Bytte bytte sommerhus: Flere danskere holder ferie i de tyske ferieboliger

Det er almindeligt kendt, at mange tyskere har for vane at pakke bilen og køre mod de danske sommerhusområder. Som noget nyt er danskerne nu omvendt også begyndt at kigge mod Tyskland. Hos feriehusudlejningsvirksomheden NOVASOL beretter de om en stigning på næsten 13 procent i antallet af danskere, der vælger at holde ferie i tyske ferieboliger, sammenlignet med sidste år.

Flere danskere kigger mod Tyskland, når de booker sommerhus.
Flere danskere kigger mod Tyskland, når de booker sommerhus. NOVASOL NOVASOL

Som noget nyt er danskerne begyndt at kigge mod Tyskland, når de skal booke sommerhus til ferien. NOVASOL oplever især en stigende interesse for ferieboliger i deres tyske ferieparker og rapporterer om en stigning på knap 13 procent i antallet af danske bookinger sammenlignet med sidste år. Denne tendens viser, at Tyskland bliver en stadig mere populær destination for danske feriegæster.

”Det er meget positivt, at flere danskere også ser ferieboliger og sommerhuse som en mulighed på deres rejser ud af Danmark. I Tyskland er der utrolig mange og fine ferieparker, men kendskabet til dem har generelt haltet bagefter blandt danskerne. Derfor er vi også meget glade for, at flere danskere har fået øjnene op for mulighederne i vores naboland,” siger Kenn Rasmussen, Vicedirektør, NOVASOL.

Hos NOVASOL oplever de, at det især er de nærtliggende regioner Schleswig-Holstein og Niedersachsen, der tiltrækker danskerne. I begge regioner kan man opleve det tyske vadehav mod vest, mens man i Schleswig-Holstein også har kystlinje mod Østersøen. I regionerne er der mulighed for at besøge byer som Kiel, Lübeck og Bremen samt Hamburg, der ligger mellem de to regioner.

I Schleswig-Holstein råder NOVASOL over ferieparkerne Beach Bay Travemunde og OstseeResort Olpenitz, mens feriehusudlejningsvirksomheden råder over ferieparken Marissa Resort i Niedersachsen. Ferieparkerne tilbyder et bredt udvalg af faciliteter, herunder restauranter, minigolf, legeland, spa- og badefaciliteter. Derudover er der også mulighed for cykeludlejning, hvilket gør det let for gæsterne at udforske de nærliggende områder.

Marissa Resort
OstseeResort Olpenitz
Beach Bay Travemunde
Flere danskere kigger mod Tyskland, når de booker sommerhus.

Om NOVASOL

NOVASOL blev grundlagt i Danmark i december 1968 og har siden udviklet sig til at blive en af Europas største udlejere af ferieboliger. NOVASOL udlejer i dag mere end 50.000 ferieboliger i 18 europæiske lande, herunder mere end 10.000 sommerhuse og lejligheder i Danmark. NOVASOL er en del af Awaze, en af de største virksomheder inden for ferieboligudlejning i Europa. Awaze omfatter betroede brands som NOVASOL, Cottages.com og HoSeasons, som tilsammen har flere hundrede års erfaring inden for udlejning af ferieboliger. På tværs af disse brands administrerer Awaze en portefølje på mere end 100.000 unikke ferieboliger på nogle af verdens mest populære destinationer. For mere information, besøg: www.novasol.dk

Følg pressemeddelelser fra NOVASOL

Flere pressemeddelelser fra NOVASOL