VisitDenmark

Royal åbning af Den danske pavillon under OL

Det bliver D.M. Kong Frederik og Dronning Mary, der klipper båndet, når VisitDenmark formelt slår dørene op til et lille stykke Danmark i Paris den 25. juli i forbindelse med OL.

Foto: VisitDenmark

Med besøg af både Kongeparret, den danske ambassadør i Frankrig Michael Starbæk Christensen og en række inviterede gæster er der lagt op til en prominent åbning af Den danske pavillon i hjertet af Paris.

Pavillonen har til huse i historiske omgivelser ved Maison du Danemark og i Frederikskirken, og i ugerne under OL samler VisitDenmark her essensen af Danmark i samarbejde med en lang række partnere.

"Vi er meget glade for, at Kongehuset med sin deltagelse er med til at sætte lys på den fortælling om Danmark, Den danske pavillon repræsenterer. Danmark er et lille land med plads til store ideer, og det vil vi gerne afspejle med det vindue til Danmark, vi har forsøgt at skabe," siger CEO for VisitDenmark Katja Moesgaard.

Den danske pavillon åbner formelt dagen før, den olympiske ild tændes i Paris for at sætte de 33. Olympiske Lege i gang.

Legene trækker både de godt 10.000 atleter fra store dele af verden til, men også millioner af turister, som både kommer for sporten og for oplevelsen.

"Vi håber, at flest muligt vil lægge vejen forbi os på Champs-Élysée – enten for at lytte til en snak mellem ministre og erhvervsfolk, for at møde danske ildsjæle eller for at opleve nogle af de gratis koncerter med toneangivende danske kunstnere, vi har i The Culture Box, som Frederikskirken i perioden er bygget om til," fortæller Katja Moesgaard.

Katja Moesgaard er sammen med Realdanias CEO Jesper Nygaard og Danmarks ambassadør i Frankrig Michael Starbæk Christensen på talerlisten til åbningen, som er et lukket arrangement for inviterede gæster og presse.

Fra den 26. juli til 11. august er pavillonen åben og gratis at besøge hver dag. Læs mere om Den danske pavillon her.

____________________________

Til pressen: Hvis I har lyst til at dække åbningen af Den danske pavillon, kan I registere jer på dette link. Herefter vil I modtage yderligere oplysninger på e-mail.

Om VisitDenmark:

VisitDenmark er Danmarks nationale turismeorganisation, der markedsfører Danmark i udlandet for at tiltrække ferie- og mødeturister med det mål at bidrage til at skabe udvikling, velfærd og vækst i hele landet. Den internationale markedsføring sker i tæt samarbejde med destinationsselskaber, udviklingsselskaber, virksomheder og andre centrale aktører i både ind- og udland. VisitDenmark har hovedkontor i København samt otte markedskontorer i Europa, USA og Asien og er certificeret Green Tourism Organisation.

Følg pressemeddelelser fra VisitDenmark

Flere pressemeddelelser fra VisitDenmark