Nu åbner Lidl i Erritsø

Torsdag d. 8. august får Erritsø sin første Lidl, når dørene åbnes til den spritnye butik på Gl. Landevej 55. I front for butiksteamet står butikschef Michael Skøtt, som har over et halvt livs erfaring i dagligvarekæden.

Michal Skøtt er en sand Lidl-veteran, som startede sin karriere i kæden som 16-årig. Når han torsdag d.8. august åbner butikken i Erritsø, er det fjerde gang han tager tøjlerne som butikschef hos dagligvarekæden.

Nu kan borgerne i Erritsø inden længe handle i deres egen Lidl. Torsdag d.8. august åbner dagligvarekæden nemlig sin nyeste butik på Gl. Landevej 55. Åbningsfesten begynder dog allerede aftenen før, hvor interesserede borger kan tage et smugkig i butikken, få sig et glas vin og hilse på butikspersonalet, når butikken holder naboaften fra kl. 17-18.

Torsdag morgen fra kl. 7.30 kan man få en kop friskbrygget kaffe og en smurt sandwich før butikken officielt åbnes kl. 8.

Det røde bånd til butikken klippes af butikschef Michael Skøtt, som er en vaskeægte Lidl-veteran. Den erfarne butiksleder er i dag 33 år, og har været en del af kæden siden han var 16 år, hvor han som ungarbejder for første gang mødte ind i den lokale Lidl.

“Det er lidt vildt at tænke på, at jeg har været ved Lidl i halvdelen af mit liv,” siger Michael Skøtt, som inden Erritsø også har været butikschef for Lidl-butikkerne i Odense, Fåborg og Middelfart. Han tilføjer:

“Det bedste ved dagligvarebranchen er kontakten med kunderne og samarbejdet med kollegerne. Jeg vil meget gerne, at både mine kunder og kolleger går hjem endnu gladere, end da de trådte ind i butikken. Jeg oplever, at selvom en morgen kan være hård, er det umuligt at gå hjem uden et smil på læben og det elsker jeg ved mit arbejde.”

En ideel placering

Med åbningen af butikken i Erritsø har Lidl nu to butikker i Fredericia by. Placeringen af den senest tilkomne på Gl. Landevej glæder udviklings- og ejendomsdirektør i Lidl, Mads T. Nielsen:

“Med de to butikker kan vi nu dække hele Fredericia, så alle nu har en Lidl inden for kort afstand af deres hjem. På Gl. Landevej har vi fundet en ideel placering, hvor vi bliver en del af et stærkt udvalg af indkøbsmuligheder. Derfor har vi bygget en bragende flot og lækker butik proppet med gode tilbud, god plads til alle i gangene og selvfølgelig vores stærke udvalg af spændende varer fra Danmark og hele verden.”

Michael Skøtt stemmer i:

“Hertil har vi samlet et dedikeret og dygtigt ungt hold til at bemande butikken og til at tage mod kunderne. Vi har haft den luksus at kunne udpege lige præcis de folk, som passede i vores puslespil, fordi ansøgerfeltet har været så stort og så kompetent. Jeg er meget stolt af mine kolleger og af butikken, og vi er mere end parat til at tage mod vores kunder. Ses vi?”

Hvis du gerne vil møde Michael Skøtt, hans team og ikke mindst tjekke den nyeste Lidl-butik ud, så finder du den på Gl. Landevej 55, 7000 Fredericia. Der er åbent mandag-søndag klokken 7-21.30.

Lidl og WWF indgår strategisk internationalt partnerskab27.6.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Dagligvarekæden Lidl og WWF har indgået et femårigt internationalt partnerskab i alle de 31 lande, hvor Lidl er repræsenteret inklusive Danmark. Det langsigtede strategiske samarbejde med WWF fokuserer på Lidls arbejde med bæredygtighed gennem hele dagligvarekædens værdikæde for at bidrage til at tackle en række globale miljøudfordringer. Målet er at gøre det lettere for Lidls kunder at vælge bæredygtigt og fremme forretningsmodeller, der tager hensyn til naturen.