Skypuzzler

Dansk start-up udvalgt

Dansk start-up udvalgt som eneste danske virksomhed til modtagelse af financiel støtte fra Det Europæiske Innovationsråd’s acceleratorprogram

Foto fra venstre: Medstifter & CTO, Morten Skov, Medstifter & COO, Ronni Winkler Østergaard og Medstifter & CEO, Jesper Skou

I mandags annoncerede Det Europæiske Innovationsråd – Europas kerneinnovationsprogram – navnene på de 68 udvalgte virksomheder til at modtage finansering via en kombination af tilskud og egenkapital. Danske Skypuzzler var blandt de udvalgte virksomheder og repræsenterer den eneste virksomhed fra Danmark ud af 17 forskellige lande.

Som resultatet af den seneste finanseringsrunde, der fandt sted i marts, modtog Skypuzzler endelig den gode nyhed om at tage del af en anslået finansiering på 411 millioner euro med 67 andre udvalgte start-ups og små til mellemstore virksomheder.

Medstifter og CEO, Jesper Skou, udtaler: “Det er en kæmpe success for os at Skypuzzler blev udvalgt som den eneste danske virksomhed ud af 969 ansøgere! Kombinationen af tilskud og egenkapital vil ikke kun understøtte Skypuzzler’s financielle styrke, men også bane vejen for at tranformere den europæiske luftfartsindustri”

Ud af i alt 969 ansøgninger fra virksomheder til EIC Accelerator, blev 347 virksomheder interviewet af erfarne investorer og iværksættere. Juryen udvalgte derefter de 68 bedste virksomheder med de mest banebrydende innovationer og teknologier til at modtage finansiering.

Billeder

Om Skypuzzler

Skypuzzler er en dansk Deep Tech start-up som revolutionerer luftfartsindustrien ved at udvikle Digital infrastruktur teknologi til droner. Skypuzzler er dedikeret til at værne om flysikkerheden, ved at få droner til at flyve sikkert fra punkt til punkt.