang. Men allerede torsdag aften tyvstartede POWER med et liveshopping-show, hvor der blev solgt for 10 millioner kroner i løbet af de første 10 minutter. Markedsføringskampagnen op til jubilæet er den største satsning i POWERs historie, og kædens direktør er allerede tilfreds: ”Vi har ikke bare satset stort, men kæmpestort, og det har givet pote, for lige nu tæsker salget afsted”.
Danskerne går slush- og is-amok: POWER oplever eksplosiv vækst i sommervarmen17.7.2025 14:05:42 CEST | Pressemeddelelse
Sommerens hede dage sender ikke kun danskerne mod stranden, men også ind i POWER, hvor der bliver langet rekordmange slush ice- og ismaskiner over disken. Elektronik- og hvidevarekæden har oplevet en vækst på over 300% i salget af ismaskiner i forhold til samme periode sidste år, og danskerne har nu også kastet sig over en nyhed: Slush ice-koncentrat som det, man kender fra sportshaller og grillbarer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum