Heilung vender tilbage til Danmark til marts og spiller koncert i Aarhus og København

HEILUNG “ALBION, EIRU OK EROP FERDFAST” / 14. MARTS: ACC, AARHUS & 16. MARTS: FORUM BLACK BOX

Ovenpå en af de bedste koncerter ved dette års Roskilde festival, vender den mystiske verdensmusik gruppe Heilung tilbage til Danmark på deres ”Albion, Eiru ok Erop Ferdhast” tour.

Siden deres begyndelse i 2015 har det gådefulde ritualkollektiv HEILUNG banet melodiske veje til fortiden med deres unikke og mystiske lyd. Gruppen undgår alle konventionelle genrebetegnelser og specifikke etiketter og beskriver passende deres lyd som "forstærket historie," eller ”historie tilsat strøm” hvilket understreger deres evne til at forbinde det moderne samfund med menneskehedens begyndelse gennem musik.

Med dette unikke udtryk har Heilung på rekordtid manifesteret sig på toppen af festival plakater og optrådt for fulde huse verden over. I starten af 2020 annoncerede HEILUNG deres første nordamerikanske turné, som blev udsolgt inden for 72 timer efter billetsalget startede. Senere vendte bandet tilbage til USA og opførte deres live-ritual for et udsolgt publikum med 10.000 mennesker i det historiske Red Rocks Amphitheater i Denver, CO (USA), hvilket yderligere cementerede deres tidlige status som legender.

HEILUNG tager endnu en gang på en rejse tilbage i tiden med deres nyeste kapitel fra 2022, 'Drif'. Men i modsætning til tidligere værker, der fokuserede på det forhistoriske Nord-Europa, udforsker deres tredje album andre store rudimentære civilisationer uden for Europa.

Heilung er meget mere end en koncert, det er vitterligt et ritual. Gaffa gav Heilungs koncert på årets Roskilde festival den 3. juli, seks stjerner, og skrev bl.a.: "Heilung viser igen, at de er det største, du kan opleve på en scene i disse år."

Billetpris ACC: 500 kr. gebyr.

Billetpris Forum Black Box: 490 kr. + gebyr.

Det officielle billetsalg starter onsdag 17. juli kl. 10.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk.

Live Nation presale via livenation.dk starter tirsdag 16. juli kl. 10 (23 timer).

For at se dette indhold fra www.youtube.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Den energiske glamrock stjerne, Michael Monroe, spiller i Pumpehuset 10. september 202410.7.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Michael Monroe, født Matti Fagerholm, er en markant figur inden for rockmusikken, kendt som forsanger i det finske glamband Hanoi Rocks. Bandet, som blev dannet i 1979, fik hurtigt international anerkendelse for deres unikke glam rock-stil og blev en vigtig del af rockscenen i 1980'erne. Efter Hanoi Rocks' opløsning i midten af 1980'erne begyndte Monroe en succesfuld solo-karriere, hvor han udgav flere album og fortsatte med at turnere og udgive ny musik.

Det indflydelsesrige heavy metal-band, Queensrÿche, vender tilbage til Pumpehuset torsdag 6. februar 202510.7.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Det amerikanske heavy metal-band, Queensrÿche, blev dannet i 1982 i Bellevue, Washington, og er grundlagt af guitaristerne Michael Wilton og Chris DeGarmo, bassist Eddie Jackson, trommeslager Scott Rockenfield og sanger Geoff Tate. De blev hurtigt kendt for deres unikke lyd, der kombinerede elementer af progressiv rock og heavy metal, samt deres komplekse og konceptuelle sangtekster.