Ny analyse: 9/10 danske kvinder står for indkøb af børneprodukter
En ny analyse af købsmønstre af søvnprodukter til børn viser, at 87% af indkøbene foretages af kvinder. Det understreger kvinders afgørende rolle i beslutningsprocessen omkring produkter, der kan forbedre børns søvn og trivsel.

I Danmark er det tydeligt, at kvinder tager ansvaret for familiens indkøb, når det kommer til køb af søvnprodukter til børn. Det viser en ny analyse fra Moonboon. Indkøbstallene fra de sidste 6 måneder viser således, at hele 87% af købene hos Moonboon i Danmark er foretaget af kvinder.
Hos Moonboon kommer det ikke som den store overraskelse, at kvinder udgør størstedelen af kundebasen, selvom man håber på flere mandlige kunder i fremtiden.
“Hos Moonboon ser vi disse data som en bekræftelse på, hvor vigtigt det er at forstå vores kunders behov. At kvinder udgør størstedelen af vores kundebase overrasker os ikke, men vi ser også en stor mulighed i at tiltrække flere mandlige kunder. Vi arbejder aktivt på at inkludere fædre og andre mandlige omsorgspersoner i vores markedsføring og produktudvikling, da vi mener, at begge forældre spiller en vigtig rolle i børns trivsel”, siger William Sillemann, CMO hos Moonboon.
Samme tendens i nabolande
Den samme tendens ses også tydeligt i nabolandene, hvor kvinder ligeledes dominerer indkøbene af søvnprodukter til børn. I Tyskland står kvinder for 89% af købene, i Sverige er tallet 92% og i Norge ligger det på 90%.
Disse data indikerer en bredere nordeuropæisk tendens, hvor kvinder i høj grad tager ansvaret for familiens indkøb, især når det handler om børns sundhed og trivsel.
Hos Moonboon er der dog en forventning om, at der kommer til at ske en udvikling på området, og at flere mænd i fremtiden vil være involveret i højere grad i denne type beslutninger.
“Jeg tror, vi vil se en gradvis ændring i kønsfordelingen i vores kundebase i fremtiden. I takt med at samfundet udvikler sig, og familieroller fortsat ændrer sig, tror jeg, at vi vil se en gradvis stigning i mænds involvering i beslutninger omkring børneprodukter”, siger William Sillemann.
Kontakter
William SillemannCMOMoonboon
Tlf:23108034ws@moonboon.comOM MOONBOON
Moonboon er en dansk virksomhed med en passion for at forbedre søvnen for både babyer og forældre. Vores produkter er skabt med omhu og ekspertise og er designet med fokus på sikkerhed, bæredygtighed og dansk designtradition.
Vi er stolte af at være GOTS-certificeret og bruger økologiske materialer for at beskytte miljøet og støtte fair arbejdsforhold.
Vores vision for alle vores produkter er, at de skal have inkorporeret de vigtigste træk ved dansk design - en minimalistisk æstetik, design, der følger funktion, ærlighed i håndværket og opmærksomhed på detaljer.
Det er denne æstetik, der definerer vores design hos Moonboon, og derfor oversætter vi denne vision til smukke, tidløse produkter, med en forbindelse til naturen
Følg pressemeddelelser fra Bonzer
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bonzer
Danskerne dropper kirkebrylluppet: Knap to ud af tre par bliver nu borgerligt gift4.7.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
En ny kortlægning fra Lavendla viser, at andelen af borgerlige vielser er steget markant de seneste små tyve år, og knap to ud af tre par vælger nu denne vielsesform. Samtidig er kirkelige vielser i tilbagegang og udgør under en tredjedel af de samlede vielser.
Se tallene: Så mange (eller få) konfirmeres i din kommune23.5.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
En ny kortlægning fra Lavendla viser store forskelle i de danske kommuner, når det kommer til, hvor stor en andel af ungdomsårgangene der vælger at blive konfirmeret – samtidig med at konfirmationsprocenten generelt falder på landsplan.
Ny analyse sammenligner de 10 største internetudbydere i Danmark: Er din den hurtigste?5.5.2025 10:16:55 CEST | Pressemeddelelse
Hiper har i gennemsnit den højeste download-hastighed, mens AURA Fiber i gennemsnit har den laveste latency. Det viser en analyse af de 10 største internetudbydere i Danmark foretaget af Bredbånd.dk.
Ny kortlægning: Stor geografisk ulighed i levetid – Danskerne lever længere, men markant færre år uden sygdom2.5.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Selvom danskernes forventede, gennemsnitlige levealder stiger, afslører nye tal store geografiske forskelle på over fem år internt i Danmark. Samtidig lever danskerne markant færre sunde år end tidligere og halter efter nabolandene Sverige og Norge, viser ny kortlægning.
Skandinavisk søgeadfærd afslører markant skifte: Forbrugerne vælger lokalt i ny geopolitisk virkelighed8.4.2025 10:57:53 CEST | Pressemeddelelse
Nye tal fra årets første kvartal viser en bemærkelsesværdig tendens blandt forbrugere i Danmark, Norge og Sverige: en markant øget præference for nordiske produkter frem for amerikanske. Denne udvikling ser ud til at være tæt forbundet med den aktuelle geopolitiske situation, hvor både international usikkerhed og toldsatser fylder.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum