Power

POWER oplever kæmpe salgsboom i tablets op til studiestart: ”Vi solgte 500 Lenovo-tablets på 30 minutter”

Del

Tablets i alle prisklasser bliver revet ned af hylderne hos POWER, der nu sælger hver tredje tablet i Danmark.

POWERs tablets bliver revet ned af hylderne inden studiestart
POWERs tablets bliver revet ned af hylderne inden studiestart

Hver tredje tablet i Danmark købes nu hos POWER. På pinsedag solgte kæden over 500 Lenovo-tablets på bare 30 minutter via Click & Collect, og det samlede salg af tablets er steget med hele 60% i både enheder og værdi sammenlignet med sidste år. "Vi er blæst fuldstændigt bagover af efterspørgslen. Studerende har virkelig fået øjnene op for, hvor afgørende tablets kan være for deres studieliv," siger Jonas Lindquist, salgschef hos POWER.

Med en tablet i hånden kan studerende nemt tage noter i undervisningen, deltage i onlinekurser og holde styr på deres opgaver og deadlines via diverse studieapps. Det gør det muligt at studere effektivt og fleksibelt, uanset hvor man befinder sig. Jonas Lindquist understreger: "For studerende er en tablet blevet et uundværligt værktøj, der kombinerer mobilitet med kraftfuld funktionalitet. De studerende har forstået, hvor meget tabletten kan hjælpe dem, og det kan ses direkte i vores salgstal."

En væsentlig årsag til den øgede efterspørgsel er de faldende priser på high-end tablets. Modeller som Apples iPad og Samsungs Galaxy-serie er blevet langt mere overkommelige, hvilket gør det muligt for flere forbrugere – især studerende – at investere i de kraftfulde enheder. Men det er ikke kun modeller fra de største tech-giganter, der hitter. Tablets i det lavere prissegment oplever også massiv fremgang. Lenovo har markeret sig som en stærk spiller med deres prisvenlige modeller, som tilbyder pålidelig ydeevne og alle nødvendige funktioner til en brøkdel af prisen. Det brede marked gør det muligt for endnu flere studerende at finde en tablet, der passer til både deres behov og budget. "Vi ser en stor efterspørgsel på tablets i alle prisklasser. For studerende er det særligt vigtigt, at der er noget for enhver pengepung, og det så vi blandt andet, da vi solgte 500 Lenovo-tablets på 30 minutter i pinsen," siger Jonas Lindquist, salgschef hos POWER.

Det dårlige vejr i Danmark denne sommer har også haft en betydelig indflydelse på det stigende tabletsalg. Flere danskere har valgt at rejse for at finde bedre vejr, og her er tabletten blevet en uundværlig rejsemakker. For både børn og voksne er tabletten et let og praktisk alternativ til den tunge bærbare computer, og dens alsidighed gør den ideel til underholdning på farten.

Med den teknologiske udvikling og de stadig faldende priser forventes det, at efterspørgslen efter tablets vil fortsætte med at stige.

Kontakter

PressekontaktPresseansvarligPower Danmark

Journalister, redaktører, bloggere og andet godtfolk glæder vi os til at få i telefonen. Ring til vores presseansvarlige på tlf. 2133 8088, eller send os en mail på presse@power.dk.

Tlf:+45 2133 8088presse@power.dk

Om POWER

POWER-eventyret startede i Danmark i 2015. Senere åbnede vi butikker i Finland, e-handel i Sverige, og i 2017 kom POWER til Norge. I dag er POWER Nordens nye elektronikgigant og nærmer sig 200 butikker, fordel på 4 lande og 4400 medarbejdere – og vi vokser stadig. Hos POWER ønsker vi altid at være et skridt foran, fordi vi ved, at velovervejede, effektive løsninger holder priserne lave, samtidig med at det giver den bedste handelsoplevelse for kunderne.

POWER er et selskab, som ejes af POWER International. POWER International ejes af AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS ved Øivind Tidemandsen. Den norske koncern driver også POWER i Norge, Finland og Sverige. 

Vores mål er at skabe en sund og rentabel virksomhed, som sikrer trygge arbejdspladser for nuværende og kommende medarbejdere. Dette skal vi gøre gennem effektive løsninger, som kommer vores kunder til gode – og med mindst mulig negativ effekt på samfund og miljø.

Følg pressemeddelelser fra Power

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Power

TV-feber: POWER forventer 20% stigning i TV-salg under EM i fodbold11.6.2024 11:27:40 CEST | Pressemeddelelse

Alene opremsningen får sveden til at perle på panden: EM i fodbold med et dansk landshold i storform; Tour de France, hvor danske Vingegaard forhåbentlig tramper afsted som forsvarende vinder og et OL med masser af dygtige danske atleter inklusive de to danske landshold i kvinde- og herrehåndbold. En sportssommer i den kaliber kræver, at udstyret er i orden – også hos TV-seerne. Elektronikkæden POWER forventer derfor en stigning i salget af TV-skærme på 20%.

POWER ansætter medieprofil fra Viaplay og TV223.4.2024 08:50:00 CEST | Pressemeddelelse

Elektronik- og hvidevarekæden POWER ansætter pr. 1. maj Søren Kaule som Omnichannel Media Manager. Søren Kaule kommer med mere end 20 års erfaring fra TV2 og Viaplay, og med hans ansættelse ændrer POWER strategi og trækker blandt andet alle omnichannel-medieindkøb in-house. POWER-direktør Jesper Boysen kalder ansættelsen ”et naturligt gearskifte, som kommer til at få enorm betydning for POWERs udvikling”.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye