Danmarks Jægerforbund

Jægernes formand genvalgt

Claus Lind Christensen er blevet genvalgt til fire år mere som formand for Danmarks Jægerforbund.

Claus Lind Christensen blev lørdag genvalgt til posten som formand for Danmarks Jægerforbund. Foto. Søren Vendelbo

På lørdagens repræsentantskabsmøde i Vingsted, var der genvalg til Danmarks Jægerforbunds formand gennem de sidste 12 år, Claus Lind Christensen. Dermed går han ind i sin fjerde periode som formand for Danmarks næststørste grønne organisation.

I hans formandstid er der sket store ændringer både i Danmarks Jægerforbund og i den natur jægerne er afhængige af. F.eks. er Jagtens Hus i Kalø blevet opstillet, hvor der i dag dagligt arbejder ca. 60 medarbejdere.

I Claus Lind Christensens formandstid er Danmarks Jægerforbund også drejet i en mere grøn retning, Og er blevet en organisation som står på naturens og vildtets side. Han har også et stærkt engagement i det internationale arbejde. Både via FACE, som er en europæisk organisation, der samler jagtorganisationer fra Finland i Nord til Portugal i syd, og i Waterfowlers Network, der er et netværk af syv nordeuropæiske organisationer, som han tog initiativ til, for at få et øget fokus på det trækvildt, som ikke har noget hjemsted.

Selv ligger Claus Lind Christensen mest vægt på, at han står i spidsen for et utroligt stærkt hold. "Fællesskabet er jagtens styrke, og jeg tror på fællesskabet", siger han.

Den genvalgte formand var både glad og stolt over genvalget. "Tak for tilliden. Det er fjerde gang, at jeg er blevet valgt som formand for Danmarks Jægerforbund, og Jeg kan afsløre, at følelsen er den samme hver gang: Ydmyghed, stolthed og glæde over at være en del af et hold, der kan gøre en forskel for jagten", sagde Claus Lind Christensen blandt andet efter valget.

Danmarks Jægerforbund

Danmarks Jægerforbund er Danmarks næststørste grønne Organisation.

Vi varetager de danske jægereres interesser og kæmper for mere natur og større biodiversitet.

Følg pressemeddelelser fra Danmarks Jægerforbund

Flere pressemeddelelser fra Danmarks Jægerforbund