Min Købmand åbner sin første butik på Bornholm

I løbet af september får Østerlars en ny dagligvarebutik, og købmanden er lokal kending. Min Købmand har gennem en gruppe engagerede borgere fået mulighed for at flytte ind i lokaler, der tidligere har huset Dagli’ Brugsen. Byens borgere kan se frem til en købmand, der er en ægte, lokal ildsjæl, som er på fornavn med kunderne og har passion for den gode kundeoplevelse.

Min Købmand har åbnet 7 butikker i første halvdel af 2024. Her fra åbningen af Min Købmand Ådalen på Djursland i maj.

Når Min Købmand slår dørene op til butikken i Østerlars, bliver det et historisk øjeblik. Det bliver nemlig den første af sin slags på Bornholm. Butikken vil slå dørene op i de samme lokaler, der tidligere tilhørte Dagli' Brugsen, og vil nu få nyt liv takket være lokalbefolkningens engagement. Borgerne i lokalområdet har nemlig købt lokalerne og dermed sikret, at butikken kan blive en realitet.

Ny købmand er velkendt ansigt i lokalsamfundet

Camilla Koefoed, som er født og opvokset på Bornholm, bliver butikkens nye købmand. Med sin omfattende erfaring fra restaurationsbranchen, vil Camilla have et særligt fokus på konceptet, Det Kolde Køkken, og tilbyde et spændende udvalg af friske og lækre retter til sine kunder.

"Jeg er utroligt glad for at kunne bringe Min Købmand til min hjem-ø, Bornholm. Det er en fantastisk mulighed for at bidrage til lokalsamfundet og skabe en butik, der ikke kun tilbyder et bredt sortiment af dagligvarer, men også lækre, nemme måltidsløsninger og sandwich," siger Camilla Koefoed.

Butikken ligger strategisk placeret midt på en meget populær cykelsti, hvilket gør det muligt for cyklister og andre besøgende at gøre et stop for både at få stillet sulten og servicere cyklen. Dette tiltag er en del af butikkens lokale tilpasning og ambitionen om at imødekomme de specifikke behov i området.

"Vi ser frem til at åbne den første Min Købmand på Bornholm og håber, at det bliver starten på mange flere. Det er vores mål at være en fast bestanddel af lokalsamfundet og støtte det med alt til hverdagen og ildsjæle, der brænder for at være en del af det lokale med alt, hvad det indebærer," siger Esben Keller, kædedirektør for Min Købmand, SPAR og Let-Køb, som alle er en del af Dagrofa.

Butikken forventes at åbne i løbet af september 2024, og vi glæder os til at byde alle velkommen til en ny og spændende indkøbsoplevelse på Bornholm.

Dagrofa åbnede 13 nye borgerstøttede butikker sidste år, og har åbnet 7 Min Købmand i første halvdel af 2024. Her fra åbningen i Feldborg i Midtjylland i maj i år.
Det er som regel et stort tilløbsstykke i lokalområdet, når Min Købmand åbner butik i samarbejde med borgerne. Her fra åbningen i landsbyen Lyne i Vestjylland i maj i år.

Dagrofa Foodservice inviterer til inspirationsmessen ’Madscenen - for professionelle’ – tilmelding er åben27.6.2024 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Den 11. september danner TAP1 i København rammen for inspirationsmessen ’Madscenen - for professionelle’, som fødevaregrossisten Dagrofa Foodservice står bag. Messen har fået nyt navn, og det er også første gang, at arrangementet skal afholdes i TAP1. Her bliver det muligt at opleve over 115 leverandører og masser af gastronomiske events.