Min Købmand på Frederiksberg bliver til SPAR

Den velkendte Min Købmand på Frederiksberg Allé, beliggende i et af byens attraktive områder, gennemgår en betydelig transformation og genåbner som SPAR den 8. august 2024. Ændringen er mere end blot et navneskifte – det markerer begyndelsen på en ny æra for butikken og dens kunder.

Købmand Carsten Sole åbner SPAR i lokalerne, hvor han tidligere har drevet Min Købmand på Frederiksberg Allé.

Butikken, som er ca. 160 kvadratmeter, har længe været en central del af lokalsamfundet, og omstillingen til SPAR kommer med flere forbedringer og initiativer, der afspejler områdets høje standarder og kundernes præferencer. Frederiksberg er kendt for sit high-end miljø, hvor kvalitet og lokalt forankrede varer prioriteres over discount. For at imødekomme kundernes behov vil SPAR-butikken fokusere på at have de rigtige varer, især danske og økologiske produkter, i de rigtige mængder og på det rigtige tidspunkt. Den nye butik vil også tage højde for den store trafik fra den nærliggende Frederiksberg Allé Metrostation, som bringer både lokale og turister til området. Med events som Royal Run, halv- og helmaraton samt den årlige fællesspisning på gaden, vil SPAR være godt rustet til at servicere de mange besøgende.

Carsten Sole, som er købmand i butikken, er født ind i en købmandsfamilie, og han har selv en lang historie i SPAR.

"Med skiftet fra Min Købmand til SPAR føler jeg, at jeg vender hjem. SPAR har altid været en stor del af mit liv, og jeg ser frem til at fortsætte denne rejse med vores kunder på Frederiksberg."

Bæredygtige tiltag og lokalt engagement

I bestræbelserne på at opnå en grønnere profil vil alle kølemøbler blive udskiftet Desuden vil butikken blive tilkoblet ejendommens fjernvarmenet, hvilket er en forbedring fra den tidligere el-opvarmning

Butikken har en stærk lokal forankring og støtter bl.a. den lokale Scleroseforening via bonbox-systemet, hvor kunderne kan donere deres flaskebon. Desuden går overskuddet fra det årlige juletræssalg også til Scleroseforeningen.

Lokal tilpasning er essentiel

Butikkens sortiment er tilpasset kundernes ønsker, med et bredt udvalg af økologiske varer og produkter, der normalt kun findes i specialbutikker. Dette inkluderer bl.a. Aurion mel og kornprodukter, Søbogaard marmelade og saft, engelske marmelader og chips, Voelkels tyske, økologiske specialjuicer og meget mere.

Åbningen den 8. august vil blive fejret med kaffevogn og morgenbrød fra kl. 08.00 til 09.00, DJ og smagsprøver. Festlighederne fortsætter den 9. august med DJ, smagsprøver, grill, klovne underholdning for børnene og meget mere.

Butikken på Frederiksberg Allé bliver den femte nye SPAR i et år, hvor købmandskæden også fejrer 70 års fødselsdag i Danmark. Og flere nye butikker er på vej.

Både SPAR og Min Købmand er en del af Dagrofa-koncernen, som også rummer MENY og Let-Køb samt Dagrofa Foodservice, der leverer til restauranter, cafeer, hoteller, kantiner mv., og Dagrofa Logistik.

Carsten Sole og hustruen Shiela gør nu deres Min Købmand til SPAR. De har drevet SPAR-butikker i København i mere end 20 år.

Dagrofa Foodservice inviterer til inspirationsmessen ’Madscenen - for professionelle’ – tilmelding er åben27.6.2024 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Den 11. september danner TAP1 i København rammen for inspirationsmessen ’Madscenen - for professionelle’, som fødevaregrossisten Dagrofa Foodservice står bag. Messen har fået nyt navn, og det er også første gang, at arrangementet skal afholdes i TAP1. Her bliver det muligt at opleve over 115 leverandører og masser af gastronomiske events.