Få skader efter storm og voldsom regn

SOMMERSTORM: Det medlemsejede GF Forsikring melder om få skader, efter store dele af Danmark i weekenden blev ramt af en sjælden julistorm, voldsom regn og rekordstore hagl.

Mandag middag er der kun kommet knap 50 anmeldelser ind fra skaderamte husejere til Skadehjælp i GF Forsikring.

- Set i lyset af de mange vejrvarslinger, der var op til weekenden, så må vi sige, at vores medlemmer slap nådigt, siger direktør for Skadehjælp i GF Forsikring, Martin Rundager og fortsætter:- Nok var der tale om en sjælden julistorm, men husejerne er efterhånden også blevet vant til, at det med jævne mellemrum stormer i Danmark, så det er også med til at begrænse skaderne.

- Og meldingen fra GF’s 48 lokale kontorer er det voldsomme vejr opstod ekstremt lokalt. Men selvom man ikke selv blev ramt, så skal man stadig huske at tage varslerne alvorligt, siger Martin Rundager.

Derfor sendte GF Forsikring i fredags en informationsmail og film ud til sine medlemmer over hele landet med gode råd til at forebygge vejrrelaterede skader i løbet af sommeren.

- Det positive er, at vores medlemmer bliver bedre og bedre til at følge rådene og skadeforebygge, slutter Martin Rundager.

GF's gode forsikringsråd om det danske sommervejr kan læses her