VisitDenmark

Turismen er med i Den danske pavillon

For første gang er turismen med, når VisitDenmark slår dørene op til et lille stykke Danmark under OL i Paris. Udover en lang række virksomheder og organisationer, som er en del af det danske udstillingsvindue bag Danmarkshuset, er flere af de danske destinations-selskaber i år med til at fortælle om Danmark som rejsedestination.

Den danske pavillon kommer til at ligge ved Danmarkshuset på Champs-Élysées i Paris under OL fra den 26. juli til 11. august. Pavillonen har åbent daligt fra 11-22, og der er gratis adgang for alle. iStock/GlobalP

Som noget nyt er der ved OL 2024 også fokus på at fortælle om Danmark som rejsedestination. Franskmændene er blevet glade for Danmark og satte sidste år rekord med 468.000 overnatninger, og andre sydeuropæiske lande følger med den udvikling.

”Vi har i de sidste år mærket en kraftig stigning i turister fra lande som Italien, Spanien og Frankrig. I de lande oplever vi et øget ønske om at søge nordpå væk fra de ofte meget varme somre i Sydeuropa. Vi har en stærk forbindelse til Frankrig via Billund Lufthavn, som blandt andet har daglige forbindelser til og fra Paris,” fortæller Martin Perregaard-Bitsch, direktør fra Destination Trekantområdet.

Destination Trekantområdet er en af seks destinationer, som er med i Den danske pavillon i de 17 dage, OL står på. I pavillonen ved Champs-Élysée kan man også møde Wonderful Copenhagen, Destination Fyn, Destination Vadehavskysten, Destination Bornholm og Destination Sjælland, og alle destinationsselskaberne fortæller historier om, hvad de forskellige dele af Danmark kan byde på, hvis man rejser til Danmark som turist eller mødedeltager.

”Turismen har en uomtvistelig betydning for dansk økonomi og for udbuddet af blandt andet kultur og gastronomi i Danmark. I mange dele af Danmark er turismen garant for arbejdspladser og økonomiske muligheder, og vi har løbende fokus på at fortælle, at hele Danmark er et dejligt sted at besøge – hele året,” forklarer Katja Moesgaard, CEO for VisitDenmark, som har til opgave at profilere Danmark i udlandet, og som er vært for pavillonen i Paris under OL.
_______________________________________

Yderligere oplysninger:

Martin Perregaard-Bitsch
Direktør, Destination Trekantsområdet
Tel +45 29 22 81 96

Anne Villemoes
Kommunikations- og udviklingsdirektør, VisitDenmark
Tel +45 29 22 24 15

_______________________________________

Kort om Den danske pavillon i Paris

Under OL i Paris kan gæster fra hele verden gratis besøge et lille stykke Danmark ved Champs-Élysées. Her kan man møde danske ideer, som bidrager til at skabe et bedre liv og en bedre verden. VisitDenmark står sammen med Erhvervsministeriet i spidsen for fremstødet, der blandt andet støttes af Realdania, Konsul George Jorck og Hustru Emma Jorck’s Fond og The Trade Council.

Om VisitDenmark:

VisitDenmark er Danmarks nationale turismeorganisation, der markedsfører Danmark i udlandet for at tiltrække ferie- og mødeturister med det mål at bidrage til at skabe udvikling, velfærd og vækst i hele landet. Den internationale markedsføring sker i tæt samarbejde med destinationsselskaber, udviklingsselskaber, virksomheder og andre centrale aktører i både ind- og udland. VisitDenmark har hovedkontor i København samt otte markedskontorer i Europa, USA og Asien og er certificeret Green Tourism Organisation.

Følg pressemeddelelser fra VisitDenmark

Flere pressemeddelelser fra VisitDenmark